fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    За дадох два въпроса и чакам отговорите
  • #54
    до 41 ( преди 1 година )
    Никакъв не ми е проблемът. Дай сега ни направи едно показно как преоборудваш произволно ОБЩЕСТВЕНО парко място в град с население над 20хил. човека в зареждаемо такова с кабел 3х1,5 примерно. Когато приключиш, аз лично ще го купя или наема от теб дългосрочно на цена, която покрива разходите ти 3 (три пъти!), независимо в кой град на България е. Обаче ако не успееш в рамките на 3 години (виж колко съм великодушен със срока), ти ще ми подариш твоята електрическа кола. Става ли?
  • #53
    Електроскептик до ел ( преди 1 година )
    Ще направя едно малко уточнение. Това което казваш за многото зарядни е напълно възможно. Проблемът е че ще струва АДСКИ МНОГО пари и планиране. И няма да стане никак скоро. И който е вложил толкова време и средства ще иска да си ги избие че и печалба да изкара. Съответно зареждането на тези станции ще скъпо доста дълго време. А на електричките нали голямата им работа е че са евтини за каране.
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    То всичко хубаво, но главният проблем ще е тока. Откъде ще го вземем, ако станат много електромобилите? Ще закриваме Мариците, ще закриваме АЕЦ-а и накрая едно голямо нищо ще се получи.Производството на ел.енергия беше едно от малкото неща, които бяха горе-долу добре в държавата, но и това ще ни го вземат и ще правим както вятъра. Ама няма страшно де. На турците руснаците им строят АЕЦ и скоро ще почнат да ни изнасят скъп ток защото сме много умни. С газа стана същата работа от тях купуваме.
  • #51
    до 48 ( преди 1 година )
    На един фирмен паркинг или на бизнес сграда с 300-500 места 100 зарядни са съвсем в реда на нещата. Това го казах образно, но важи точно със същата сила и за 30 зарядни. Да кажем една панелка с 3 входа по 3 апартамента на етаж и 8 етажа са ти 72 апартамента по 1.5 коли на апартамент ето ти стотина коли. На 1 от 3 места да има кабел и ето ти 30+ зарядни. А в момента има доста по-големи блокове
  • #50
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    На паркинг със 100 места... ти трябват 100 зарядни :) Ако колата ми нощува на този паркинг аз няма да търча да я местя - включвам и изключвам сутринта. И понеже не знам за какво ще ми трябва тая кола със сигурност ще го направя и следващата вечер - и всъщност това е и мантрата на ЕЛ поддръжниците, че нямаш нужда от голям пробег щото непрекъснато ще поддържаш батерията фул зареждайки я при всяко спиране.
  • #49
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще ти задавам по един въпрос в мнение за да не се бъркаш. Средностатистическия автомобил в европа изминава 13 000 км годишно, което означава че един електромобил се нуждае от 2500 киловата часа на година, която в нашата реалност има 52 седмици. По колко киловатчаса средно трябва да зареди на седмица всеки автомобил?
  • #48
    До 46 ( преди 1 година )
    Хайде едно по едно че ти е трудно да мислиш за две сметки едновременно.Колко зарядни станции трябват на паркинг със 100 паркоместа, ако всеки от автомобилите зарежда веднъж седмично?
  • #47
    До 41 и 42 ( преди 1 година )
    А твоя проблем е че ти липсват както математически умения така и умения за мислене. Хайде да ми кажеш ако на един паркинг с тези 100 паркоместа всеки от автомобилите трябва да зарежда веднъж седмично, колко зарядни са необходими?
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    След като само на някои ще има кабел какво стана с "10 сек на отиване за работа и 10 сек на тръгване за да сложиш и махнеш кабела"? След като нямаш гарантирано свободна станция? И пак седи проблема че като ти се зареди колата трябва да тичаш да я местиш.
fallback
Последни