IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis тества синтетични горива на стари двигатели

Пробите са с бензинови и дизелови агрегати, произведени от 2014 година

Групата Stellantis обяви, че приключва тестовете за синтетично гориво на 28 семейства двигатели с вътрешно горене. Корпорацията започна процедурата преди няколко месеца върху дизелови и бензинови мотори със стандарт Евро 6 от 2014 г., като измерва техните емисии на отработени газове, стартов капацитет при различни температури, изходна мощност, надеждност на компонентите, взаимодействия със смазочното масло и филтрите и горивната система.

 

fiat 500 hybrid

 

Това е важно проучване за групата, която възнамерява да анализира дали двигателите, които в момента са на пътя, могат един ден да бъдат готови да приемат синтетични горива, без обаче да изпуска от поглед ангажимента да продава само 100% електрически автомобили до края на десетилетието.

Според Stellantis синтетичните горива ще бъдат ключова част от инструментите, които могат да се използват, за да допринесат за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите години. Произведени без отделяне на CO2 в атмосферата, те ще бъдат използвани в недалечното бъдеще за захранване на настоящите бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.

 

peugeot-208

 

Компанията не навлиза в подробности кои и колко типа двигатели тества, но е възможно да се предположи, че сред тях има Fire petrol с произход FCA и PureTech PSA бензин, заедно с някои дизелови двигатели, съобщава Мotor1. Ако те реагират положително на тестовете, могат да бъдат официално одобрени да приемат горивата на бъдещето, ефективно удължавайки полезния живот на автомобилите, които в момента са на пътя. Според изчисленията това ще бъдат приблизително 28 милиона автомобила на групата.

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, коментира: „Ние удвояваме усилията в борбата си срещу глобалното затопляне и тестваме въглеродно неутрално гориво като допълващо решение към нашия подход за декарбонизация. Нашата стратегия за електрификация се движи напред със стабилност и голяма инерция. В същото време ние също трябва да намерим интелигентни алтернативи за управление на емисиите на CO2 за съществуващите 1,3 милиарда автомобили с ICE.“

 

 

0 от 500
  • #36
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За синтетично гориво са необходими 12 пъти повече фотоволтаици - 1740 х12 = 20 880 киловата, които струват 20,88 милиона и се нуждаят от 10 пъти по-голяма площ отколкото на тази която се паркирани - 10 съседни паркинга. Към сумата трябва да добавиш и инсталация за улавяне на въглероден диоксид за 10-15 милиона и станаха 30-35 милиона инвестиции само до тук, което е просто началото на процеса. По 1500 - 1800 на година на автомобил. 12-14лв на 100км само за енергията. Ами успех в живота!
  • #35
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде този път няма да смятаме само фотоволтаиците а ще сметнем и конструкцията върху паркинга и вместо 1000 лв за киловат ще ги сметнем по 1000 долара. И инвестицията става 1,74 милиона долара. Нека сложим и 870 зарядни по 500 долара, и станаха 2,2 милиона долара. Казваш фотоволтаици веднъж на 20 години, но те имат от 25 до 30 години гаранция. Няма нищо ще сметна 22 години да е по-лесно - по 100 хиляди долара годишно за зареждане на 870 автомобила. По 115 долара на автомобил.
  • #34
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде да сметнем само за производството на ток и улавянето на въглероден диоксид колко са инвестициите защото другите не ги знам.За електромобили ще са необходими по 2600 киловат часа на година за 13 000 км - 870 х 2,6 = 2 262 мегаватчаса годишно. Всеки инсталиран киловат фотоволтаици произвежда около 1,3 мегават часа годишно за териториите на България. 2 262/1,3= 1 740kW фотоволтаици които заемат по 5м2 общо 8700 м2 , което е само част от площта върху която са паркирани 870 автомобила.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До ха ха му ( преди 1 година )
    То пък цифрите кога ли са значи ли нещо за вас, та сега да се е променило нещо! Тинтираминтери вече си сметна и новите цифри които му дадох и пак не излиза сметката. Незнайно защо ти пропусна, че за зареждане на всеки 870 автомобила, освен 12 пъти повече фотоволтаици, които не са безплатни, само инсталацията за събиране на въглеродния двуокис и то от комина на теца с директно улавяне DAC струва от 10 до 15 милиона. А това е само първата част от производството на горивата. Е колко да е изгодно?
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    И така на тати зомбитата, няма никакво значение колко мегавата ток е необходим за направата на един литър синтетичне бензин, когато този ток ти идва от слънцето и му плащаш само паналите дето да я улавят! Както няма абсолютно никакво значени колко струва водата в язовира ако не я плащаш по 0,30лв кубика за направата на ток!!! Единствената разлика е, че вероятността водата на много места по света да намалее вече е реална, а за слънцето да спре да свети са хипотетични теории за след 100 000 години
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    "Ще се сложа солари на покрива и ще си зареждам безплатно", "Ще сложат солари над паркингите и магистралите и ще зареждаме безплатно" ... От тия солари може да се зарежда безплатно,но не може да се прави синтетично гориво евтино?! Щооо?!Синтетичните горива са най-бързия начин за намаляне на вредните емисии дето толкова изтъквате когато хвалите теслите!!!Синтетичните горива могат да се ползват от всичко което днес ползва нафта, бензин, мазут!И ефект ще има веднага! Не през 2060г!
  • #30
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Много сте ми интересни електрозомбитата! За едиколко си мегавата енергия синтетично гориво дрън,дрън ... Защо удобо пропуската факта,че енергията от слънцето е безплатна!?Инвестицията е само едни фотоволтаици на около 20 години!Айде по вашата логика да сметнете колко струва един мегават ток произведен от ВЕЦ ако се плаща водата в язовира по пазарни цени!!! Защо водата за ВЕЦа за зареждане на електрички е безплатна!А слънцето за соларите за производство на синтетични горива - платено?!
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Тинтири-минтири ( преди 6 часа )"Сега излизам после ще отговоря на някои въпроси"Чакаме с нетърпение вече шест часа!
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Много ми е любопитно, колко километра минаваш на година с автомобила си, ако въобще притежаваш автомобил и ако притежаваш, въобще го изкарваш от града, за да говориш за малки батерии с 100 км пробег?
  • #27
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 448 EJ се равняват на 124 444 TWh повече от пет пъти годишното световно потребление на електроенергия през 2020 г. (23 177 TWh, според Enerdata). И това дори не включва енергията, която би била необходима за транспортиране и съхраняване на уловения CO 2 . Най-голямото съоръжение за DAC в света, заводът Orca на Climeworks за 10-15 милиона долара, беше открит в Исландия миналата седмица и трябва да улавя 4000 т. СО2 от въздуха всяка година еквивалент на емисиите от около 870 автомобила.