IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Планът на Alfa Romeo – пълно преобразяване до 2027 година

Успехът на Tonale бележи началото на прехода на марката към електричество

Вече и известно, че Alfa Romeo иска да продава само електрически модели от 2027 г., като впечатляващото в случая е, че в момента марката няма нито един модел, задвижван изцяло на ток. И това означава, че трябва да прави пълния преход само за 5 години, което е по-бързо от всички конкуренти.


Alfa Romeo


Новата стратегия „от нула до нула“ беше обявена още през миналата година, като тогава италианският производител обеща, че „Alfa Romeo” ще бъде най-бързата марка в света, която ще направи прехода от автомобили без електрификация към 100% електрически продажби през 2027 г.” Електрификацията вече стартира по най-добрия начин с успешните продажби на Tonale, който се предлага като „мек“, така и като plug-in хибрид.

Първата 100% електрическа Alfa Romeo ще бъде компактен SUV, който се очаква през 2024 г. Той е базиран на Jeep Avenger и ще се произвежда в полския завод в Тихи. Другият ключов модел е новият флагман на марката, който ще се настани в сегмент E и ще се предлага основна на пазара в Северна Америка.


Alfa Romeo


Успехът на Tonale позволи на Alfa Romeo да увеличи продажбите си с 27% в Европа, за да достигне 32 943 регистрации – по информация на JATO Dynamics. Най-успешният модел на Стария континент обаче си остава Stelvio – 16 009 продажби (-6%). Следват Tonale – 11 563 и Giulia - 5 371 (-16%).

Според данните, публикувани от Stellantis, марката Alfa Romeo отбелязва значителен ръст в регистрациите в няколко европейски страни, включително Франция (+101%), Холандия (+84%), Австрия (+85%), Гърция (+163%) и Португалия (+174%). В Турция обемите на продажбите на Alfa Romeo дори са се учетворили в сравнение с 2021 г., а в Азия Stelvio отбеляза увеличение на продажбите си с 25%.


Alfa Romeo


За съжаление на италианците, цифрите в САЩ, където Tonale ще се появи едва тази година, са различни. На местния пазар компанията от Милано е представена само Giulia и Stelvio, като общите и продажби са 12 843 бройки (-29,64%). Резултатите на двата модела са Stelvio - 7 752 продажби (-26,4%), и Giulia - 5 091 продажби (-33,3 %).


0 от 500