IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разработването на двигателя на нова кола – истина или мит?

Повечето автомобили нямат нужда, но не е излишно да се спазват някои правила (ВИДЕО)

Трябва ли да се подхожда по специален начин към двигателя на чисто нов автомобил след покупката му? Този въпрос отдавна е разделил шофьорите на два лагера. Единият смята, че първите 1000-1500 км двигателят не трябва да бъде натоварван за да може за се „разработи“, а другият съветва колата да се кара „все едно, че е крадена“ и моторът да не се жали изобщо.


двигател


Кой от двата метода е правилният? Отговор на този въпрос опитва да даде YouTube-каналът SavageGeese, чийто отговор е „по-малко и от двете“, като всичко зависи от типа на задвижващия агрегат. Двигатели, които се произвеждат масово за превозни средства като Honda CR-V или Hyundai Sonata, не изискват никаква разработка. Те са предназначени за хора, които се качват и потеглят.

В същото време отношението на шофьора към ръчно изработени двигатели за високопроизводителни автомобили като Ferrari или Porsche трябва да бъде по-различно. Едно от погрешните схващания за тези мотори е, че те се разработва във фабриката. Факт е, че те са тествани там, но това е проверка на качеството, за да може производителят им да се увери, че работят добре, нямат течове или други проблеми. Ето защо автомобили като Chevrolet Corvette Z06, например, се нуждаят от период за „разработване“ на мотора.

Друг спорен въпрос, на който дават отговор от SavageGeese, е дали трябва да се сменя маслото на нов двигател след първите 1500 км. В миналото много производители препоръчваха тази процедура, като целта е отстраняване на всички замърсители, останали в мотора при процеса на разработка. Сегашните задвижващи агрегати обаче са много по-технологични и няма нужда от смяна на маслото. Ако някой собственик обаче се притеснява, може да го направи. Няма да навреди.



Във всички обаче трябва да се следва ръководството за експлоатация на автомобила. Ако в него бъде посочено, че двигателят трябва да бъде щаден в началото, това трябва да се спазва. При липсата на подобно предписания колата може да се кара нормално, като на двигателя се даде време за достигане на работна процедура, а по време на движение, особено по магистрала, е добре моторът да не работи на едни и същи обороти през цялото време.

И още нещо много важно – разработването на колата е нещо повече от разработване на двигателя. Автомобилът се състои и от други движещи се части като трансмисия, диференциал и колела. Също така много важни са спирачките и окачването. Така че, ако ще следвате определен процес на разработка на вашия двигател, добре е да имате предвид и тези основни агрегати.


0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Финчо ( преди 1 година )
    Като с първия или втория основен ремонт - първите 1000-1500 км се кара по-леко нещата да улегнат.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    11 - проблема не е в спокойното каране, от стари ШОФ
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Хм ( преди 1 година )
    Толкова ли е трудно няколко хиляди километра колата да се кара по-спокойно? И първото масло да се смени по-рано?
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно време съветските коли искаха разработка. Нещо повече - нашата Волга дойде с една планка с 3 дупки монтирана на карбуратора, да го ограничава да не може да върви. След незнамсиколко км тази планка следавше да се демонтира. Волгата отдавна я няма, но планката все още се търкаляше из къщи.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, ти чуваш ли се, вярваш ли си? За масовките няма кой да се занимава толкова. Дори Порше при мотажа е сух и едва след това пълни, преди да я свалят от потчната линия. Проби правят на случаен принцип и пак не го пълнят. Дълго е да ти се обясява как точно го правят. Та, няма вариант масовките някой да се занимава. Колото за разработване, аз моята си пазя и си слушам двигателя, то се усеща кога е готов за натоварване.
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    онзи ( преди 1 година )
    ако сляпо следвате какво ви казва този, който ви продава колата най-много да изкара гаранцията. после почва якото ремонтиране... официалните сервизи не може да видиш дали сменят всичкото масло, дали го източват от някой датчик(за масло) сменят ли маслен филтър, филтри за газ ако има газово, даже филтъра на купето... ако не вярвате маркирайте ги с UV маркер. платете 3 пъти повече при официалния продавач и вижте, колко са Ви излъгали...
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Yanefff ( преди 1 година )
    Като взехме служебните ford focus 2015г 1.6 дизел, на борда показваше 25км пробег, още след като се взе от магазина и преди да им се монтира гпс за следене се тестваха с 180-200 км/ч, така явно добре се разработиха, след това за 5 години и над 250к км на всяка кола (общо около 10 автомобила), нямаше нито една ремонтирана турбина, дюза, дпф и нз си още какви дизел истории, пали и върви дори на мимус 22гр, ама се караха мъжката, масло не бараха отварял съм капака само за течност за чистачки :)
  • #6
    6 rate up comment 8 rate down comment
    т-рок ( преди 1 година )
    Всички нови "ширпотреба" коли са с двигатели работили и тествани на стенд преди влагането им в колата - обикновено в друга държава дори. Двигателят се тества 1000 км на стенд, източва се маслото и се пакетира в пале. След монтажа той е с ново масло и вече разработен. За това повечето са с 30000 км лонг лайф масло и 2 години за 1 сервиз. (от опит с VW, вече на 8 месеца, без разработване - разхода не се промени както твърдяха слуховете, че ще падне след 5000 км)
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Реч, о майна сладка ( преди 1 година )
    по-малко и от двете,
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Всеки двигател трябва да се разработи и в началото да се кара по внимателно.Преди време в ръководството за експлоатация си имаше описание на процедурата.Законите на физиката не са отменени.Колкото и прецизно да са изработени частите на двигателя,нуждата от разработване си остава.