IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

До каква температура трябва да се загрее двигателят през зимата преди шофиране

През всеки студен сезон този въпрос отново възниква пред мнозинството шофьори

Ето защо, точно преди новогодишните празници, ви разказваме за оптималната "степен на загряване" на двигателя. Първо, нека да успокоим нашите читатели. Ако след стартиране на двигателя потеглите веднага, няма да се случат сериозни проблеми с двигателя.


обороти


Минималните термични хлабини осигуряват нормалната работа на студения агрегат. Единственият въпрос е дебелината на масления филм, който ще бъде върху триещите се повърхности.

По правило в студен двигател този "филм" не е недостатъчен, така че с течение на времето устройството, което работи по този начин, ще се износи по-бързо. Затова е добре да оставите двигателя за малко на празен ход и тогава да потеглите. Но как да определим оптималната температура на антифриза, маслото и на самият двигател?

Най-добре е да се съсредоточите върху оборотите на двигателя, тъй като всички съвременни автомобили са оборудвани с режим на загряване, който помага на антифриза да достигне по-бързо работни температури. Електронният блок за управление първо леко завишава оборотите, а след това ги намалява, когато охлаждащата течност вече е загряла.

При повечето модели препоръчваме да се съсредоточите върху оборотомера, и когато оборотите на двигателя паднат под 1000, знайте, че загряването на охлаждащата течност вече е около плюс 30 градуса, което пък означава, че и маслото вече е започнало да се загрява и дебелината на масления филм върху триещите се части на двигателя е достатъчен. Тогава можете да потеглите без да се притеснявате за мотора.

0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Големите производители като BMW съветват да се потегли веднага след запалване.Но да се кара на ниски обороти.Пише го в официален документ с който купуваш автомобила.Сега карам Тойота дизел,оборотите на студен мотор са 800,на загрял също.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шоп ( преди 3 месеца )
    Докато не отлепя стрелката на темоерстура, не тръгвам. Няма зима, няма лято. Зимата пуша един фас,докато чистя колата или изчакам хубаво да раздвижи маслото. Лятото паля, пускам климатика и свалям стъклата, пуша един фас и тогава тръгвам. Никога не паля и тръгвам като ескимос. Стоял съм на празен ход и 40 50 и даже час на място, зима или лято на климатик. Някои хора правят секс в колите, в Русия не ги гасят някои камиони с години. Имало е случаи с мацки да не я гася с часове.
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Ники Панайотов ( преди 3 месеца )
    Ако двигателя е дизел е достатъчно да се стабилизират оборотите да се установят на нормални и да се потегли и при бензин и дизел не е добре за екологията ,двигателя и кесията да се подгрява повече от 1 мах 2 Мин. на место затуй стартиращите и тръгнете след 1 2 Мин повярвайте мотора ви ще е пмалко износен в Германия която всички знаем че е водеща световна техническа нация е забранено подгряването на место стартираш и тръгваш.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 3 месеца )
    Зависи дали мотора е на бензин или дизел При Бензин при студен двигател бензиновите пари кондензират по стените на целиндъра и измиват маслото което води до сухо ***,затуй колкото по-бързо се подгрее мотота по малко износване а това безспорно става при леко нтоварвне в движение
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ДЖО ( преди 4 месеца )
    До 10 : Зщото на всякъде пише за ДВГ.
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    astrata1976 ( преди 4 месеца )
    Ако е съвременен дизел,чакай да загрее,за да паднат оборотите :)
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Alexxx ( преди 4 месеца )
    Оборотите при паленето на мотора са високи от 5-15 секунди,според външната температура. И кое му е полезното,когато навън е минус 15 градуса ,а мотора "врие" на 1500-1800 об/мин?Че това е на вредното за мотора.За тези около 10 секунди на тези високи обороти почти работи на "сухо" мотора,докато се "разбие" маслото ,както на мотора,така и на скоростната кутия.И ми е още по интересно,как за 10 секунди ще загрее антифриза за този период от време?Егати смотаната статия,то и децата го знаят т ...
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Валко ( преди 4 месеца )
    Пълни глупости
  • #22
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Nawi ( преди 4 месеца )
    Ami ako zabraniat rabota na dvigateliat na edno miasto kakto v zapadna evropa......? Ne sam vidial oshte schupena kola vapreki che ne podgriavat......
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо мотора ( преди 4 месеца )
    До 4 - Трябва да се изчаква да охлажда турбината, ако си я натискал до сега. Аз обикновено преди да паркирам последните 5 Мин си я карам на под 2500 оборота из уличките и няма нужда да я чакам да охлажда защото е охладила вече. А зима лято, при първо палене заради ламбда сондата(това, че още не работи) вкарва много богата смес и за това държи по-високи обороти. Но това не е при всички коли. Отделно не виждам разлика дали ще стоиш на място или ще потеглиш с ниски обороти.