IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Губим основните си клиенти заради електрификацията

За средната класа колите на ток стават прекалено скъпи, предупреждават от концерна

Един от най-големите автомобилни производители – Stellantis, се готви да електрифицира гамата си, но предупреждава, че това ще струва много пари. И един от възможните ефекти е, че електромобилите ще станат твърде скъпи за средната класа.


Ram 1500 REV


По време на автосалона в Ню Йорк концернът представи електрическия пикап Ram 1500 REV като свое бъдеще, но и предупреди, че пускането му на пазара ще бъде скъпо. И единственият изход от положението е повишаване на рентабилността и намаляване на разходите, за да може да се финансира преминаването към електромобили.

„Разходите за електрификация са прекалено скъпи и за да се справим с тях, трябва да увеличим рентабилността на настоящия ни бизнес – продажбата на автомобили с ДВГ. Само така можем да финансираме бъдещите електромобили“, предупреди изпълнителният директор на Ram – Майк Ковал-младши, цитиран от Automotive News.

Той допълни, че запазването на рентабилността е огромно предизвикателство на фона на последните събития като пандемията, недостига на микрочипове, инфлацията и регулаторните промени. Именно високите разходи са накарали Stellantis да спре работата на завода си в Илинойс през февруари. В това предприятие се произвежда Jeep Cherokee.

На свой ред, изпълнителният директор на концерна Карлос Таварес беше категоричен, че ако производителите не се справят с допълнителните разходи, ще се стигне до свиване на пазара. От него ще основно средната класа потребители, които няма да могат да си купят нови автомобили.

„Ставаме прекалено скъпи за средната класа и случващото се в момента не е в интерес на корпорациите. Не е в интерес на гражданите. Не е в интерес и на синдикатите“, коментира Таварес.



 

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно губят защото средностатистическият потребител на пикапи в Сащ е ред нек и си иска в8 но като изпълнение този Рам е най-добрата електричка на пазара изобщо.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормален китаец с прилично пространство и двигател струва поне 70-80 хил лв , в момента ! Толкова за евтините китайци , дето всичките им коли продадени в Европа са по-малко от колите под марката Дачия , СлучаеноС , не мислА
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Грешка - пропуснал съм час - цената е около 150 $/кВч
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Потърсих в нета и според една статия пакетите с батериите струват около 150 $/кВ. Малките автомобили са с около 50 кВч - 7500$. Fiat 500 електрическия започва от около 30 000 евро, а хибрида от 17 500. Нещо не ми излизат сметките. Трябва да добавим и ел. мотор срещу двигател и скоростна кути.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Kхвтхвтп ( преди 1 година )
    И Форд миналата седмица ги плямпаха някакви подобни как електрическото им подраздление щяло да губи по 2-3 милиарда на година, които също трябва да дойдат от ДВГ подразделението. Еми, китайци ще караме. Не мен специално в БГ дори ми допадат все повече, защото съм скръндза, а те са едни от малкото, които продлагат чисто нова кола с газова уредба (другите са Дачия и избрани модели Рено). А в щатите вече се говори за рекодни нива на необслужвани заеми за коли, така че взривовете за "дъртите" идват.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То и клаустрофобичните им сапунерки електрички под 4м на цена на огромен СУВ няма кой да ги купува, няма и да има. Фалит за тези колкото може по-скоро, има кой да им заеме мястото.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 1.Правилно си разбрал.Единствения начин цените на електромобилите и петролните автомобили да се изравнят, е вдигането на цените на петролните автомобили.От това страда средната класа,основните купувачи на нови петролни автомобили.За тях електромобилите са им скъпи.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До лудия ( преди 1 година )
    Радвам се че най-накрая с тебе сме на едно и също мнение. Сега ще се появят чайнафобите и ще те обвинят, че харесваш китайските автомобили. Повечето тук не могат да разберат че за да кажеш истината такава каквато е не означава, че я харесваш. Това са тенденциите и китайците ще завземат световните автомобилни пазари, независимо дали ни харесва или не. Повечето хора ще мечтаят за хубав европейски автомобил но няма да могат да си го позволят и ще си купуват китайски автомобил с ДВГ или електрически
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    И аз това се замислих за Тесла. Мисля, че това си е стандартно мрънкане, за да изкара някой лев отгоре или да се оправдае да вдигне цените. Ама те хората ще спрат да купуват не само електрически, ами и такива с ДВГ. След което всички китайски компании ще кажат едно - Благодарим Ви!, мили "зелени", бюрократи и всякакви други малцинствени групи.
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно Тесла колко е вдигнала цените на евтините си бензинови модели, за да успее да финансира електрификацията си. От ден на ден оправданията на автопроизводителите стават все по-смешни.