Tesla Model Y е най-успешният модел на пазара на нови автомобили в Европа, след като завърши месец март с 46 061 продажби. За американския електрически SUV това е ръст от 140% спрямо същия месец на 2022 г., като така той запазва първата си позиция от февруари.
Отлично представяне записва и Opel Opel Corsa с 25 197 регистрации (+ 59%), който успя да стигне до второ място. Третото е за Peugeot 208 с 23 876 продажби (+ 13%). В същото време обаче от топ 3 отпадна един от лидерите през последните месеци - Dacia Sandero. Румънският бестселър отчете 20 945 регистрирани автомобили и пада до седмо място.
От друга страна, Toyota Yaris Cross (+616%) се представи добре през март, като се изкачи до четвърто място с22 616 продажби. Място в първата десетка са намерили още Nissan Qashqai - 21 728 (+63%), Volkswagen T-Roc: 21 480 (+60%), Hyundai Tucson 18 523 (+17%), Peugeot 2008: 18 448 (+48%) и Citroen C3 - 18 326 (+10%).
Най-продаваните автомобили в Европа: януари-март 2023 г Dacia Sandero: 60 202 Volkswagen T-Roc: 54 960 Peugeot 208 :53.336 Opel/Vauxhall Race: 53 307 Toyota Yaris Cross: 53 050 Fiat/Abarth 500: 45 598 Dacia Duster: 45 310 Renault Clio: 44 134 Volkswagen Golf: 42 903 |
Модели като Fiat 500 (18 324) и Renault Clio (18 052) са точно след Топ 10, същото важи за популярни модели като Volkswagen Golf (18 042) и Dacia Duster (17 565).
В същото време продажбите на нови автомобили в страните от Европа (ЕС+ЕACT+Великобритания) продължава да се увеличават, като това е един от признаците, че кризата, обхванала индустрия през последните 3 години, отминава. Почти всички производители и модели записват двуцифрен ръст (в проценти на продажбите), като при някои резултатите са впечатляващи.
Alfa Romeo, например, отчита увеличение от 170%, като това се дължи на пускането на пазара на Tonale. Италианската марка е продала 12 518 автомобила от началото на годината, като над 11 000 от тях са от компактния кросоувър. Сега компанията готви премиерата на малък SUV, който ще се предлага както като хибрид с бензинов двигател, така и в електрическа версия, като това със сигурност ще доведе до нов ръст на продажбите.
Отлични резултатите записва и друга популярна марка – Land Rover. След премиерата си през 2019 г. нейният Defender получи сериозни критики заради смяната на типа конструкция, но резултатът се оказва различен. Британският производител записва ръст от 75%, като на Defender и на новия Range Rover се падат 76% от продажбите. В цифри това означава, че за първите 3 месеца на миналата година компанията е продала 20 329 нови коли, а за същия период на 2023 г. резултатът е 32 325 регистрации.
Друг пазарен феномен е Cupra – испански производител, създаден през 2018 г., след като дотогава беше част от Seat. Ръстът на марката е 68,8% за март и 64,% за първите три месеца на годината, като за този период са продадени 19 971 (през март) и 39 716 (за три месеца).
При положителен пазар има изключения - Alpine и Mitsubishi. Френската марка отчита спад от 43,1%, след като през март продаде само 195 коли. Резултатът от началото на годината е 481 бройки 481 (-25,5%). При японците нещата също не вървят – 3779 продажби за миналия месец (-32%) и общо 8672 от началото на годината (-38,3%).