Отговорът на основния въпрос „дали колата трябва да загрее в студено време“ отдавна е известен - да, това е задължително. Но какво още трябва да се направи, докато двигателят достигне работна температура, само малцина знаят.
При рязък спад на температурата, химическите процеси в акумулатора се забавят, което може да доведе до така наречения „режим на заспиване“. С други думи, има голям шанс електрическите характеристики на батерията да паднат почти наполовина. Ето защо, преди да стартирате двигателя, се препоръчва включването на консуматорите на енергия. Най-лесно е да се активират аварийните светлини, което ще помогне за възобновяване на работните електрохимични процеси на батерията.
Така те ще дадат на задвижването добър тласък на мощност. И едва след това може да се стартира двигателя. Ако автомобилът е оборудван с механична скоростна кутия, тогава ще бъде полезно да се натиснете педала на съединителя докрай, като това трябва да се направи преди моторът да бъде активиран. По този начин стартирането на задвижващия агрегат ще стане, без да се нарушават трансмисионните валове и ще се премахне допълнителното натоварване, както от самата кутия, така и от стартера.
Тъй като в този случай се използва по-малко електроенергия, много по-лесно е акумулаторът да работи чрез превъртане на стартера. С други думи, така се увеличава ресурса на неговата работа и в същото време шофьорът се застрахова срещу бързото разреждане на батерията.
При автоматичната скоростна кутия в студа първо трябва да загреят нейните компоненти и маслената течност, като внимателно се превключва режимите на шофиране с натиснат педал на спирачката. Тоест, докато колата остава на място. Няколко секунди за всеки режим - от D до R - ще бъдат достатъчни.
При стартиран двигател определено трябва да се даде известно време на автомобила да поработи на празен ход – поне, докато оборотите паднат. И едва тогава се препоръчва потегляне, като то трябва да бъде без форсиране на двигателя, тоест движението трябва да бъде на ниска скорост. Резките ускорения може да се правят след достигането на работна температура на двигателя. Обикновено тя варира в диапазона от 75 до 105 градуса.