IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

До каква температура трябва да се загрее двигателят през зимата преди шофиране

През всеки студен сезон този въпрос отново възниква пред мнозинството шофьори

Ето защо, точно преди новогодишните празници, ви разказваме за оптималната "степен на загряване" на двигателя. Първо, нека да успокоим нашите читатели. Ако след стартиране на двигателя потеглите веднага, няма да се случат сериозни проблеми с двигателя.


обороти


Минималните термични хлабини осигуряват нормалната работа на студения агрегат. Единственият въпрос е дебелината на масления филм, който ще бъде върху триещите се повърхности.

По правило в студен двигател този "филм" не е недостатъчен, така че с течение на времето устройството, което работи по този начин, ще се износи по-бързо. Затова е добре да оставите двигателя за малко на празен ход и тогава да потеглите. Но как да определим оптималната температура на антифриза, маслото и на самият двигател?

Най-добре е да се съсредоточите върху оборотите на двигателя, тъй като всички съвременни автомобили са оборудвани с режим на загряване, който помага на антифриза да достигне по-бързо работни температури. Електронният блок за управление първо леко завишава оборотите, а след това ги намалява, когато охлаждащата течност вече е загряла.

При повечето модели препоръчваме да се съсредоточите върху оборотомера, и когато оборотите на двигателя паднат под 1000, знайте, че загряването на охлаждащата течност вече е около плюс 30 градуса, което пък означава, че и маслото вече е започнало да се загрява и дебелината на масления филм върху триещите се части на двигателя е достатъчен. Тогава можете да потеглите без да се притеснявате за мотора.

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Валко ( преди 2 години )
    Пълни глупости
  • #20
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Nawi ( преди 2 години )
    Ami ako zabraniat rabota na dvigateliat na edno miasto kakto v zapadna evropa......? Ne sam vidial oshte schupena kola vapreki che ne podgriavat......
  • #19
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Турбо мотора ( преди 2 години )
    До 4 - Трябва да се изчаква да охлажда турбината, ако си я натискал до сега. Аз обикновено преди да паркирам последните 5 Мин си я карам на под 2500 оборота из уличките и няма нужда да я чакам да охлажда защото е охладила вече. А зима лято, при първо палене заради ламбда сондата(това, че още не работи) вкарва много богата смес и за това държи по-високи обороти. Но това не е при всички коли. Отделно не виждам разлика дали ще стоиш на място или ще потеглиш с ниски обороти.
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Читател ( преди 2 години )
    Не лошо да се образовате малко господа драскачи на статии! Ясно е че трябва да пишете нещо, за да си получите заплатата, ама тази статия е като фалшива новина! Това с оборотите е различно при различен тип двигатели... Но основното за да са високи оборотите основно при бензиновите двигатели е, че докато е студен кислородния датчик т.е. ламбда сондата, те не работи. Затова има направена горивна карта с приблизителни стойности на работа, защото на датчиците им трябва време да загреят за да зарабо ...
  • #17
    48 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако чакаш жена си може да загрява 20-30 мин:)
  • #16
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Да бе ( преди 2 години )
    Подгряване на охладителната течност?!? Четете ли си глупостите преди да ги публикувате?!? Тая седмица,КРАЯ НА ДЕКЕМВРИ, в тая държава няма прогноза за минимална температура под 4 градуса, а максималните са 14, 20 градуса! ДЕКЕМВРИ!!! За подгряване и за смяна на маслото със "зимно" ще ми говорите! За 5 студени дни в годината! Палиш, слагаш колана, изреждаш на място по 2-3 секунди предавките от първа до 6 + задна или D-R-N-P и тръгваш!Спрете да четете руски статии и да се вживявате на студ!!!!
  • #15
    12 rate up comment 1 rate down comment
    кфъц ( преди 2 години )
    Турбодизела го паля и при минусови температури чакам 30сек-1 мин и тръгвам бавно няколко километра на ниски обороти. Колата после става различна. Отделно, масло сменям преди всяка зима, да съм с ново за ниските температури. Когато е 30C навън, не виждам колко да подгрявам...
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Мартин ( преди 2 години )
    Не знам какво да правя???? Моя автомобил още при запалване държи не повече от 900 оборота, а и нямам датчик за температурата!!!!
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Razcvqtko ( преди 2 години )
    Не знам имам Ярис 2005 год и си има индикатор изгасне ли и съм на пътя, японците са умни хора
  • #12
    37 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дори и зимата не е нужно да се подгрява на място до оптимална работна температура. Достатъчно е след запалване да изчакате 20-30 секунди на празен ход за да отиде маслото навсякъде и все пак да вдигне няколко градуса. После си тръгвате нормално и първите няколко минути карате на ниски обороти без излишни форсирания докато стрелката на температурата отиде на средата. Това важи за абсолютно всички автомобили с ДВГ. Няма стари няма нови. Те всички в основата си работят по един и същ начин.