IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y остава върха по продажби в Европа

Електрическият SUV е лидер и за първите три месеца на годината

Tesla Model Y е най-успешният модел на пазара на нови автомобили в Европа, след като завърши месец март с 46 061 продажби. За американския електрически SUV това е ръст от 140% спрямо същия месец на 2022 г., като така той запазва първата си позиция от февруари.


Tesla Model Y


Отлично представяне записва и Opel Opel Corsa с 25 197 регистрации (+ 59%), който успя да стигне до второ място. Третото е за Peugeot 208 с 23 876 продажби (+ 13%). В същото време обаче от топ 3 отпадна един от лидерите през последните месеци - Dacia Sandero. Румънският бестселър отчете 20 945 регистрирани автомобили и пада до седмо място.

От друга страна, Toyota Yaris Cross (+616%) се представи добре през март, като се изкачи до четвърто място с22 616 продажби. Място в първата десетка са намерили още Nissan Qashqai - 21 728 (+63%), Volkswagen T-Roc: 21 480 (+60%), Hyundai Tucson 18 523 (+17%), Peugeot 2008: 18 448 (+48%) и Citroen C3 - 18 326 (+10%).


 

Най-продаваните автомобили в Европа: януари-март 2023 г

Tesla Model Y: 71 683

Dacia Sandero: 60 202

Volkswagen T-Roc: 54 960

Peugeot 208 :53.336

Opel/Vauxhall Race: 53 307

Toyota Yaris Cross: 53 050

Fiat/Abarth 500: 45 598

Dacia Duster: 45 310

Renault Clio: 44 134

Volkswagen Golf: 42 903

Модели като Fiat 500 (18 324) и Renault Clio (18 052) са точно след Топ 10, същото важи за популярни модели като Volkswagen Golf (18 042) и Dacia Duster (17 565).

В същото време продажбите на нови автомобили в страните от Европа (ЕС+ЕACT+Великобритания) продължава да се увеличават, като това е един от признаците, че кризата, обхванала индустрия през последните 3 години, отминава. Почти всички производители и модели записват двуцифрен ръст (в проценти на продажбите), като при някои резултатите са впечатляващи.

Alfa Romeo, например, отчита увеличение от 170%, като това се дължи на пускането на пазара на Tonale. Италианската марка е продала 12 518 автомобила от началото на годината, като над 11 000 от тях са от компактния кросоувър. Сега компанията готви премиерата на малък SUV, който ще се предлага както като хибрид с бензинов двигател, така и в електрическа версия, като това със сигурност ще доведе до нов ръст на продажбите.


Land Rover Defender


Отлични резултатите записва и друга популярна марка – Land Rover. След премиерата си през 2019 г. нейният Defender получи сериозни критики заради смяната на типа конструкция, но резултатът се оказва различен. Британският производител записва ръст от 75%, като на Defender и на новия Range Rover се падат 76% от продажбите. В цифри това означава, че за първите 3 месеца на миналата година компанията е продала 20 329 нови коли, а за същия период на 2023 г. резултатът е 32 325 регистрации.

Друг пазарен феномен е Cupra – испански производител, създаден през 2018 г., след като дотогава беше част от Seat. Ръстът на марката е 68,8% за март и 64,% за първите три месеца на годината, като за този период са продадени 19 971 (през март) и 39 716 (за три месеца).


Cupra


При положителен пазар има изключения - Alpine и Mitsubishi. Френската марка отчита спад от 43,1%, след като през март продаде само 195 коли. Резултатът от началото на годината е 481 бройки 481 (-25,5%). При японците нещата също не вървят – 3779 продажби за миналия месец (-32%) и общо 8672 от началото на годината (-38,3%).


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Поправка ( преди 1 година )
    Да се чете:"че Тесла продава НЕкачествени автомобили" пак грешка при диктуването, която не съм видял преди публикуване. Извинения!
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    1 до 6 ( преди 1 година )
    А някога да съм твърдял нещо различно от това, че Тесла продаване качествени автомобили, които трябва да отидат в сервиз буквално в момента в който ги купиш за да ги дооправят, защото все излизат с някакъв макар и дребен кусур от завода, защото там дори нямат за цел да пуснат автомобила без никаква забележка, а оставят това за оправяне след продажбата. Това не е нещо което харесвам или одобрявам, но пък забележките са дребни и клиентите ги преглъщат, въпреки че са предварително запознати.
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1 - Защо да е "кошмар"? Мен ми хареват, но ме дразни това, че някой смята, че може да ми каже, какво трябвало да карам и как едва ли не са "перфектни". Ами не са. Още виреят тея слухове, че "палиш и забравяш".
  • #5
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А и Модел У не е SUV (демек джипка, айде стига с тея замислени фрази).
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 - Днес БГ са първи, когаот тбрява да се хили Тесла и Мъск...
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "За американския електрически SUV това е ръст от 140% спрямо същия месец на 2022 г" - Не, че не харесвам Тесла, дори напртив, но това е много зле предсаавена статисткие. Че то миналата година април, просто нямаше бройки. Хората чакаха вече трета година ...
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Щом успяват да съберат складови бройки по "дилърствата", значи не е проблема в производствения капацитет, ами толкова е търсенето. Иначе в момента ако искаш електричка до голяма степен разумния избор е Тесла. Има много пропаганда за и против тях. Аз имам известни резерви откъм дизайн и особено от към обща концепция, но народа си ги търси, значи едва ли са толкова черни колкото ги изкарват на места.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че се сбъдна кошмарът на антиелектриците. Тесла не е само епизодично първенец по продажби само в края на тримесечията, а вече е първенец почти всеки месец и е първенец по годишни продажби за тази година, а не като преди да е първенец в два-три месеца а след това да не може да попадне дори в топ 10 на годишните продажби. А даже не са достигнали максималният производствен капацитет на фабриката в Германия и продажбите вероятно ще се увеличават още повече.