Феновете не само на Mercedes, но и на автомобилите като цяло, със сигурност са наясно колко отлични седани пусна марката през миналия век. Всеки един от тях има принос за превръщането на германския производител в един от колосите на автомобилна индустрия, който се гордее, че предоставя на клиентите си „най-доброто или нищо“.
Затова е доста трудно да се определи най-добрия седан на Mercedes, но екипът на Autoevolution се опитва да направи точно това. Тази класация е само за класически седани с 4 врати, като в нея влизат някои от най-емблематичните автомобили не само в историята на марката, но и на автомобилната индустрия като цяло.
10-те най-добри седана на Mercedes за всички времена (ГАЛЕРИЯ):
Сайтът на автомобилния производител представя W138 като първия в света дизелов автомобил за серийно производство, въпреки че според други източници това не е така. Моделът на Mercedes излиза през 1936 г., но 3 години по-рано се появява Citroen Rosalie 11UD. Във всички случаи обаче 260 D е сред първите серийни дизелови модели, а префиксът 260 означава 2,6 литра, въпреки че и това не е много точно, тъй като обемът на мотора е 2545 куб. см, които трябва да бъдат закръглени до 2,5 литра.
Самият двигател OM 138 не прилича на дизелите, които имаме днес, като се започне с с горните клапани. До 1940 г. са произведени 5700 такива мотора, но 3750 от тях са поставени на камиони, а не на автомобили. От самия модел са произведени под 2000 единици, като моделът е предлаган още като ландаулет (кабрио с наполовина свален покрив) и кабриолет.