Renault ще преразгледа цените на моделите си за отделните пазари като отговор на повторното понижаване на европейските цени на Tesla, призна шефът на френския бранд Фабрис Камболив. Според него ходът на американците е "ясно предупреждение" към останалите компании, които предлагат електромобили. Tesla понижи на два пъти цените за Европа, като втората корекция влезе в сила този петък. След нея цената на Tesla Model 3 във Франция на практика е по-ниска от тази на електрическото Renault Megane E-Tech (41 990 срещу 42 000 eвро), независимо, че френският модел е от по-малък клас.
Фабрис Камболив, който след реорганизацията преди година ръководи марката Renault в рамките на едноименната група
"Ще анализираме страна по страна, пазар по пазар, за да видим какво равнище на конкурентоспособност трябва да имаме, за да отговорим", обясни Камболив.
В продължение на близо 8 десетилетия Renault бе един от големите играчи в бюджетния сегмент в Европа, но след кризата от последните години новият шеф на групата Лука де Мео наложи стратегия за повишаване на цените и приближаване до премиум сегмента. Това доведе до сериозно свиване на продажбите в последните две години, но най-после започва да дава резултат, ако се съди по първото тримесечие на 2023. В него французите имат 9% ръст в продажбите въпреки осезаемо повишените цени, и са доставили общо 354 545 автомобила.
След последната корекция на цените, Tesla Model 3 излиза с 10 евро по-евтина във Франция от местното Renault Megane e-tech, от което е с половин метър по-голяма
Според Камболив през март има рязък скок в продажбите на електрическия Megane e-tech въпреки факта, че компанията не предлага почти никакви отстъпки за него. Изравняването на цените на Megane e-tech и Tesla Model 3 обаче може да се отрази на положителната тенденция. "Ясно е, че понижаването на цените от Tesla е предизвикателство, особено от гледна точка на разходи и себестойност", коментира шефът на марката Renault. "Това е предупреждение, което разглеждаме много сериозно".