Опитните шофьори знаят, че двигателят трябва да се загрее преди пътуване. Същото трябва да се направи и със скоростната кутия. При някои модели тази операция е жизненоважна дори през лятото, така че трансмисията да може да служи вярно в продължение на много години.
Нека припомним накратко, че както автоматът, така и CVT-кутия не могат да се загреят, докато автомобилът е неподвижен. Това се прави в движение, при ниска скорост. Достатъчно е да карате около 5-10 минути, след което маслото ще се разпредели равномерно в цялата система. То ще достигне нормални температури и след това ще може ефективно да изпълнява функциите си. И ако шофьорът пренебрегне тази процедура, дори в топлото време се стига до повишено износване на части.
5 модела със скоростни кутии, които трябва да се загреят (ГАЛЕРИЯ):
Автоматикът с 6 предавки на ZF има много деликатна конструкция, така че с него трябва да се внимава много. Честото приплъзване на съединителите при движение в задръствания води до бързо разграждане на смазката. Резултатът е износване на преобразувателя на въртящия момент, на втулките на маслената помпа, на соленоидите и на самото тяло на клапана. А електрониката е изключително чувствителна към температурата на смазката, така че загряването на трансмисията е задължително дори в топло време