Навън става все по-топло, а летният сезон е точно зад ъгъла, както и предсезонните майски задръствания. А страстното желание на няко и от водачите на МПС-та да спестят пари от поддръжката на автомобила често водят пара изпод капака и последващ дълъг процес на привеждане на колата отново в движение. Това обаче може да се избегне. Как, ви разказваме сега.
Точно сега е времето да подготвим колата за горещия сезон. Само монтирането на гуми обаче не е достатъчно. Трябва да проверите маслото и да обслужите спирачките, които често ""клеясват" след зимата, без да забравяте за спирачната течност и, разбира се, охладителната система. Именно тя от година на година става виновник за многобройни прегрявания, които се случват най-често в задръстванията..
Има много причини за това: „мъртъв“ термостат, спукани маркучи, „уморена“ водна помпа. Често е виновен и скапаният антифриз, който влиза в системата по нареждане на невнимателен собственик на кола или неграмотен майстор. Въпреки това, ако проблем с маркучите може да се открие с очи, а неизправност на термостата се забелязва от по-опитните по по-бавното загряване (обикновено се разваля в отворено положение), то проблем с водната помпа е доста по-труден за откриване.
Като цяло това е най-простото устройство, което се задвижва от пистовия ремък и мнозина от специалестите го определят като консуматив - ако тече, сменете го. Освен това всички разпоредби казват, че животът на помпата е от 60 000 до 90 000 км. Към нея обикновено се слага нов ремък, който пък от своя страна върви в комплект с полки и обтегачи.
Но трябва да знаете, че при проблеми с водната помпа не винаги се стига до теч. Първо помпата започва да трака, защото с износването на гумените уплътнения антифризът попада върху лагерите. Като намалите малко музиката в колата, този звук може лесно да бъде чут.
Вторият важен момент е хлабината в ролката. Ако имате съмнение за този проблем, тогава можете да разклатите ролката на ръка, без дори да сваляте ремъка. Не е лесно да се достигне, но е възможно: минималното „движение“ показва, че този мъзел е за смяна.
С очите си можете да видите и третата точка: неправилно подравняване, тоест крива ролка спрямо другите възли, задвижвани от ремъка. Звучи сложно, но всъщност е просто: трябва да е успоредно на двигателя, иначе ще доведе до проблеми.
В точка четири включваме петна и дори миризма на антифриз. Ако локализирате такива, то не се колебайте да поръчате нова водна помпа.
А защо се получава износване? Ключовият момент е качеството на течността и честотата на нейната подмяна. Утайки или неправилен състав на антифриз или запушен радиатор много по-драстично намаляват живота на помпата.
А продължителността на живота и работата на най-скъпия агрегат на всеки автомобил - двигателят, зависи пряко от нейната работа. Като цяло рискът не е оправдан - определено не си струва да спестявате от поддръжката на охладителната система.