IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Renault намалява цените по примера на Tesla

Във Франция Model 3 в момента е с 10 евро по-евтин от по-малкия Megane e-tech

Renault ще преразгледа цените на моделите си за отделните пазари като отговор на повторното понижаване на европейските цени на Tesla, призна шефът на френския бранд Фабрис Камболив. Според него ходът на американците е "ясно предупреждение" към останалите компании, които предлагат електромобили. Tesla понижи на два пъти цените за Европа, като втората корекция влезе в сила този петък. След нея цената на Tesla Model 3 във Франция на практика е по-ниска от тази на електрическото Renault Megane E-Tech (41 990 срещу 42 000 eвро), независимо, че френският модел е от по-малък клас.
  
   
Фабрис Камболив, Renault
Фабрис Камболив, който след реорганизацията преди година ръководи марката Renault в рамките на едноименната група
  
    
"Ще анализираме страна по страна, пазар по пазар, за да видим какво равнище на конкурентоспособност трябва да имаме, за да отговорим", обясни Камболив.

В продължение на близо 8 десетилетия Renault бе един от големите играчи в бюджетния сегмент в Европа, но след кризата от последните години новият шеф на групата Лука де Мео наложи стратегия за повишаване на цените и приближаване до премиум сегмента. Това доведе до сериозно свиване на продажбите в последните две години, но най-после започва да дава резултат, ако се съди по първото тримесечие на 2023. В него французите имат 9% ръст в продажбите въпреки осезаемо повишените цени, и са доставили общо 354 545 автомобила.
  
   
Renault Megane E-Tech тест драйв
След последната корекция на цените, Tesla Model 3 излиза с 10 евро по-евтина във Франция от местното Renault Megane e-tech, от което е с половин метър по-голяма
  
   
Според Камболив през март има рязък скок в продажбите на електрическия Megane e-tech въпреки факта, че компанията не предлага почти никакви отстъпки за него. Изравняването на цените на Megane e-tech и Tesla Model 3 обаче може да се отрази на положителната тенденция. "Ясно е, че понижаването на цените от Tesla е предизвикателство, особено от гледна точка на разходи и себестойност", коментира шефът на марката Renault. "Това е предупреждение, което разглеждаме много сериозно".
 
  

 

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Впмнпмн ( преди 1 година )
    Пежо-Ситроен и те се стягат да са "премиум". Корейците и те. Поне на цени, де. Затова, очаквайте доста нови коли "Made in China" в следващите години. Природата не търпи вакуум, и тъй като старите производители са прекалено горди да продават евтини коли, китайците ще се нагърбят с тази задача. И без това няма да им е за първи път да вървят по тази пътека.
  • #7
    14 rate up comment 4 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    баце, какво общо имат меган и меган седан с megane e-tech? Извън името, това са напълно различни коли. Megane e-tech e С-сегмент и даже така й се казва платформата - CMF. Тесла Модел 3 е D сегмент. Една малка проверка спестява толкова безсмислени разсъждения...
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Меган седан е дълъг 4.65м значи ли, че е по-голям клас от Меган хечбек?
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Никакво начало не е другите бързо настигат Тесла защото добивните компании на литий и тн материали имат сметката да продават на повече за да си оправдаят добивните разходи.Скоро ще залеят пазара с батерии цената им ще падне и всички ще станат евтини.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това е само началото! Тесла вече е по-евтина от бензиновите и дизеловите си аналози в своя клас bmw трета серия и mercedes c клас, а вече е по-евтин дори от електромобилите от доста по-нисък клас като рено megane например. Как мислите, дали ще има проблеми да продължи с 50% ръст на продажбите годишно през следващите години? А това е все още скъпата серия. След две години се очаква по-евтина серия и поевтиняване дори на сегашните автомобили и по-бързо зареждане заради новата платформа.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    BSUV, имам подобна кола струваше ми 30 хиляди, ама било вътре като X-trail ама незнам си какво - булшит и наглост за ***, кой нормален ще извади 100к за това - ами точно никой.
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Model 3 e 4.70 метра, а меганчето е 4.20. Кое му е спорното :D
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Спорно е доколко Тесла 3 е по-голям клас от Меган който просто е хечбек насочен към Европа. Това е като да се каже, че Меган седан е по-голям клас от Меган хечбек въпреки, че точно електрическия Меган няма версия седан