fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест за четири пет часа от 8 часов работен ден, автомобилите ще са заредени за седмичния им пробег и всеки от автомобилите ще може да зарежда по веднъж седмично, дори паркинга да е пълен с всичките 100 автомобила и всичките те да са електромобили, като ще оставя ток и за фирмата.
  • #25
    До 22 ( преди 1 година )
    Паркинг от около 100 паркоместа е около 2000 квадратни метра, което са 400 киловата мощност, която обаче е пикова и почти никога не се достига. Освен това няма да се ползва само за зареждане а и за предприятието, така че най-вероятно ще има 20 зарядни по 11 kw. Които може да са разположени точно около инвертора и ще им трябва само едно табло с по един предпазител за всяка зарядна станция плюс кабел до нея и нищо друго.
  • #24
    Гостенино ( преди 1 година )
    Май пропусна частта в която всички служебни паркинги са покрити с фотоволтаици и като идеш на работа в колата хем ти стои на сянка хем ти се зарежда и шефа вместо да ти дава бонуси в кеш за които трябва да платиш данък, вместо това ти подарява безплатно зареждане и го пише като бонус на 30 стотинки за киловатчас и му се води разход за да плаща по-малко данъци. А на хипермаркета на всеки 100 лв оборот дават Х безплатни kWh със същата врътка. Като безплатния паркинг на мола при пазаруване.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Повярвай ми трябват ти хора за поддръжка - индианци има всякакви. Без да говорим за вандали
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    За 1 станция да. Но на един паркинг колко станции трябва да има? 10-20? 100? Все пак за цяла фирма говориш. По 2кВ са са пак са ти 200кВ пиково натоварване. Не мислиш ли че ще трябва да изградиш инфраструктура.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Един киловат фотоволтаична централа струва между 1000 и 1 500 лв в зависимост от мащаба. Колкото по-голяма е мощността толкова ниско ти излиза инсталирането на киловатчас. За година произвеждат около 1300 киловатачаса за българия плюс минус 100 в зависимост от местоположението. Тоест дори на 30 ст. за киловатчас да продаваш, за три-четири години си връщаш инвестицията. А когато станат много фотоволтаичните централи, ще им изкупуват тока на 0 стотинки при свръх предлагане. Кое ли ще изберат?
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-мощната стационарна станция проектирана за гаражи и хотели струва 500 и е с мощност до 22 kw, като както мощността така и достъпа се управляват от софтуер към който можеш да свържеш произволен брой зарядни станции. Определяш цена, или слагаш лимит за ден седмица или месец на даден потребител и от него се иска да си свали приложението и да сканира баркода на зарядната за да му пусне тока. Непосилна инвестиция ли ти се струва. Техника е нужен само за първоначална настройка.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не мислиш че една публична зарядна станция е само 5-10 метра кабел? Трябва ти система за контрол и плащане, трябва ти видео наблюдение, трябват ти поне 3-*** човека телефонна поддръжка, трябват ти поне 2-*** техници, поне една служебна кола, фотоволтаиците също все още не ги подаряват. Тези неща кой ще ги изплаща?
  • #18
    Фотоволтаиков ( преди 1 година )
    Какви фотоволтаици бе има Аец цяла нощ тока е под 20ст/квтч нощна на сутринта ставаш и тръгваш айде бегайте
  • #17
    Гост ( преди 1 година )
    До 14.На паркинга с фотоволтаици ще зареждаш през деня, когато на нормалните хора автомобила им трябва.За алчните чичковци чакащи шарани като теб да им приберат ДДС,акциз и такси достъп пренос къде ги пропускаш?
fallback
Последни