Повечето по-нови модели автомобили имат системи за активна помощ при шофиране (ADA), което кара Consumer Reports да ги тества и класира. Системите ADA съчетава възможностите на функцията за поддържане на центъра на лентата (LCA) и адаптивния круиз-контрол (ACC). На теория тези системи за безопасност на автомобила създават функция за самостоятелно управление, която винаги държи автомобила на безопасно разстояние от другите.
Според експертите на Consumer Reports не всяка система ADA е като останалите. BlueCruise на Ford изглежда най-добрата на пазара в момента, следван от Super Cruise на General Motors и Driver Assistance на Mercedes-Benz. Кои обаче са на обратния полюс, тоест най-лошите?
Най-лошите системи ADA (ГАЛЕРИЯ):
Претенциите към системата ADA на Nissan е, че е твърде трудна за използване от повечето шофьори заради контролите на волана. Има само няколко бутона за конфигуриране на системата, но техните действия не са ясно обозначени. ProPILOT Assist, програмиран в много превозни средства на Nissan, също няма система от камери за проследяване на вниманието на водача.
Автомобилният производител вече обяви, че ще добави тази функция на електрическия Nissan Ariya, като тя ще бъде част от системата ProPILOT Assist 2.0. Тази актуализирана версия предлага шофиране без ръце, което може да се активира на еднолентови пътища. Със стандартния ProPILOT Assist водачите на Nissan и Infiniti могат да го използват само ако ръцете им бъдат поставени на волана. Ако не, системата ще се опита да върне вниманието на водача няколко пъти, преди автоматично да задейства спирачките.