fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #36
    До 33 ( преди 1 година )
    "Да добавя колко заплата взимат в цеховете и складовете и колко в бизнес сградите? И коя от двете групи има повече шанс да си купи елекричка?" Ето че като започнеш да мислиш стигаш до моите изводи, че най-глупавият въпрос който можеш да зададеш е ако от утре минем на електромобили къде щели да зареждат простите работници живеещи на осмия етаж на панелката паркиращи в градинката. Смяташ ли че някой от тях въобще ще тръгне да си купува чисто нов автомобил пък бил той и с ДВГ преди или след 2035?
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    А за цената на тока няма абсолютно никакво значение дали фотоволтаиците са монтирани на покрива на сградата, долу на паркинга, на другия край на града, в другия град, в друга област или дори в съседна държава. Цялата енерго система е свързана и цените се определят от търсенето и предлагането, а като пекне слънце фотоволтаиците ще увеличат предлагането независимо къде са инсталирани. Колкото повече излишък има, толкова по-гъвкави решения ще има за съхранение или употреба на безплатната енергия.
  • #34
    До 32 ( преди 1 година )
    Такива глупости говориш, че няма накъде повече. Ще ми кажеш ли коя е тази бизнес сграда в която работят 5 000 човека? Знаеш ли колко са 5 000 човека? Толкова живеят в средностатистически малък град или в три села. И къде ще паркират 5000 електромобила които имат нужда от зареждане? Ако приемем че едно парко място е 20 квадратни метра, ще са необходими 10 декара само за паркинг. А за охлаждане и отопление една офис сграда се нуждае от 10 пъти по-малко енергия на квадратен метър отколкото на къща
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Да добавя колко заплата взимат в цеховете и складовете и колко в бизнес сградите? И коя от двете групи има повече шанс да си купи елекричка? И пак питам от къде държавата ще си прибере 4-те милиарда лева акциз от горивата?
  • #32
    до 25 ( преди 1 година )
    Това което обясняваш е приложимо само за цехове и складове край града. А колко хора работят там и колко в офиси в центъра? В твоя случай на 10 декара спокойно може да има 100-тина човека. В една 15-20 офис сграда на 2-3 декара може да имаш над 5000. И за всеки кв м фотоволтаици на покрива се борят 15-20 етажа. А изискванията на климатизацията са астрономически и тези панели ще покрият частица от нуждите. Там кой ще продава евтин ток?
  • #31
    до 25 ( преди 1 година )
    И защо шефа ти ще инсталира фотоволтаици за стотици хиляди за да зареждаш ти безплатно, вместо да си направи само колкото му трябва минимално на него. Да излишъка лятото може да ти го продаде. Наблягам на продаде. И защо да ти го продава на 30ст като може на 50 или на лев? По-конкретно 10ст по-евтино от най-близката зарядна.
  • #30
    До 28 ( преди 1 година )
    А къде са евтините електромобили за които говоря? Упс ще ходя да се след 2025 година а ти явно живееш в 2027? Къде е евтиният и безплатен ток всеки път когато пекне слънце, защото вече са инсталирани повече от онези заявени 35 000 мегавата фотоволтаици които са натрупани засега и им трябват три-четири години за строежа? Ти вече се прехвърли в 2030 година и ме питаш защо не съм направил нещо което съм планирал за ... 2028 например. Къде е тази Тесла която може да връща в мрежата?
  • #29
    q ( преди 1 година )
    Обичам да чета коментариите на хората в тоя форум. Особенно агресивините, дето са много разбиращи. Такива мразят европейците щото са ***, но чакат с нетърпение на Горубляне да дойдат старите автомобили на същите. Е да автомобилте са подобрени и са поне трета ръка - турските гастърбайтери и те са хора, та докопали се до 15 годишният "премиум" ръсят наляво и на дясно как нямало да се бръкнат за електрички 100+ бона. Господа никой не почаква това от вас, вие ще ги купите електричките 5 ръка.
  • #28
    Гост ( преди 1 година )
    Значи е време теслю да си купи Тесла и да зарежда безплатно и да продава нощем електроенергия на комшията.
  • #27
    До 23 ( преди 1 година )
    Какво толкова има да им се поддържа на едни зарядни станции на които дори и монети не пускаш, а всичко става по интернет? Един техник може да обслужва стотици зарядни станции на 10-ки фирми на абонамент. То един човек с една баничарка успява да обслужи стотина вендинг автомата които си имат истинска нужда от поддръжка и зареждане почти ежедневно, а една зарядна станция я има нужда от поддръжка веднъж годишно я не.
fallback
Последни