IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо всички губят от намалението на цените на автомобилите?

Експерти са категорични, че „ценовата война“ в Китай ще има отрицателни последици

Цените на автомобилите в Китай продължават да падат неотслабващо, като от началото на годината 20% от колите на пазара от 649 модела в продажба са отбелязали намаление с поне 10 000 юана, което се равнява на около 1300 евро. 

 

Китайски автомобили

 

Данните са от компанията за изследвания China Auto Market, която анализира над 3000 варианта на модели автомобили всеки месец. През февруари този процент беше само 12% от всички коли, а миналата година по това време - едва 6%.

Случващото се е резултат от ожесточената конкуренция между различните компании, които се опитват да привлекат все по-голям брой клиенти. Тази тенденция обаче няма да донесе нищо добро на никого в дългосрочен план, независимо колко щастливи могат да бъдат потребителите в момента, информира Bloomberg.

 

Автомобили на склад

 

Всъщност намаляването на продажната цена на автомобила не носи нищо добро за производителите. В краткосрочен план действа веднага, като намалява маржовете на печалба. Това обаче застрашава поредица от дейности на производителите, защото падат и инвестиционните възможности, а така и търсенето на качество и иновации. В най-лошия случай по-малките маржове водят компаниите до ликвидна криза, която подкопава финансовата им стабилност. 

И поради всички тези причини Асоциацията на китайските производители на автомобили се почувства принудена да се намеси. Засега от институцията са се ограничили с искането войната за по-ниските цени да приключи. Асоциацията призова за „връщане към обичайната логика“, за да се осигури здравословно развитие на китайския автомобилен пазар.

 

byd-han

 

Анализаторите са много скептични, като сред експертите в бранша има такива, които са убедени, че някои производители не са изчислили правилно последствията от тези намаления и нямат план за излизане от създалата се ситуация.

Има и втори проблем - ако тази надпревара към все по-ниски цени не приключи скоро, пазарът трудно ще се върне на предишни нива поради ответната реакция на клиентите при бъдещи повишения. Свикнали с по-добри условия, мнозина могат да решат да не купуват повече, което ще има още по-негативни последици за бранша.

 

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 За да задържат добрите си специалисти, в Китай плащат огромни заплати. Е, онези в манифактура още бачкам за 5 долара на ден.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #8, средната заплата в Китай е около 2 пъти по-висока в сравнение с България. И ако си мислиш че китайците работят 10 лева на ден, това означава, че ти работиш за 5.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тежко е наистина, особено за купувачите. При средна продажна цена 13 700 долара в Китай срещу 40 000 евро в ЕС, китайския потребител много се мъчи с тез евтинджоси.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Според мен това мнение на експертите не е много коректно. Ще оцелеят само тези, които предлагат добри продукти на добри цени. Всеки, който се различава от това, ще фалира и ще бъде естествено премахнат. Нито най-качествените продукти, но на високи цени, нито тези с некачествени предложения няма шанс.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Навии се да работиш за 3-5 евро на ден (100-тина на месец) заедно с още един завод хора. После ликвидирай Евро НКап и вероятно няма да е трудно да се смъкне цената на европейските коли до цитираната от теб.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Казваш, че най-правилния модел е да хвърлят по 5000 за реклама на всеки един продаден автомобил, и това било печеливша стратегия? Не се ли усещаш че после тази 5000 евро ги плаща клиента? Отстъпката за дилъра, също я плаща клиента. Защо ли тогава всички тръгнаха по стъпките на Тесла, която не дава и долар за реклама, даже и няма рекламен отдел. Няма и pr, няма дори отдел за връзки с обществеността, които даже без рекламни кампании просто да отговарят на въпросите на журналистите. Няма и дилъри
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички печелим от евтини коли, след като китайци могат да продават електрички за 20к долара в алибаба трябва и останалите да се научат иначе са чао.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    I'm-ДртiйУАЙТBo ( преди 1 година )
    До 4-ти: Това си е точно така - пазарният механизъм регулира най-добре цените /е в отсъствието на картел и монопол, вътр-заводска завера и пр./, но пък от друга страна именно чистата необвързана con-kuRRen-циЯ е тази, която спомага с по-широк и разнообразен асортимент на предлаганите стоки, с по-активна рекламна кампания и съответно с повече участници в оферираните на пазара продукти - като по този начин ТЯ е тази, който съществено допринася и за намалението на цените на по-търсените стоки.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    нвмхтн ( преди 1 година )
    Ъ, почти ми стана жал за горките автопроизводители! За малко да пророня сълза като за зърнопроизводителите например от Добруджа преди време. Изобщо откога основният закон на икономиката за обратната пропорционалност между предлагането и цената е отменен и вече не важи? Да ви ... и експертите, да ви .... и чудото!
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Така е китайците напълно заслужават да се отнасят с техните фирми както те се отнасят с чуждите в Китай