IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основна система за безопасност се оказа безполезна през нощта

19 от 23 автомобила се провалиха на теста за аварийно спиране (ВИДЕО)

Експерти от Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) тестваха автомобили, за да проверят как работи автоматичната система за аварийно през нощта. В тестовете участваха 23 модела, представени на пазара в САЩ, като 19 от тях получиха оценка „задоволително“ или изобщо не се справиха със задачата. Само при 4 модела функция работи правилно независимо от осветлението.


аварийно спиране


Според IIHS около 3/4 от сблъсъците между пешеходци и превозни средства се случват през нощта. За да проучат поведението на системите за сигурност през нощта, застрахователите избраха популярни модела, продавани на местния пазар, и ги тестваха в различни сценарии. Само четири автомобила успяха да спрат навреме пред пешеходеца - Nissan Pathfinder, Ford Mustang Mach-E, Toyota Camry и Highlander. От тях Pathfinder получи най-висок резултат, тъй като неговите автоматични спирачни системи работеха правилно във всички симулирани ситуации.

Седем други коли - Honda Accord, Hyundai Palisade, Hyundai Sonata, Nissan Frontier, Nissan Murano, Subaru Ascent и Subaru Outback, не постигнаха най-високите оценки, но бяха близо до тях. „Задоволително“ получиха Chevrolet Traverse, Ford Explorer, Ford Maverick, Ford Ranger, Mazda CX-9, Volkswagen Atlas, Volkswagen Atlas Cross Sport и Volkswagen Tiguan.



Останалите четири модела - Chevrolet Malibu, Honda Pilot, Nissan Altima и Toyota Tacoma изобщо не бяха оценени. При тях системата за автоматично спиране през нощта не можеше да разпознае пешеходец и съответно не работеше.

Заради това от IIHS призоваха производителите на автомобили да подобрят ефективността на системите за аварийно спиране, тъй като жертвите на пешеходците нарастват. От 2009 г. насам броят на подобни инциденти се е увеличил с 80%, като само през 2021 г. по пътищата на САЩ са загинали 7300 души.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Фончо Тариката ( преди 2 години )
    Вместо да се вложат пари в обучение и развитие в човешките ресурси вместо в съмнителни интелигентни системи, хора ще *** по пътищата
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Ми то само бюджетни коли от евтини марки. Да, щото са масови. Ама за тез пари - толкоз. Тези системи са доста скъпи все още. Ама що не сложиха нещо по премиум за бенчмарк. Волво, Мерц, БМВ...
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На S класа 2021г., по булевард България, такава система проработи перфектно за слабоумен колоездач, който се движеше в 4 часа през нощта в средна лента, докато слизах от Бояна. Беше на 200 метра пред мен и колата реагира перфектно, за да не го догоня. Така че явно зависи от марката и класа автомобил.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Ако софтуера не подаде сигнал да се спира, дори радар с активна фазова решетка да си му сложил няма смисъл!
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    Боже колко си объркан, моето момче! Системите, било камери, радари, лидари или комбинация от тях засичет обект на пътя! Не ги интересува формата на лицето, цвета на кожата, 2м човек, дете или куче е пред колата! Не било засичане, а разпознаване...муахахаха! Още малко и лицево разпознаване ще искаш и като види твой познат да му подсвирква - Здрасти Гошеее, расте ли пииишката!
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този тест е напълно нерелевантен за Европа, защото зависи до голяма срепен от силата и насочеността на фаровете, а стандартите за това в Европа и САЩ са съвсем различни. Модели с отлични фарове тук, в САЩ се продават с крайно незадоволителни. Матричните едва наскоро ги разрешиха и то само частично.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма модел, който използва радар/лидар за разпознаване (обърни внимание на думата - не засичане, а разпознаване) на пешеходец или какъвто и да е обект. За това се използва разпознаване на образи, което задължително изисква камера.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    първия официално регистриран убит пешеходец е със автомобил на волво
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Изобщо наясно ли си кои точно модели използват ситеми с камери и кои са с радари и лидари!?!?
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много ясно, че няма как да работят правилно след като използват камера,