IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помагат ли добавки в маслото за по-лесно стартиране на двигателя в студа?

В някои случаи тяхното използването е напълно оправдано, но не винаги

Широката автомобилна общественост вече е чувала много за проблемите със стартирането на двигателя през зимата и начините за решаването им. Но някои от нюансите на този въпрос все още не са ѝ изяснени. Сега запълваме тази празнина.


масло двигател


Като начало трябва да припомним защо всъщност заради маслото през зимата стартирането на двигателя се влошава. Причината е проста - при охлаждане всяка течност се сгъстява. Минералното масло, например, при температури под -10 ° C е подобно по консистенция на гъста сметана. За изпомпване на такова вещество през маслените канали и завъртане на коляновия вал на силовия агрегат са необходими усилия, на които не всеки стартер и акумулатор са способни.

За да решат проблема, бяха измислени синтетични моторни масла, които се сгъстяват по-малко на студа. Но ако всичко беше толкова просто, болшинството шофьори, които преминаха към такива смазочни материали преди години, щяха да забравят за трудностите със стартирането през зимата. Но, както виждаме, проблемът, макар и по-рядък, си остава.

Сред синтетичните моторни масла все още има такива, които са предназначени да работят при ниски температури и такива, които се препоръчват за автомобили, експлоатирани в страни с топъл климат. От тук следва и извода, че е логично преди настъпването на зимата, вместо обикновено масло, да се сипе в двигателя смазка с характеристики, да речем, 0W-20 - и ще забравим с мъките при паленето в студа.

Е, ако през зимата колата изминава 10 000-15 000 километра, тоест краят на студения сезон приблизително съвпада с времето на следващата смяна на масло в двигателя (за "лято"), то тогава този подход е напълно оправдан.

В преобладаващото мнозинство от случаите обаче типичен градски лек автомобил ще измине през зимата, в най-добрия случай, 5000-7000 км. Поради тази причина смяната на моторното масло за всеки сезон не е най-удачната процедура. Така някои собственици на автомобили поемат по различен път - добавят специални добавки към моторното масло преди началото на зимата.

Основните „активни вещества“ в тях принадлежат към класовете безпепелни дисперсанти (предотвратяват образуването на нискотемпературни отлагания), които понижават точката на сгъстяване на маслото. Така ако смените маслото през пролетта, то при настъпването на зимата може да се сложи добавка и на следващата пролет маслото да се замени с ново.

Имайте предвид, че методът с "добавка" за улесняване на зимното стартиране на двигателя не трябва да се използва, ако средните зимни температури не падат под -10 ° C. Но ако живеете в район, където -20 ° C сутрин е съвсем нормално време, а колата ви далеч не е нова и прекарва нощта навън, тогава „зимните“ маслени добавки са вашето решение.

Подобни добавки се продават в специализираните магазини и в бензиностанциите, но въпреки всички плюсове, с тях трябва да се внимава, когато ги наливате в двигателя. И препоръчително е първо да се консултирате с опитен механик, защото никога не знаете как двигателят на вашата кола ще реагира на нестандартната "химия". 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ползвам добавка в маслото за турбото на Бардал. Колата пали много по-лесно, двигателя е по-тих и вибрациите му са незабележими. Незнам дали върши някаква друга работа, но и това което усещам ми е достатъчно!
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ale ( преди 2 години )
    Живея в "Родопите" три месеца истинска зима от -10 до -20 градусаКарам Мерцедес 350CDI 4X4 на почти 450,000км (истински) с оригинален акумулатор или поне с този с който купих колата. Никога не съм ползвал добавки не,че не им вярвам,а дотолкова,че си имам някакви принципи. За мен всичко е "мижи да те лажем",че дори и самият живот.Честито на тези с добавките,лека и безаварийна.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-добрата добавка е да си проверяваш маслото и да го сменяш редовно с качествено такова, особено ако караш в тежки условия на експлоатация за които подоробно е описано в книжките на автомобили от бели държави. За мен те са - често шофиране на кратки разстояния, продължително шофиране над 140 км/ч, шофиране в силно запрашени региони (демек София) и куп други. Демек на 8к се сменя и не го мислим.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Фастер ( преди 3 години )
    Само Бардал и СТП!Всичко друго е менте!
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Яшко ( преди 3 години )
    Всичко се свежда до поддръжка и грижа за колата с качествени горива и масло...всичко друго е простотия
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до 6-ти ( преди 3 години )
    Спокойно да не вдигнеш кръвното, единственият проблем да си с масло 0-20 в топло време е че немския ти премиум вдигне разхода на масло до 2/3 литра на 1000км.
  • #7
    2 rate up comment 15 rate down comment
    аз да ви обадя ( преди 3 години )
    Ноември наливам 0/20 , март го прибирам в тубичка заедно със зимните гуми, пиша на колко километра е и за другия сезон го доизносвам.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Кое ти харесва бе пич, какво разбра от тази статия!С какво масло трябва да си караш колата в БГ където температурите зимата са между - 15 и +25!Айде в русенско и до -20!Ами ако колата ти вечер е в гараж или подземен паркинг?Ще шибнеш ли масло 0-20 на кола на която производителя е препоръчал 5-30 за нашия регион!Или каква точно добавка ще сложиш, разбра ли?Обясни ми какво разбра, какъв цвят видя,кое ти беше полезно?
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 3 години )
    Качествено масло според инструкцията е напълно достатъчно.Всякакви добавки са излишни.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    При -10 избягвайте да палите колата ако можете без нея. Ако ви трябва, няколко паления няма да