IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis тества синтетични горива на стари двигатели

Пробите са с бензинови и дизелови агрегати, произведени от 2014 година

Групата Stellantis обяви, че приключва тестовете за синтетично гориво на 28 семейства двигатели с вътрешно горене. Корпорацията започна процедурата преди няколко месеца върху дизелови и бензинови мотори със стандарт Евро 6 от 2014 г., като измерва техните емисии на отработени газове, стартов капацитет при различни температури, изходна мощност, надеждност на компонентите, взаимодействия със смазочното масло и филтрите и горивната система.

 

fiat 500 hybrid

 

Това е важно проучване за групата, която възнамерява да анализира дали двигателите, които в момента са на пътя, могат един ден да бъдат готови да приемат синтетични горива, без обаче да изпуска от поглед ангажимента да продава само 100% електрически автомобили до края на десетилетието.

Според Stellantis синтетичните горива ще бъдат ключова част от инструментите, които могат да се използват, за да допринесат за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите години. Произведени без отделяне на CO2 в атмосферата, те ще бъдат използвани в недалечното бъдеще за захранване на настоящите бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене.

 

peugeot-208

 

Компанията не навлиза в подробности кои и колко типа двигатели тества, но е възможно да се предположи, че сред тях има Fire petrol с произход FCA и PureTech PSA бензин, заедно с някои дизелови двигатели, съобщава Мotor1. Ако те реагират положително на тестовете, могат да бъдат официално одобрени да приемат горивата на бъдещето, ефективно удължавайки полезния живот на автомобилите, които в момента са на пътя. Според изчисленията това ще бъдат приблизително 28 милиона автомобила на групата.

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, коментира: „Ние удвояваме усилията в борбата си срещу глобалното затопляне и тестваме въглеродно неутрално гориво като допълващо решение към нашия подход за декарбонизация. Нашата стратегия за електрификация се движи напред със стабилност и голяма инерция. В същото време ние също трябва да намерим интелигентни алтернативи за управление на емисиите на CO2 за съществуващите 1,3 милиарда автомобили с ICE.“

 

 

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Понеже съм тап та др ( преди 1 година )
    Ще ми обясниш ли какви са вредните емисии на батерия произведена с помощта на възобновяеми източници и защо смяташ, че полагането на въглероден диоксид в сахара и пускането му заедно с допълнителни азотни окиси и въглероден оксид в големите градове е нещо изключително чисто, защото рециклираш *** отделяни от ауспуха? Това е като да събираш материала от отходните ями на селата и да ги разхвърляш по тротоарите на градовете и да казваш, че количеството на ла.й"ната е същото
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Батериите са ти проблема бе човек! Мани фотоволтаиците! На ЕЛа проблема са батериите, които и преди 100 години и сега са си неефективна форма за съхранение на енергия! А енергия може да се добива и от Атом. И там има огромно технологично развитие. А само преди дни имаше представяне на нова супер безвредна технология за добиване на водород.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шменти капели ( преди 1 година )
    След това ще ми обясниш ли, ако шест от тези 12 фотоволтаика служат само за да улавят въглеродният диоксид от въздуха и да правят от него метан чрез добивания от останалите шест фотоволтаика водород, за да въртиш едни и същи въглеродни емисии, защо не бъдат произведени само 7 фотоволтайка вместо 12, като уловените от онези шест фотоволтаика емисии въобще не се връщат в атмосферата и намаляват емисиите отделяни от обикновените горива?
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И отново казвам, че за разлика от електриците не отричам напълно ЕЛ. Ел може да съществува във форма на супер мини с миниатюрна батерия за 100тина км преход за града. (някакъв % от парка) И Ел може да бъде ползвано във формата на (за мен идеално) мек хибрид, за да сваля още разхода на гориво. И още нещо! Като хибридно задвижване ЕЛ добива смисъл със суперкондензатори, които нямат вредите на батериите, а само позитивите на електрификацията.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Шментири ( преди 1 година )
    Хайде обясни ми го поне веднъж как така емисиите за производство на 12 фотоволтаика са по-малки, отколкото за производството на един-единствен фотоволтаик? Това можеш ли да го обясниш по разбираем за мен начин защото очевидно не ми стига интелекта за да го разбера?
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шмети: отново 1во: Колегата 10 ти е отговорил - гориво ще се добива там където е изгодно; 2ро: Спокойно може да имаме микс- натурално+синтетично гориво и пак да е по-чисто (рано или късно ще узреят туквите). 3то: Същите милиарди трябва да вложиш в инфраструктура за зареждане на Ел и много повече за подмяна на автопарка и 4то: което винаги пропускаш в уравнението - ако говорим за екология - това е пътят! Синтетиката е чиста заради въртенето на едни и същи емисии за Ел копаеш в мините и добавяш.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХВхвтнвт ( преди 1 година )
    Електрике, ти пък отново мислиш през призмата, че токът за синтетиката ще се прави на мястото, където се потребява тая синтетика. А в случая, историята е, че въпросното гориво ще се добива и потребява като "натуралните" горива - дистилираш, където можеш и е евтино, товариш на танкери/тръби, и пълниш резервоари по бензиностанции. В такъв случай, дори може би ще се осъществи мечтата на всички електрофили и всичкото Слънце, дето пада над Сахара, ще се използва за нещо полезно.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Какво значение има цената на придобиване на автомобила, ако трябва да плащаш по 10 лв за литър синтетично гориво, за да можеш да угодиш на приятелката си грета тунберг за да се движиш екологично. Колко ще ти струва само горивото за 20 000 км изминати с toyota corolla за 2000 лв?
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Тоест да видим дали правилно съм те разбрал. Както заедно с тебе смятахме за производството на синтетично гориво за изминаване на 100 км са необходими около 12 пъти повече енергия отколкото за един електромобил да измине тези 100 км. Не осъзнаваш ли тогава че ако тока за електромобилите е скъп, то само енергията за синтетичното гориво ще струва 12 пъти по-скъпо, а трябва да добавиш и милиардите инвестиции мощности за добив на синтетично гориво.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 3.По скоро от разликата в цената на придобиване.Засега разликата не е в полза на електромобилите.