IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственик на електрически Mercedes получи сметка за смяна на моторно масло

Дилър на марката се оправда, че е допуснал грешка при изготвяне на фактурата (ВИДЕО)

В средата на април собственик на двегодишен електрически кросоувър Mercedes-Benz EQA закарал колата си в сервиз на дилъра за планова поддръжка. Получената след услугата сметка очаквано беше висока, тъй като все пак става дума за премиум-марка. Друго нещо във фактурата обаче изненадва доста неприятно мъжа, съобщава Daily Mail.


Mercedes-Benz


Всичко започва на 11 април, когато Мати (така се казва собственикът) остава своя Mercedes-Benz EQA-250 в представителството на марката в Епинг (предградие на Мелбърн) за планирана поддръжка. Австралиецът е наясно, че услугата няма да е евтина, но не очаква да му таксуват 445 долара за „смяна на двигателелно масло“.

Възмутеният собственик записа видео, в което показва електромобила си и сметката, изпратена от сервиза, както и снимки на самия дилърски център на Mercedes. Оттам побързаха да отговарят, че е станала „невинна грешка“, като служителят просто е набрал грешен код при отпечатването на фактурата. От дилърството се извиниха на собственика и предложиха да му разпечатат правилната фактура, но той отказа, така че не е изключено историята да има продължение.



Както е известно, изцяло електрическите превозни средства не използват двигателно масло, но изискват масло за трансмисията. Въпреки факта, че в такива машини нямат скоростна кутия в традиционния смисъл, те разполагат с такъм агрегат. Той се намира между електродвигателя и колелата и предава въртящия момент от двигателя към задвижващия мост. И за да може това устройство да функционира, се налага смяна на маслото.


0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Първоначално прочетох заглавието като "електрически Масквич" и си викам, ей сега ще става интересното. За мое съжаление обаче, не руснаците са се издънили, а австралийците. Скука.
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моят автомобил изисква ли годишна поддръжка?Вашият автомобил Tesla не изисква годишна поддръжка или редовна смяна на течности. Проверете ръководството на собственика си за най-новите препоръки за поддръжка на вашия автомобил.Край на цитата. Някъде да четеш за смяна на масло? Поне за проверка на качеството на маслото? За камионите първото обслужване на двигателите е на 1 милион мили. Точно когато изтича и гаранцията им!
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тест на спирачната течностПрепоръчваме да тествате вашата спирачна течност за замърсяване на всеки 2 години и да я сменяте при необходимост. Препоръчваме да следвате следния график за обслужване на климатици:Модел 3Сменяйте чантата си с изсушител на климатика на всеки 6 години.Модел YСменяйте чантата си с изсушител на климатика на всеки 4 години.Зимна грижаПрепоръчваме почистване и смазване на всички спирачни апарати на всеки 12 месеца или 12 500 мили за превозни средства в ...
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Високоефективен филтър за твърди частици (HEPA).Ако вашият автомобил Tesla е оборудван с HEPA филтър, препоръчваме да го сменяте на всеки 3 години.Въртене на гумите, баланс и центровка на колелатаПрепоръчваме да въртене гумите си на всеки 6250 мили или ако разликата в дълбочината на протектора е 2/32 инча или повече, което от двете настъпи първо. Агресивното шофиране може да доведе до преждевременно износване на гумите и може да изисква по-често обслужване на гумите.
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Можеш да питаш тесла. Ето необходимата поддръжка на автомобила от официалния сайт:Препоръчваме следния график за смяна на въздушния филтър на купето:Модел 3Модел YСменяйте въздушния филтър на кабината на всеки 2 години.Модел SМодел XСменяйте вашия въздушен филтър в купето на всеки 3 години.**За автомобили Model S и Model X, произведени през 2012-2020 г., препоръчваме смяна на въздушния филтър на кабината на всеки 2 години.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    У нас е 1000 лева въпросното обслужване за няма нищо... Ама Мерцедес, трябва да е скъпо, а и няма да важи гаранцията... Оплакваха се хорица по електрическите групи. На едни модели било включено, ама на други - не...
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Продължаваш да ръсиш тъпотии.Днес взе ли си хапчетата?
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До #3 ( преди 1 година )
    Би ли споделил като имат магнитен филтър и не трябва смяна през целия живот, как се справят с окислението и стареенето на маслото? Или това няма значение?
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Винаги такива рекети стават по грешка, е иначе рано или късно и Тесла ще си измислят за какво да прибират пари, примерно профилактика на батерията не звучи зле.
  • #3
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И според дилъра, този собственик кога е навъртял 200-300 хиляди километра за да се наложи смяна на маслото на трансмисията? При тесла са решили проблема кардинално, като са сложили магнитен филтър, който да улавя стружките и маслен филтър, който да филтрира маслото на трансмисията, за да няма нужда от смяна при повечето случаи на експлоатация за целия живот на автомобила.