IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis: Губим основните си клиенти заради електрификацията

За средната класа колите на ток стават прекалено скъпи, предупреждават от концерна

Един от най-големите автомобилни производители – Stellantis, се готви да електрифицира гамата си, но предупреждава, че това ще струва много пари. И един от възможните ефекти е, че електромобилите ще станат твърде скъпи за средната класа.


Ram 1500 REV


По време на автосалона в Ню Йорк концернът представи електрическия пикап Ram 1500 REV като свое бъдеще, но и предупреди, че пускането му на пазара ще бъде скъпо. И единственият изход от положението е повишаване на рентабилността и намаляване на разходите, за да може да се финансира преминаването към електромобили.

„Разходите за електрификация са прекалено скъпи и за да се справим с тях, трябва да увеличим рентабилността на настоящия ни бизнес – продажбата на автомобили с ДВГ. Само така можем да финансираме бъдещите електромобили“, предупреди изпълнителният директор на Ram – Майк Ковал-младши, цитиран от Automotive News.

Той допълни, че запазването на рентабилността е огромно предизвикателство на фона на последните събития като пандемията, недостига на микрочипове, инфлацията и регулаторните промени. Именно високите разходи са накарали Stellantis да спре работата на завода си в Илинойс през февруари. В това предприятие се произвежда Jeep Cherokee.

На свой ред, изпълнителният директор на концерна Карлос Таварес беше категоричен, че ако производителите не се справят с допълнителните разходи, ще се стигне до свиване на пазара. От него ще основно средната класа потребители, които няма да могат да си купят нови автомобили.

„Ставаме прекалено скъпи за средната класа и случващото се в момента не е в интерес на корпорациите. Не е в интерес на гражданите. Не е в интерес и на синдикатите“, коментира Таварес.



 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електричарите в другата тема се пените, колко е хубаво да избегнем зависимостите от горивата на братушки и ***. Но като стане въпрос за колите - да идват евтините китайски коли и да се заробваме с тях. Тоест което нас ни кефи - давай го, пък който ще да ни заробва, а за което не ни кефи да бягат всички. Отделно китайските стоки ще са евтини докато завладеят пазарен дял. После ще се изравнят - справка пазара на телефони и пазара на коли в Русия.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На път сме да видим ценова война за електромобилите, която ще завърши с ценови паритет на ДВГ (и в крайна сметка известна консолидация/фалити сред производителите, които не могат да се справят)До този момент предлагането беше далеч под търсенето. Сега те се изравняват и спадовете на цените ще преобразуват маржовете на печалба от електромобилите в по-високо търсене.Ще се получи порочен кръг, тъй като търсенето на електромобили намалява търсенето на ДВГ и ДВГ губи икономия от мащаба.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Не мога да повярвам че в една и съща статия ще се съглася с двама антиелектрици. Преди това с лудорията, а сега с тебе. Радвам се че най-после говориш с цифри, а цифрите никога не лъжат. Както виждаш себестойността на материалите за един електромобил е ако, не по ниска то поне равна на себестойността на материалите за ДВГ. Единствената разлика е, че печелят повече от ДВГ от икономии на мащаба. Успяват да сглобят автомобилите които произвеждат автоматизирано и в голям мащаб много по-евтино.
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не губят, много са си добре даже. Само вдигат пушилка из медиите да си оправдаят високите цени. В Западна Европа са увеличени заплатите да компенсират инфлацията и въобще не ги събаря да си купуват коли по 50 хил. евро. На лизинг им излизат по 400 евро на месец за 5 години с остатъчна стойност 50 процента. За тях 400 евро са като за нас 100 лв.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    истина ( преди 1 година )
    Губят защото направиха 5 марки с еднакви автомобили, без конглокенция и прекалено високи цени за екстрите които продават. трябва спешно да намалят цените си с поне 25% ако искат да са атрактивни на пазара. Натискат доставчиците си за ниски цени защото правят същите автомобили с различни марки и си вдигат цената прекалено много. ами да фалират .....
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Искам да кажа, че те са надули цените и сега реват, че не ги купуват. Един ел.мотор със сигурност е по-евтин от ДВГ, а има и скоростна кутия. Хайде да сложим и нови разработки и т.н. - накрая, според мен, един БЕВ не трябва да е по-скъп от същия с ДВГ + батерията, което означава, че ако Берлинго започва от 40к - ел трябва да е макс 55к кв
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До Госта.Цената на електромобил с по голяма батерия е почти двойна,сравнена с бензинов автомобил от същата марка и модел.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Алибаба е пълен с китайски електрички почват около 20к долара, скоро ще са навсякъде и всички алчни автопроизводители ще получат един голям шут.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 13 - аз смятам цените на автомобилите като нови, а не ремонт. Разликата е 12 500 евро, което според мен е много и не виждам какво реват. Напр. Ситроен Берлинго започва от около 40 000 лв, а електрическото от 63 000, а е с 50 кВч - 7500$ ~ 15 000 лв
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До Госта.Това е цената само на батерията.За демонтаж на старите и монтаж на новите батерии ще трябва още толкова.