fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Друг момент с концесията е както знаем - ти си развиваш един бизнес и след няколко месеца идва един добре облечен господин, който ти казва или да му освободиш мястото или да му плащаш "застраховка", иначе - стават аварии. Или мистериозно концесията ти ще бъде прекратена.
  • #34
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 30: Как си го представяш това с наемането? Ти пакркомястото лесно ще го наемеш, ама нали трябва да закараш до него ток, а за да закараш ток трябва да извършиш огромно строителство на инфраструктура - и утре ти прекратяват договора и то гълташ студена водица щото не е като вендинг автомата, да го натоватиш и да го преместиш.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    И отново питам къде отиде удобството с 2 по 10 секунди?
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Един вендинг автомат първо седи на тротоар - не дефицитна стока и второ заема по-малко от 1 кв метър. Едно парко място е 15кв м. На това му се вика концесия и общината ще ти иска % от приходите. И отново в кварталите където земята е частна? И като на всяко място има кабел къде ще отидеш ако не зареждаш?
  • #31
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И последно да попитам милите електросифилистици - нали щеше да ви е евтино зареждането ;) Не само ще плащате 5торна цена на бърза зарядна, но ще ви се наложи и да кибичите в "търговските" центрове, където едно кафе е на тройна цена, а вафлата е платила собствен билет за да стигне до рафта - еФтинийка виката било Ел :D Дерзайте!
  • #30
    До 25 ( преди 1 година )
    А защо трябва да ги купуваш? Защо да не наемеш срещу скромна такса от общината 10 паркоместа пред някой жилищен блок, за който общината досега не е получавала и лев наем? Защо смяташ че вендинг автоматите си купуват земята на която са инсталирани? А защо мислиш, че не могат да се наемат и паркоместа на сини и зелени зони? Но не си тормози мозъка. След няколко години ще видиш всичко това на живо.
  • #29
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А да попитам - какво става с един 8 етажен блок с 3 входа колко киловата трябва да се закарат до него, за да покрие нуждите от зареждане ;)
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ах милите електросмешници, ОК пак ще прецакате ДВГ и с паркирането, но нали се сещате, че и Ел се самопростелва в главата ;) В София "зоната" има 60 хил паркоместа - да приемем, че всички тях ги правят със зарядни - регистрираните автомобили са 900 хил. Та като паркираш Ел кошника си на "зелен" паркинг и зареждаш 2 часа - как точно ще става зареждането и паркирането ;)
  • #27
    до 26 ( преди 1 година )
    А какво стана с 10 сек на отиване за работа и 10 сек на тръгване за да сложиш и махнеш кабела? А сега закачаш сутринта, после тичаш по някое време да местиш колата. Което на много места е проблем да намериш през деня място. Шефа ти много ще те обича. А и ако на всяко паркомясто има кабел къде ще отидеш?
  • #26
    Точно! ( преди 1 година )
    "И друг момент - идвам с 95% пълна батерия закачам се и седя 9-10 часа заредил 2-3 киловата?" Това вече е отрегулирано при повечето зарядни станции. Още с наближаването на края на зареждането получаваш известие на приложението на телефона си, а след края на зарядната сесия започват да ти начисляват такса за всяка минута на която автомобилът стои на зарядната станция без да зарежда. Таксата е около 50 стотинки на минута. 10 часа 300 лв. Щом ти е изгодно стой си, никой няма да те изгони!
fallback
Последни