Повечето по-нови модели автомобили имат системи за активна помощ при шофиране (ADA), което кара Consumer Reports да ги тества и класира. Системите ADA съчетава възможностите на функцията за поддържане на центъра на лентата (LCA) и адаптивния круиз-контрол (ACC). На теория тези системи за безопасност на автомобила създават функция за самостоятелно управление, която винаги държи автомобила на безопасно разстояние от другите.
Според експертите на Consumer Reports не всяка система ADA е като останалите. BlueCruise на Ford изглежда най-добрата на пазара в момента, следван от Super Cruise на General Motors и Driver Assistance на Mercedes-Benz. Кои обаче са на обратния полюс, тоест най-лошите?
Най-лошите системи ADA (ГАЛЕРИЯ):
Използването на тази система ADA е достатъчно лесно и водачът винаги ще знае кога е активирана благодарение на осветения инструментален приборен панел. Екипът на MotorTrend, който е тестват технологията, обаче смята, че адаптивният круиз-контрол настройва превозното средство твърде грубо, когато се опитва да поддържа безопасно разстояние за следване на превозното средство отпред.
Както Honda Sensing, така и AcuraWatch също така получават критики за това, че се изключват без предупреждение, ако водачът не предостави обратна връзка от волана. Освен това системите не се опитват да забавят колата.