fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #75
    До 74 ( преди 1 година )
    Има една основна разлика. Онзи който наричаш електрик всъщност ти обяснява че до 2050 година ще си кара дизела и никой не може да му каже нищо, а ти си този който обяснява че до две години всички българи ще са се качили на електромобили и няма къде да ги зареждат и търсиш под воля теле за всякакви проблеми които не съществуват и няма да съществуват през следващите 20-30 години. Чак пък сметна как другата седмица няма къде да паркираш двг защото ще е само зарядни станции навсякъде!
  • #74
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Коментар към 48: Казва на блок със 72 апартамента са 100 коли, но ще има нужда от само 30 зарядни - сега остава някой да ми разясни по какъв принцип ще гарантира, че те ще бъдат свободни, когато някой има нужда от тях? Да вземем един ден Х преди празници, в който всеки ще иска да зареди на макс, за да може на другата сутрин да пътува - и айде честит сеир.
  • #73
    До 72 ( преди 1 година )
    Е то пък много сложната сметка, по колко възможни начина можеш да заредиш 48 киловат часа на седмица. Какво значение има мощността? Можеш да ги заредиш за 15 минути с 200 kw, час с 50 kw, четири часа с 12 kw преди обяд и местиш, 8 часа без да местиш, 2 пъти в седмицата с по 8 часа по 3 киловата. 3 х8 х 2 киловата. 4 пъти седмично с по 1 киловат. При всички случаи все си заредил 48 киловатчаса!
  • #72
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Прав си. Излъгал съм! Закона не е от 2020, а от 2017 и вече не е за всяко десето паркомясто, а за всяко пето, като в някой случай дори за всяко паркоместо в жилищни сгради. Чети и се информирай Наредба за изменение и допълнение на Наредба РД-02-20-2 от 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии (обн., ДВ, бр. 7 от 2018 г.; попр., бр. 15 от 2018 г.; изм. и доп., бр. 98 от 2018 г.)
  • #71
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо толкова станции ще усложнят и без това сложното паркиране. И второ сутринта ще правя сметка да зареждам ли да не зареждам ли. И как станаха 6 кВч, нали щяха да са по 2? И на една партида да закачиш 10? От 2 до 6 кВч се променя сметката за изискванията на ел инсталацията доста.
  • #70
    глас от тъдява ( преди 1 година )
    Не знам какво ще стане,, което виждам в Испания е че от 2 години насам отварят нови бензиностанции като за последно. Имаш една и до нея още една и още една...__
  • #69
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе умнико, ако си беше направил сметката, за седмица ти трябват 2500/52=48 киловатчаса, което е 8 часа зареждане с мощност 6 kw само веднъж седмично. 10 секунди включване вечерта пред блока или сутринта на работното място и още 10 секунди изключване само веднъж седмично без да чакаш покрай зарядната станция и без да местиш автомобила и без нужда от скъпа бърза зарядна станция. Тоест за седмицата само веднъж трябва да намериш свободна зарядна на работа или пред блока.
  • #68
    Турбо ( преди 1 година )
    Електрика,пак си с грешка.Гаража го купих с поглед в бъдещето.Може аз да не си купя електричка,но синовете ми ще си купят,да има къде да си ги зареждат.В едно си прав,още няма електрическа баничарка,която да ми върши работа като пробег и цена.
  • #67
    до 65 ( преди 1 година )
    И пак опираме че няма смисъл от толкова много но слаби зарядни точки ако не можеш да си оставиш колата на тях. Нали сам каза че ще отнема 10 сек сутринта и 10 сек вечерта вместо да ходиш на бързи станции. Вместо да тичаш по някое време да местиш колата по-добре 1-2 пъти в седмицата да спреш за 10-15 мин на бърза зарядна 150+ кВч и да не се занимаваш с глупости. Или път на 50-ка за половин-един час докато пазаруваш в близкия магазин.
  • #66
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Уж не се интересуваш от електромобили но ме следваш из интернет навсякъде под всяка статия за електромобили. Сигурно и от хора с обратна сексуална ориентация не се интересуваш, но постоянно им пишеш по форумите, нали? Като толкова не те интересуват електромобилите просто не отваряй подобни статии или поне не коментирай под тях. До 2050 година никой не може да ти забрани да си караш дизеловата баничарка.
fallback
Последни