IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis тества синтетични горива на стари двигатели

Пробите са с бензинови и дизелови агрегати, произведени от 2014 година

Групата Stellantis обяви, че приключва тестовете за синтетично гориво на 28 семейства двигатели с вътрешно горене. Корпорацията започна процедурата преди няколко месеца върху дизелови и бензинови мотори със стандарт Евро 6 от 2014 г., като измерва техните емисии на отработени газове, стартов капацитет при различни температури, изходна мощност, надеждност на компонентите, взаимодействия със смазочното масло и филтрите и горивната система.

 

fiat 500 hybrid

 

Това е важно проучване за групата, която възнамерява да анализира дали двигателите, които в момента са на пътя, могат един ден да бъдат готови да приемат синтетични горива, без обаче да изпуска от поглед ангажимента да продава само 100% електрически автомобили до края на десетилетието.

Според Stellantis синтетичните горива ще бъдат ключова част от инструментите, които могат да се използват, за да допринесат за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите години. Произведени без отделяне на CO2 в атмосферата, те ще бъдат използвани в недалечното бъдеще за захранване на настоящите бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.

 

peugeot-208

 

Компанията не навлиза в подробности кои и колко типа двигатели тества, но е възможно да се предположи, че сред тях има Fire petrol с произход FCA и PureTech PSA бензин, заедно с някои дизелови двигатели, съобщава Мotor1. Ако те реагират положително на тестовете, могат да бъдат официално одобрени да приемат горивата на бъдещето, ефективно удължавайки полезния живот на автомобилите, които в момента са на пътя. Според изчисленията това ще бъдат приблизително 28 милиона автомобила на групата.

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, коментира: „Ние удвояваме усилията в борбата си срещу глобалното затопляне и тестваме въглеродно неутрално гориво като допълващо решение към нашия подход за декарбонизация. Нашата стратегия за електрификация се движи напред със стабилност и голяма инерция. В същото време ние също трябва да намерим интелигентни алтернативи за управление на емисиите на CO2 за съществуващите 1,3 милиарда автомобили с ICE.“

 

 

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    През 2020 г. светът е използвал 462 екзаджаула (EJ) енергия от изкопаеми горива, което е довело до 32 милиарда тона емисии на CO 2 . Улавянето на този въглероден диоксид чрез DAC - който изсмуква парниковия газ от въздуха - ще изисква 448EJ, според изчисленията на австралийската компания за математика като услуга Keynumbers.
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест откъдето и да го погледнеш синтетичните горива нямат никакъв физически смисъл за съхранение на енергия. Абсолютно никакъв. За икономически смисъл пък да не говорим. Синтетичните горива се произвеждат от водород а дори само дотам да стигнеш вече няма физически смисъл, камо ли към него да добавяш и въглероден диоксид уловен от атмосферата! То ловенето му ако ставаше толкова лесно, щяха да го уловят още от ауспуха или комина, за да не се мъчат да го ловят после.
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Ти сериозно ли вярваш в перпето мобиле като всички твои съмишленици антиелектрици? Време е да осъзнаете, че за производството на един мегават часенергия се отделя около един тон въглероден диоксид, който по никакъв начин не може да бъде уловен и втечнен за повторно производство на гориво само с един мегаватчас енергия. Точно както няма как с един мегаватчас енергия няма как да извлечеш водород чрез електролиза, който после при изгаряне да ти даде повече от един мегаватчас.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова ли не можеш да схванеш че по подразбиране синтетичните горива имат някакъв смисъл само и единствено ако енергията за тяхното производство е от почти безплатна до безплатна и само когато има излишък, за да не вдига излишно цената на тока? При положение че в момента има недостиг който се задоволява с въглища и изкопаеми горива, за какви синтетични горива въобще бълнуваш? От тях ще има смисъл чак когато се затвори и последната въглишна централа, което ще е след края на ДВГ.
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Сега излизам после ще отговоря на някои въпроси - само за последни - не знам от къде измисли тези 6 мегавата за улавянето на СО2 - при DAC извличане от атмосферата за 1 тон вълерод отиват и МВ, но това е при концентрация 0 нещо си от атмосферата - при улавяне от "производител" и концентрация няколко стотин пъти по-висока необходимата енергия пада до незначителни нива.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Внимавай какво с цена 10 евро на литър, което се нуждае от 12 пъти повече електрическа енергия, отколкото за зареждане на електромобили. Тоест дори един процент да добавят към настоящите горива, ще е необходимо колосално количество енергия които ще предизвикат световен недостиг на електрическа енергия, а всички на гърба си изпитахме, как цената за няколко месеца се вдигна на левче за киловатчас на едро. Хайде сега комбинирай скъпи горива и скъпа електрическа енергия. Цените на всичко ще хвръкнат
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И 100 пъти ти се обяснява че най-мръсния процес при производството на батерии е рафинирането на вече изкопаните материали, защото това е изключително енергоемък процес, поглъщащ огромни количества електрическа енергия. Колко въглеродни емисии ще се отделят зависи единствено и само от какво е произведена тази енергия. И за да не си говорим празни приказки колко въглеродни емисии се отделят за производството на една батерия. Говори с цифри а не празни приказки. Колко тона въглероден диоксид?
  • #19
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И друго, което отказваш да сложиш в уравнението е, обхвата - "Напредничава" Европа ако не си отложи сроковете, което е твърде вероятно като неизпълними ще приключи с последния ДВГ след 50 -60 ще приключи с последното ДВГ. Останалата част на света дори няма намерени да го прави. Синтетиката може да се прилага при 100% от световния автопарк още "от утре"!
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Шментири ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш че всички комини на света се намират в сахара и затова си решил че там ще се произвежда синтетичното гориво? Виждаш ли как сам си противоречиш! А усещаш ли се че за събиране на въглеродните емисии на въглишна централа с мощност един мегават ти трябва шест мегавата енергия? Тоест трябва да запалиш още шест блока на въглища за да уловят емисиите на един. Ето това ми обясни поне веднъж какъв му е смисъла?
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А ти ще ми обясниш ли защо тези 6 фотоволтаика да улавят въглеродните окиси от атмосферата, където концентрацията е 0.00 нещо си - вместо да го улавяме там където концентрацията му е 60-70% на комина на ТЕЦа :)