IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Renault намалява цените по примера на Tesla

Във Франция Model 3 в момента е с 10 евро по-евтин от по-малкия Megane e-tech

Renault ще преразгледа цените на моделите си за отделните пазари като отговор на повторното понижаване на европейските цени на Tesla, призна шефът на френския бранд Фабрис Камболив. Според него ходът на американците е "ясно предупреждение" към останалите компании, които предлагат електромобили. Tesla понижи на два пъти цените за Европа, като втората корекция влезе в сила този петък. След нея цената на Tesla Model 3 във Франция на практика е по-ниска от тази на електрическото Renault Megane E-Tech (41 990 срещу 42 000 eвро), независимо, че френският модел е от по-малък клас.
  
   
Фабрис Камболив, Renault
Фабрис Камболив, който след реорганизацията преди година ръководи марката Renault в рамките на едноименната група
  
    
"Ще анализираме страна по страна, пазар по пазар, за да видим какво равнище на конкурентоспособност трябва да имаме, за да отговорим", обясни Камболив.

В продължение на близо 8 десетилетия Renault бе един от големите играчи в бюджетния сегмент в Европа, но след кризата от последните години новият шеф на групата Лука де Мео наложи стратегия за повишаване на цените и приближаване до премиум сегмента. Това доведе до сериозно свиване на продажбите в последните две години, но най-после започва да дава резултат, ако се съди по първото тримесечие на 2023. В него французите имат 9% ръст в продажбите въпреки осезаемо повишените цени, и са доставили общо 354 545 автомобила.
  
   
Renault Megane E-Tech тест драйв
След последната корекция на цените, Tesla Model 3 излиза с 10 евро по-евтина във Франция от местното Renault Megane e-tech, от което е с половин метър по-голяма
  
   
Според Камболив през март има рязък скок в продажбите на електрическия Megane e-tech въпреки факта, че компанията не предлага почти никакви отстъпки за него. Изравняването на цените на Megane e-tech и Tesla Model 3 обаче може да се отрази на положителната тенденция. "Ясно е, че понижаването на цените от Tesla е предизвикателство, особено от гледна точка на разходи и себестойност", коментира шефът на марката Renault. "Това е предупреждение, което разглеждаме много сериозно".
 
  

 

0 от 500
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #35, по-голяма глyпoст не бях чел скоро, хаха :D Наскоро всеизвестният влогът Дани помогна на негов приятел да докарат една тесла от Словакия и за целия път общо времето за зареждане им беше малко над 1 час... (Словакия е до Виена, ъъъ, Австрия, ако не знаеш) :D
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Има грешка за E и F в сегмента. Е сегмент е за представителни автомобили, а f сегмент за луксозни автомобили. Премиум автомобили може да има и във всеки от първите сегменти от А до D, защото премиум се отнася до цената, а не до лукса. А от два автомобила само единият може да е премиум дори да са от една и съща марка и модел, ако единият струва два пъти повече от другия, защото е с по-голяма мощност и с фул екстри. Вторият ще е премиум изпълнение.
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    системата на Европейската икономическа комисия включва следите класове: A (mini cars, много малки градски коли), B (small cars, малък класс), C (medium cars, познат също като Голф-клас на името на най-популярния модел в него), D (larger cars, среден клас), Е (premium cars, средноразмерни премиум-автомобили) и F (luxury cars, представителни пълноразмерни автомобили с висока цена и максимален комфорт). източник https://automedia.investor.bg/a/23-polezno/36934-kak-se-opredelya-klasovete-na-avtomo
  • #35
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    От софия до виена е невъзможно да се стигне с електромобил. Ако успееш да го направиш трябва да си вземеш едноседмична отпуска за да можеш да стигнеш!
  • #34
    5 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Не виждам някой който е чел пет реда за електрически автомобили да избере Рено пред Теслата, независимо че е по-скъпа да не говорим ако са еднакви! Реното е с максимална скорост 180км.ч., чака се година, зарежда по-бавно, ускорява по- бавно тоест една нядодялана електричекса кола сравнено с продукт на Тесла:)))) Суперчарджъри има на всякъде,а за реното къде са??? или трябва да сваля 100 приложения за да стигна от Сф до Виена......трагедия!
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сегментите са регламентирани, защото по тях държавите определят неща като данъци. Мерят се по обема, наличен за пътниците и багажа. Нямат НИЩО ОБЩО с лукс. Едно време Ц клас, 3та серия и А4 бяха в сегмент Ц. Сега са в Д.
  • #32
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпреки, че Тесла са лидери в електричките, не мога да се съглася, че Модел 3 със спартанския си дизайн, стои по-високо от Меган, пък нека е по-дълъг. Не ми се занимава сега да разглеждам спецификации на всички размери и оборудване, за да видя нещата в детайл. Те и Шкода вземат стара база на Голф, пускат назад багажник и твърдят, че е в класа на Пасат, а то реално е по-надолу и от Голф. Разбира се, лековерни баламурници се намират и продават.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Грета ( преди 1 година )
    Знаех че аз, че си падаш по хулигани които не се интересуват от екология, ама защо си мислиш, че те се интересуват от тебе? Отивай си при съмишлениците антиелектрици да си правите оргии, на които ще обсъждате колко са вредни електромобилите за околната среда и как светът трябва да мине на синтетични горива и водород защото екологията няма цена и няма значение че транспорта ще поскъпне. Екологията била важна!
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    На кого още един който не знае как се определят сегментите и защо меган е в В сегмент, а тесла модел 3 в С. Сега пак ще се почнат разпъване на локуми за лукс и представителност в b и c сегментите.
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    "След нея цената на Tesla Model 3 във Франция на практика е по-ниска от тази на електрическото Renault Megane E-Tech (41 990 срещу 42 000 eвро), независимо, че френският модел е от по-малък клас." И като как, определихте класа на френският автомобил, като по нисък. Пипали ли сте изобщо този Меган и виждали ли сте го на живо, та пишете глупости!?