fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #15
    до 12 ( преди 1 година )
    За новите сгради добре. Ами за останалите 90% от сградите? Отделно мислиш ли ще би било проблем на всеки паркинг да се сложи тръбопровод за бензин и съответно всеки паркинг да стане и бензиностанция? Но не се е случило. Защо мислиш че с тока ще стане така? Също кой ще инвестира, стопанисва и поддържа тези стотици хиляди зарядни точки? Че и после ще кажеш че тока на тях ще е по 10 ст защото на борсата е 5.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    На практика бързи зарядни станции е смислено да се използват по магистралите, само при дълги пътувания, когато времето е по-важно от парите. А дори тогава, като спреш да обядваш е логично да заредиш на по-евтината бавна зарядна станция, след като така или иначе ще спреш за 30-40 минути. На бързите зарядни станции се зарежда за 10-15 минути и продължаваш до следващата, на която да спреш за 10-15 минути докато отидеш до тоалетна и изпушиш цигара.
  • #13
    До 8 ( преди 1 година )
    Точно обратното е. Според статистиката след смяната на бензинов автомобил с електрически, собствениците изминават с около 50% повече километри годишно, отколкото преди.
  • #12
    До 10 ( преди 1 година )
    Ти не можеш ли да разбереш че на абсолютно всяко паркомясто, може да бъде инсталирана зарядна станция при нужда? Дори има закон включително в България, в който е създадено понятието зарядна точка и никой няма право да ти отказва партида за такава. Освен това от 2020 година, за всяка новопостроена или ремонтирана сграда, по проект са длъжни да осигурят мощност за зарядна точка на всяко десето паркоместо, като до 2030 година задължително трябва да бъде монтирана зарядна станция.
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    А ти защо реши, че паркинга е служебен? Защо реши, че зарядната станция принадлежи на работодателя? Защо реши дори че зарядната станция принадлежи на собственика на паркинга? Да не мислиш че вендинг автоматите са собственост на общината, щом са инсталиране на общинския тротоар? Да не мислиш че са на работодателя щом са пред работното ти място? Да не мислиш че на тротоара е имало контакт и не са си изкарвали партида за ток? Щом има търсене ще има и предлагане.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    И работещите в центъра на града, където и без това няма къде да се паркира? Те какво да правят?
  • #9
    до 6 ( преди 1 година )
    Това че ти работиш на място със собствен паркинг за всички служители, не означава че всички са така. Една бизнес сграда с 4-5000 че и повече човека мислиш ли че ще ще направи паркинг с 2 хиляди места. Че и зарядни на повечето?
  • #8
    Целта пичове ( преди 1 година )
    Е да не се пътува на далече, както е сега, за всеки възможно. В бъдеще ще е за избрани ора, свиквайте
  • #7
    Гостенино ( преди 1 година )
    Аз съм страшен оптимист на тема електромобили и смятам че около 2050 година около половината от автомобилния парк в България ще е на ток. Но вероятно още по-късно. Това означава 1 милион електромобила. Само вие си представяте че до края на годината ще се натрупат 2 милиона електромобила в България и няма къде да заредят, а на всяка бърза зарядна станция с по 10 колонки ще има опашки от чакащи.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости. На кому ще е нужно след работа да измине два-три километра повече, за да стигне до бързата зарядна станция, за да може на нея плаща два пъти повече пари за киловатчас и да си изгуби 30-40 минути, да се чуди какво да правя през това време, вместо да си изгуби само 10 секунди когато паркира сутринта на паркинга на работното място, а вечерта още 10 секунди и да плати два три пъти по-малко пари и след работа директно да се прибере в къщи?
fallback
Последни