IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разработването на двигателя на нова кола – истина или мит?

Повечето автомобили нямат нужда, но не е излишно да се спазват някои правила (ВИДЕО)

Трябва ли да се подхожда по специален начин към двигателя на чисто нов автомобил след покупката му? Този въпрос отдавна е разделил шофьорите на два лагера. Единият смята, че първите 1000-1500 км двигателят не трябва да бъде натоварван за да може за се „разработи“, а другият съветва колата да се кара „все едно, че е крадена“ и моторът да не се жали изобщо.


двигател


Кой от двата метода е правилният? Отговор на този въпрос опитва да даде YouTube-каналът SavageGeese, чийто отговор е „по-малко и от двете“, като всичко зависи от типа на задвижващия агрегат. Двигатели, които се произвеждат масово за превозни средства като Honda CR-V или Hyundai Sonata, не изискват никаква разработка. Те са предназначени за хора, които се качват и потеглят.

В същото време отношението на шофьора към ръчно изработени двигатели за високопроизводителни автомобили като Ferrari или Porsche трябва да бъде по-различно. Едно от погрешните схващания за тези мотори е, че те се разработва във фабриката. Факт е, че те са тествани там, но това е проверка на качеството, за да може производителят им да се увери, че работят добре, нямат течове или други проблеми. Ето защо автомобили като Chevrolet Corvette Z06, например, се нуждаят от период за „разработване“ на мотора.

Друг спорен въпрос, на който дават отговор от SavageGeese, е дали трябва да се сменя маслото на нов двигател след първите 1500 км. В миналото много производители препоръчваха тази процедура, като целта е отстраняване на всички замърсители, останали в мотора при процеса на разработка. Сегашните задвижващи агрегати обаче са много по-технологични и няма нужда от смяна на маслото. Ако някой собственик обаче се притеснява, може да го направи. Няма да навреди.



Във всички обаче трябва да се следва ръководството за експлоатация на автомобила. Ако в него бъде посочено, че двигателят трябва да бъде щаден в началото, това трябва да се спазва. При липсата на подобно предписания колата може да се кара нормално, като на двигателя се даде време за достигане на работна процедура, а по време на движение, особено по магистрала, е добре моторът да не работи на едни и същи обороти през цялото време.

И още нещо много важно – разработването на колата е нещо повече от разработване на двигателя. Автомобилът се състои и от други движещи се части като трансмисия, диференциал и колела. Също така много важни са спирачките и окачването. Така че, ако ще следвате определен процес на разработка на вашия двигател, добре е да имате предвид и тези основни агрегати.


0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с разработката е останало от миналото, когато технологиите бяха много назад и процесите на производство не бяха толкова съвършени и чисти. Сега двигателите се сглобяват в чиста среда, геометрията на всяка част е много по-прецизна и няма нужда да се кара в специален режим. Имаше една приказка за руските талиги до 20 000 на разработка, на 50 000 на основен ремонт. Или другата, че западната кола на 100 хил на километража (реални 250 хил) изглежда по-добре от нова руска бpaкмa
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Българина ( преди 1 година )
    Едно време в казармата получихме едни влекачи Татра 8х8.По документация имаха разработка 1К км.То май това е единственият ми досег с нови автомобили...
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Познат работещ в Тойота ми е казвал конкретно за техния 1.2 турбо, че първите 2-3к км по-леко каране, после още 2-3к км повечко ръчка е идеалното. Но си призна че второто много рядко го казват на клиентите.