Американската автомобилна асоциация (ААА) предупреди, че системите за подпомагане на водача в повечето от новите модели на пазара се нуждаят от повече работа, за да бъдат по-ефективни. Организацията организира тестове в реални условия, в които взеха участие три нови модела, като резултатите показват, че използваните от тях технологии на са напълно надеждни.
В случая бяха проверени Subaru Forester (2021 година), оборудван с комплекса от системи за безопасност EyeSight, Hyundai Santa Fe (2021) с асистент за шофиране и Tesla Model 3 (2020), оборудван с автопилот. AAA симулира различни сценарии, при които идващ насреща автомобил се насочва срещу тестовете кола, а също така и с внезапно появил се на пътя велосипедист.
Тестовете бяха проведени в затворен маршрут с помощта на превозно средство, направено от пяна. Неговата цел е имитира малък хечбек. Всички системи за подпомагане на водача засичат както движещата се кола, така и велосипедиста, ако те се движат в същата посока. В същото време обаче тестваните превозни средства се удрят в макетната кола, ако тя дори частично се намира в тяхното платно.
Освен това, в 5 от 15 случая възниква сблъсък, ако колоездачът пресече платното за движение. И това кара експертите от ААА да смятат, че съществуващите в момента системи за активна безопасност при шофиране не са достатъчно ефективни и автомобилните производители трябва или да ги преработят, или да ги заменят с по-добри.
В AAA също така смятат, че внедряването на фокусирана към водача камера в салона ще помогне за ограничаване на отвличането на вниманието му от пътя. Организацията също така препоръчва на клиентите да се запознаят по-добре с предлаганите от производителя подобни технологии още преди да са си купили нов автомобил. Така те ще разберат, че тези системи не са напълно автономни и не могат да работят без надзор от водача.
„Сблъсъците, възникнали по време на тестване на AAA, могат да бъдат смъртоносни, ако се случат в реална среда. Факт е, че технологията за подпомагане на водача прави големи крачки за подобряване на безопасността през последните години, то тя все още не е перфектна“, категорични са от организацията.