fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #45
    До 39 ( преди 1 година )
    И ти ли бе антиелектрик си мислиш че догодина ще има два милиона електромобила и на 100% от паркоместата ще има зарядни станции? Хайде по-полека с фантасмагориите?Да не смяташ че този който ще изгражда зарядните станции, няма да прецени на 100 паркоместа колко зарядни станции ще са рентабилни, ако на тях паркират редовно да речем 20 или 30 електромобила, които даже не е сигурно дали ще ползват неговите услуги? Ще добавя зарядни само, ако са постоянно заети. Примерно ще почне с 5.
  • #44
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    *** въпрос - заредил си в къщи на евтина тарифа (светия граал на електрификацията) (и скоба на скобата - заредил си вечерта, когато дела на възобновяемата е мижав, и буташ основно ***, *** нейсе) След което отиваш на работа с колата и къде я спираш? На паркомясто с изградена зарядна и го блокираш 8 часа и кой кога и как ще зарежда? Имаше доклад, че и в момента 1 от 4 посещения на заредна станция е НЕУСПЕШНО! Било поради заети места било поради неработещи устройства. И ко праим?
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    И то при положение че паркинга е квадратен а таблото ти е в средата. Иначе става по-сложно. Отделно всичко това иска проекти, разрешителни, сертифицирания и тн. Отделно ти трябва система за контрол на пускане/спиране и плащане. И видео наблюдение и техническа поддръжква
  • #42
    до 40 ( преди 1 година )
    Проблема ти е че ти гледаш 1 вендинг автомат (очевидно това работиш) и очакваш че можеш да "upscale"-неш директно. Да един автомат е лесен. Един удължител трябва да пуснеш от най-близкия уличен стълб за осветление. Обаче на един паркинг със 100 места или ти трябват 100 стълба или ти трябва да им предвидиш трасе от трафопоста и отделно табло само за паркинга и чак тогава да пуснеш по един удължител до всяко място.
  • #41
    До 38 ( преди 1 година )
    Я кажи каква ти е логиката и защо си мислиш че един вендинг автомат трябва да се захрани с някакъв по-различен кабел или напрежение от една 3 kw зарядна станция? Аз поне говоря с цифри факти и реални сметки, а ти си фантазираш, че зарядните работят с някакъв много специален ток който се нуждае от някакви невероятни кабели, а едно вече съществуващо от 100 години паркоместо няма как да се превърне в паркомясто за зарядна станция защото не притежава супер сили. Хайде намали комиксите!
  • #40
    Шминтирит ( преди 1 година )
    И какъв ти е проблемът с натоварването на зарядните? 11 зарядни се събират в багажника на един автомобил. Ти можеш ли да събираш вендинг автомат в багажника? А партидата за ток си е партида за ток и прекарването на кабел за вендинг автомат не се различава от прекарването на кабел за зарядна станция. Колко пъти да ти се обяснява че на партидата на един съществуващ вендинг автомат може да се свържат 5 зарядни станции, а вендинг автомат да продължи да се ползва?
  • #39
    до 36 ( преди 1 година )
    Да и след 3 поредни 8 часови дни съм заредил по 24кВ и къде да спра след като батерията ми е пълна, а на всяко място има кабел и ще ме таксуват?
  • #38
    До 32 ( преди 1 година )
    Виж ся, той човекът прави паралели между производството и развитието на мобилни телефони и автомобили, ти се кахъриш, че прави сравнения между площта и мощността на вендинг автомат и парко място с високоволтов кабел. Е, няма да ти се получи това с вкарването на логика! Пробвай да покръстиш някой на входа на Мека, че там вероятността за успех е в пъти по-голяма. Той човекът чете в Интернет и гледа в Ютюб, бе алоу, не е шега тая работа, ама-ха.
  • #37
    До 35 ( преди 1 година )
    Този риск в България го има с всеки бизнес. Да не мислиш че случайни хора ще вземат наемана зарядните в синя и зелена зона? Обаче крайния потребител това не го интересува, точно както в момента не го интересува, че още по- кофти схема се прилага с бензиностанциите!
  • #36
    До 27 ( преди 1 година )
    Не четеш внимателно! Нали точно затова ти казах, че дори 11 kw зарядна станция е много глупава идея, да не говорим за 22 kw!На една 50 kW партида, спокойно се инсталират една 11 kw зарядна станция за който бърза или иска да си зареди напълно батерията, плюс още 10 зарядни станции на 3kW, на които за осем часов работен ден се зареждат 24 kWh, които стигат за 3-4 дни шофиране и трябва да зареждаш само два пъти в седмицата. Партидата ще обслужва поне 30 автомобила с 11 зарядни без да се местят.
fallback
Последни