fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    А ама нали да направиш станция беше 1000 лв оборудване и 600 партида. Сега като добавиш да купиш паркомястото изведнъж скочихме на 30+ хил лв на места дори евро? И нали енергото щеше да стопанисва станциите? Енергото ли ще купи хиляди парко места?
  • #24
    До 21 и 22 ( преди 1 година )
    След като си инсталирал зарядна станция на дадено паркоместо е повече от очевидно че си или негов собственик или наемател и имаш права върху него, следователно имаш и правото да извикаш репатрак. А в закона си е записано че автомобили с ДВГ нямат право да спират на паркоместа предназначени за електромобили, които обикновено са боядисани в зелено. Тоест при всички положения ще те вдигнат щом някой звънне да се оплаче.
  • #23
    До 16 ( преди 1 година )
    А за какво са ти 20 киловата зарядни станции в града? Една стандартна партида е 15 или 50 киловата. Първата струва 600 лв, а втората 1800. Малката партия да не ти стига дори за една зарядна станция, а голямата е достатъчна за две зарядни станции. Обаче повечето автомобили не могат да поддържат повече от 11 kw зареждане на променливо токови зарядни станции. Освен това, кой ще премести автомобила след 40 минути, като се зареди?
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Особено като на почти всяко парко място има кабел значи останалите коли с ДВГ нямат право да спират никъде ли? Или колите които все пак са заредени?
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    И на какво основание ще ме вдигнеш щом не съм спрял неправилно и съм на общинска земя? В новите квартали земята на улицата е частна и там само съсобственик може да вдигне кола на не съсобственик. И друг момент - идвам с 95% пълна батерия закачам се и седя 9-10 часа заредил 2-3 киловата?
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    Този проблем е много лесно решим. 200 лв глоба плюс таксата за репатрак е си търсиш автомобила всеки път на наказателния паркинг, ако спреш на паркоместа със зарядна станция, но не зареждаш. Повярвай ми след третия път ще се научиш да не спираш на тях!
  • #19
    До 16 ( преди 1 година )
    Никой не си купува градски електромобил с 200 км пробег, който на магистралата е доста по-малко, за да прави ежедневни дълги пътувания, така че въпросът ти е най-малкото глупав. А който е бил толкова глупав за да си купи неподходящ електромобил, не му е виновна технологията. Тези автомобили не поддържат и бързо зареждане и не могат да се възползват от бързите зарядни станции, просто защото не са проектирани за това. При нормалните електромобили, на 1000 км зареждането е за общо по-малко от час.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова станции би било удобно, но икономически не ефективно. Отделно ще има адски много случаи на паркирали и незареждащи коли. А ти като собственик на станцията не искаш да има такива случаи.
  • #17
    До 15 ( преди 1 година )
    А кой стопанисва хилядите вендинг автомати за кафе, които за разлика от зарядните станции, освен от ток, се нуждаят от ежедневни грижи за набавяне на консумативи и с партидата от един вендинг автомат могат да бъдат захранени пет зарядни станции, които струват общо колкото един нов вендинг автомат, но не изискват абсолютно никакви грижи за разлика от него и могат да носят повече приходи? Дали пък няма да има желаещи за инвестиции? Най-малкото от електроразпределителните дружества?
  • #16
    до 14 ( преди 1 година )
    При една евтина електричка с 35-40 кВч използваема батерия на всеки 200 км или час и половина - два ли ще спираш да ядеш? Иначе си прав че мощните станции имат много повече смисъл на магистралите. В града ако 20-ките са достатъчно на често е достатъчно.
fallback
Последни