IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

До каква температура трябва да се загрее двигателят през зимата преди шофиране

През всеки студен сезон този въпрос отново възниква пред мнозинството шофьори

Ето защо, точно преди новогодишните празници, ви разказваме за оптималната "степен на загряване" на двигателя. Първо, нека да успокоим нашите читатели. Ако след стартиране на двигателя потеглите веднага, няма да се случат сериозни проблеми с двигателя.


обороти


Минималните термични хлабини осигуряват нормалната работа на студения агрегат. Единственият въпрос е дебелината на масления филм, който ще бъде върху триещите се повърхности.

По правило в студен двигател този "филм" не е недостатъчен, така че с течение на времето устройството, което работи по този начин, ще се износи по-бързо. Затова е добре да оставите двигателя за малко на празен ход и тогава да потеглите. Но как да определим оптималната температура на антифриза, маслото и на самият двигател?

Най-добре е да се съсредоточите върху оборотите на двигателя, тъй като всички съвременни автомобили са оборудвани с режим на загряване, който помага на антифриза да достигне по-бързо работни температури. Електронният блок за управление първо леко завишава оборотите, а след това ги намалява, когато охлаждащата течност вече е загряла.

При повечето модели препоръчваме да се съсредоточите върху оборотомера, и когато оборотите на двигателя паднат под 1000, знайте, че загряването на охлаждащата течност вече е около плюс 30 градуса, което пък означава, че и маслото вече е започнало да се загрява и дебелината на масления филм върху триещите се части на двигателя е достатъчен. Тогава можете да потеглите без да се притеснявате за мотора.

0 от 500
  • #11
    22 rate up comment 6 rate down comment
    777 ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Пали се и се тръгва, като не се дава много зор докато не започне стрелката да се отлепя от началното положение. Така автомобилът ще загрее по бързо. Ако дизел го чакаш на место да ти загрее, може да отиде и 15 минути.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Верно ( преди 2 години )
    До коментар девет, ти знаеш ли колко време трябва да се подгрява до 60и защо автоматика трябва са се подгрява пълни глупости, карам автомати и от трийсет години, и тази глупост я чувам за първи път, а съм карал и в Сибир, големи сме разбирали това българите
  • #9
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Верно ( преди 2 години )
    Абе вие температурата на мотора я гледате на оборотомера е това е нещо ново, не бях го виждал
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Фастер ( преди 2 години )
    Пишете отново гулпости!Някои автомобили прш паленето държат 1000 оборота и при пли падането под 1000 може да се тръгне ,но ако колата е с ръчни скорости!При автоматиците е добре да стигне поне 50-60 градуса ,защото кутията има нужда от погряване за да рацоти дълги години и километри без проблеми,поне това което зависи от нас!При 0 и под нула е желателно за всички автомобили да наплавят 50 градуса!Не се гледа само оборотомер и той не ти гарантира за вкички автомобили каквито и да било градуси!
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизел на място се охлажда. Парното тръгва след няколко минути на ход.
  • #6
    10 rate up comment 27 rate down comment
    Тихомир ( преди 2 години )
    Винаги тръгвам на 1 -ВА секунда никога не съм имал проблем и на бензин и на дизел 10 години вече /със паленето тръгвам без да вкарвам във високи обороти /
  • #5
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Абе ( преди 2 години )
    Зависи от двигателя. На старите прости 8-клапанници и 30сек им стигат за да иде маслото и до най-далечната точка, което е необходимото условие. Обаче при по-сложните от минута нагоре.
  • #4
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Дизеларчо ( преди 2 години )
    #4 да прав си. 3мин на студен старт за да разпредели по валовете и клапаните и 90с. преди гасене за да изстине турбината. Чакаме водата с цел щадене на гарнитурите.Всяка друго действие нищо не чупи, само съкращава живота на машината. Затова едни умират на 300к други на 600к. Знае ли човек Мерцедес на 6месеца за четвърт милион може да е друго яче.
  • #3
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Незнаещия ( преди 2 години )
    3мин преди потегляне и 90сек преди гасене. Всичко друго е ....Поне за дизел над 10годишна възраст.Водата винаги загрява по бавно затова докато не "отлепи" стрелката се кара като трамвай.Толкова проста теория от години.
  • #2
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Дедо ви Дичо ( преди 2 години )
    Оборотомери, антифризи, дебелини, масла... бля-бля. Зимата винаги паля на място, изчаквам парното да духне леко топло и след това тръгвам. С бензинова кола съм.