fallback

Какво ще стане с бензиностанциите при пълна електрификация на автомобилния пазар?

Търговските и развлекателни центрове ще станат още по-важни заради повечето време за зареждане

Световните производители на автомобили активно преминават към производството на електрически автомобили. В тази връзка възниква въпросът: "А какво ще стане с бензиностанциите, когато колите с двигатели с вътрешно горене изчезнат от пътищата?"

Американски експерти проучиха детайлно този въпрос и според тях всички бензиностанции (а те са около 145 000 само в САЩ) ще бъдат преоборудвани в зарядни устройства. Предполага се, че това ще бъдат станции с мощни електрически устройства, които ще позволят да се презареди батерията на електрическа кола само за 10-30 минути. Това ще позволи да се запазят не само самите мрежи, но и тяхната екосистема от допълнителни услуги (кафенета, ресторанти, магазини и др.).

Експертите отбелязват още, че търговските и развлекателни центрове на такива станции ще станат по-популярни от сега, защото хората ще прекарват повече време там. В края на краищата, потребителите на електрически автомобили определено ще искат да прекарат времето, необходимо за зареждане, в нещо полезно и приятна, да отидат на пазар или на чаша кафе.

В същото време терминалите за единично зареждане, които сега могат да бъдат намерени навсякъде, ще загубят своята популярност. Експертите обясняват това с факта, че зареждането на колите на тях отнема няколко часа. Шофьорите няма да чакат толкова дълго, а просто ще отидат на по-мощни станции. Освен това много собственици на електрически автомобили определено ще закупят домашни зарядни устройства, към които ще свързват колите си през нощта.

Между другото, такава перспектива очаква не само собствениците на бензиностанции в САЩ. Подобна ситуация ще се разиграе и в Европа, но що се касае до България, към момента такъв сценарий не е осъществим, тъй като до наличните бензиностанции не достига желаното за бъзи зарядни станции, количество електроенергия, което е свързано основно с електропреносната мрежа и невъзможността ѝ да доставу толкова енергия по бензиностанциите у нас.

fallback
  • #85
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак ще ти се вържа на акъла и ще ти сметна за невероятните 60 000 електромобила. Даже няма да ги делим по равно а ще се движат само 12 часа, за да станат по 5000 автомобила на час за да се съберат в колона от 500 км, което пак е далеч от реалността. Ако всеки от тях трябва да спре да зареди на всеки час по 6 минути, ще са необходими 500 колонки и то, ако всички са тръгнали с празни батерии. А от София до Бургас и до Солун се стига с едно зареждане, където може да се зареди на бавна зарядна
  • #84
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шменти, бъди ми гост, нека са 32 хил или даже 20 хил - приятно зареждане! Аз с дизелчето ще си връткам от плаж на плаж в гръцко, ти ще кибичиш целия уикенд на зарядна - дано почнат да правят истински хубаво кафе в търговските обекти че да си струва преживяването :D
  • #83
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Аааа Шминти, кво сега - нова теория - нямало сме всички да караме коли ли? Ами така кажи, че това е целта на електрификацията, само тия със 100 к да карат! Ама обяснявайте ги тия неща недейте да скромничите ;)
  • #82
    Шменти капели ( преди 1 година )
    Откъде го измисли този пик от 60 000 автомобила за денонощие по струма, като абсолютният рекорд на много по-натоварената тракия е 32 хиляди на денонощие в двете посоки? Очевидно е колко си скаран с математиката. Ти представяш ли си 60 хиляди автомобила подредени един зад друг през 50 м, че са 3000 километра колона?
  • #81
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Един лек офтопик с който се махам, но Гленкор, най-големия търговец на суровини в света смята да инвестира 8 милиарда долара във въглища създавайки огромен въглищен конгломерат - айде честит ви ЧИСТ еко ток за зареждане на ЕЛ :D :D :D
  • #80
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    И преди да продължаваш да ми се пениш как 100 човека не могат да съберат по 300 лв за да си изградят 30 зарядни станции за по 1000 лв, на обща стойност 30 000 лв и кабели за още 5 000 лв, ще ми обясниш ли при тази немотия че нямат 300 лв в джоба, как изкараха по 100 000 лв да си купят електромобили на обща стойност 10 милиона лв? Коя е по-трудната част от уравнението според тебе, да постоянно говорите как всички карат електромобили, но нямат пари за зарядна станция ?
  • #79
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти, остава да ми разясниш по коя метематическа теория, когато ИМАШ НУЖДА да заредиш има и зарядна да го направиш - как става равномерното разпределение на тези 30 между 100 при условие, че потока в общи линии върви на пикове. А като става въпрос за бързите зарядни (на магистрала примерно) я обясни как на Струма правиш зарядни, които да поемат едни 60 000 автомобила тръгнали към Гърция и нуждаещи се от междинно зареждане - при подобен пик колко ще чакаш на опашка за зарядно ;)
  • #78
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 77: ами ако ще караме дизели до 2050 за кво се мъчим да спасяваме Планетата с ЕЛ? Нали беше спешно - за утре ;) Да ама не - в полудяла Европа всички производители спират да инвестират в ДВГ щото няма да имат време да си избият парите, и карането на дизел ще означава вместо модерни, нови коли да караме 20+ годишни - адски еко се очертава тоя чист и зелен преход :D
  • #77
    Шминтирит ( преди 1 година )
    Ами те ти го казаха хората, ама пусто, като не знаеш математика и не можеш да си го обясниш. Хайде да се върнем на онези 50 киловата партида. 50 киловата партида за седмица осигурява 8400kWh - за 175 електромобила. И май пропусна, че тези хора ходят и на работа, където също ги чакат още поне 30 бавни зарядни, а в статията става въпрос точно за пътуване по празниците и непредвидени зареждания, когато ползваш бързи зарядни. Пропускаш и че всички са заредени ПРЕДИ празниците.
  • #76
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 75: не е важно за колко ще заредиш 48 кВч за седмица... (При долния пример с блока 4800) важното е, че ще има ден в който ще ти се налага да зареждаш 7000 за вечер и капацитета на системата трябва да е ПИКОВАТА НУЖДА, а не среднодневната или средноседмичната! А това иска огромни и ненужни инвестиции които даже богатите държави не могат да осигурят!
fallback
Последни