fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #95
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Това дали знаеш закона не го отменя. Ето от кога влиза в сила точка 50, която се отнася точно за зарядните станции. Преходни и заключителни разпоредби 6. Наредбата влиза в сила един месец след обнародването и в "Държавен вестник", с изключение на разпоредбата на чл. 50, която влиза в сила от 1.01.2019 г.
  • #94
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо прав си, но на половина.Намерих статия от декември 2021 г. за предстоящо въвеждане ми на изискване за поставяне на зарядни точки на нови строежи т.е. в момента на започване на сградата 2020 г такива изисквания не е имало.
  • #93
    АЕЦ vs ВЕИ ( преди 1 година )
    Френската електроенергия за първото тримесечие на 2024 г. се търгува при цена от 416 евро за мегаватчас, което е над два пъти повече спрямо цената в Германия от 169 евро.Очаква се Франция, която разчита на ядрената енергия за по-голямата част от вътрешното потребление на електроенергия, да остане силно зависима от вноса през зимните месеци, за да отговори на търсенето.Междувременно Германия затвори последните си ядрени централи в събота
  • #92
    анонимен ( преди 1 година )
    До твоя гараж има ли тръба която тръгва от електроразпределителното табло, за да можеш да си прекараш кабел за зарядната станция който да е свързан към твоя електромер, както гласи закона! Ами да си избрал един от петте към които има ако въобще строителя е спазил закона публикуван в държавен вестник. Пък и не ми се търси какъв е бил вариантът преди измененията, които ти цитирам от държавен вестникброй: 79, от дата 4.10.2022 г.
  • #91
    анонимен ( преди 1 година )
    за да се осигури възможност за инсталиране на по-късен етап на зарядни точки за ЕПС, когато:а) паркингът се намира в сградата, а при реконструкцията, обновяването или основния ремонт строителните и монтажните работи (СМР) в обхвата на разрешението за строеж включват паркинга или електрическата инсталация на сградата; илиб) паркингът се намира в непосредствена физическа близост до сградата, а при реконструкцията, обновяването или основния ремонт СМР в обхвата на разрешението за строеж включва ...
  • #90
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    (5) За най-малко едно от всеки пет паркоместа от предвидените места за гариране и паркиране съгласно приложение 5 при реконструкция, обновяване и основен ремонт на съществуващи сгради за обществено обслужване (нежилищни сгради) и сгради със смесено предназначение с повече от десет паркоместа се проектира тръбопроводна инфраструктура, като местата с проектирана тръбопроводна инфраструктура са различни от местата по ал. 3, за да се осигури възможност за инсталиране на по-късен етап на зарядни то
  • #89
    До 89 ( преди 1 година )
    Нали не очакваш да ти изкопирам цялата наредба тук? Преди да си хвърляш парите на вятъра да се беше запознал с разпоредбите и да беше следил дали са спазени преди да платиш и да го изискаш от строителя!
  • #88
    анонимен ( преди 1 година )
    И да се върнем на думата. Повечето тук се притесняват за неща които няма да се случат в рамките на нашия живот. Дори през 2050 повечето от автомобилите които ще се движат по улиците на България ще се зареждат на бензиностанциите с течни горива, а не на зарядни станции. Точно панелките за които всички тук масово се притесняват са последните, пред които ще бъдат паркирани електромобили. Но по мои подозрения, панелките няма да доживеят до тогава и жизненият им цикъл ще свърши преди този на ДВГ
  • #87
    Турбо ( преди 1 година )
    До 73.Тесльо Електрика,щом е задължително във всеки подземен гараж да има зарядни точки от 2017 г. насам,защо в подземния ми гараж няма нито една изградена зарядна точка във сграда, започната 2020 г и завършена 2022 г?
  • #86
    Шментири ( преди 1 година )
    Има доста клипове как се стига от софия до солун без спиране за зареждане, като клипа е илюстративен и дори спират на зарядните станции без да зареждат, за да покажат че дори няма нужда да стигаш без зареждане или да търсиш зарядни станции там. Пропускаш факта, че на бърза зарядна спирането за зареждане за изминаване на 1000 км е за по-малко от час, а всеки нормален човек на 1000 км спира за почивки за повече от час и единственият проблем би бил, ако няма зарядни по маршрута, а не времето.
fallback
Последни