Експертите на Consumer Reports ежегодно провеждат изследвания за качеството на автомобилите, като ги оценяват по различни параметри. В класацията на системите за активна безопасност и електронните асистенти автопилотът на Tesla успя да се смъкне до седмо място през последните три години, получавайки само 61 точки от 100 възможни.
Екипът на Consumer Reports е тествал комплекси от електронни асистенти на 12 автомобилни производители. Експертите оценяват функционалността и стабилността на работа, лекотата на използване и възможността за наблюдение на състоянието на водача. Именно върху последната функция беше поставен акцентът, което помогна на първите два автомобилни производителя да спечелят, тъй като те добавиха към оборудването на автомобилите си инфрачервени камери, които следват погледа на водача.
Комплексът BlueCruise от Ford беше признат за най-добър. Той отбеляза 85 точки. Системата Super Cruise от General Motors зае второто място със значителна разлика (75 точки). Мнозина не бяха съгласни с този резултат. Според тях функционалността на системата Super Cruise е по-богата от тази на прекия конкурент. Например, Super Cruise може да се похвали с функции за теглене, които BlueCruise няма.
Трето място заема системата на Mercedes-Benz със 72 точки, която не позволява да махнете ръцете си от волана дори като опция. На четвърта линия е BMW (69 точки). На пето място са Toyota Safety Sense 3.0 и Lexus Safety System + 3.0 (65 точки). Шестата позиция беше споделена от свързаните технически Travel Assist (Volkswagen) и Adaptive Cruise Assist (Audi), които събраха 62 точки.
Автопилотът на Tesla пада надолу в класацията, отбелязвайки едва 61 точки от 100 възможни. Той се нарежда на второ място в доклада за 2020 г., но се свлича на седмо място в класацията за 2023 г. Лошите резултати се дължат до голяма степен на липсата на еволюция на системата. Тук все още няма функция за наблюдение и съвместно управление на драйвери.
След Tesla се нарежда Rivian с 59 точки, а място в Топ 10 намират още Nisan/Infiniti с тяхната ProPilot и Honda/Acura, като техният резултат е 58 точки. На последните две позиции в класирането са комплексите на Volvo/Polestar (53 точки) и на Hyundai/Kia/Genesis (48 точки).