fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    какъв е този носач за 700 долара да не е печатан на 3D титаниев
  • #45
    Турбо ( преди 1 година )
    Дори и най леката катастрофа на Тесла е тотал щета и се бракува.Алианц отказва да застрахова Тесла,скоро и другите застрахователи ще започнат да отказват.
  • #44
    Турбо ( преди 1 година )
    До 30.Защо ще отлагаш до 2028 година, тесльо.Купувай сега,тъкмо цените на Теслите ги намалила ,даже си сметнал колко ще "спестиш" от зареждане.Сетих се,ти чакаш някой да ти я подари Теслата.
  • #43
    Турбо ( преди 1 година )
    Изпуснал си едната нула.Швейцарец беше платил за счупен носач 7000 долара.
  • #42
    Гост ( преди 1 година )
    Носач на Тесла 700 долара без труд.
  • #41
    Гост ( преди 1 година )
    Ключовата дума е като пекне СЛЪНЦЕ.Днес беше един облачен ден.Коригирай сметките си за два или три месеца през лятото.
  • #40
    До 16 ( преди 1 година )
    "До теслю.Колко струваше нов носач на Тесла?"Сега погледнах. Струва непосилната сума равняваща се на един резервоар гориво или семейна вечеря в ресторант. Ама ресторанта не трябва да е много скъп, за да ти стигнат 150-200 лв колкото струва носача. Оригинален от тесла 150-180 евро Не знам защо тази сума е толкова плашеща за тебе та я бълнуваш вече втора година и постоянно обясняваш колко са скъпи носачите на тесла. Е колко искаш да струват носачите на двутонен автомобил?
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    И между другото сега сметнах, тези 200 хиляди киловатчаса всъщност са 1 милион километра. Дори работниците да платят по 50 стотинки за киловатчас, това са по 10 лв за 100 км. Дори да зареждат по 2,50 за литър, автомобилът трябва да харчи 4 на 100, за да ти стигнат 10 лв за 100 км.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    А след две-три години когато вече си е върнал инвестицията и то към е абсолютно безплатен, какво го бърка да си спести 100 000 лв за бонуси които да плати на работниците, като в счетоводните документи изпише, че ви е дал бонус 200 000 киловатчаса по 50 ст и си ги приспадне от печалбата, защото това му се води разход? 30 години по 100 хиляди - ето ти изписани 3 милиона раздадени бонуси счетоводно, без да е извадил и една стотинка от джоба плюс безплатен ток за предприятието
  • #37
    До 31 ( преди 1 година )
    "И защо шефа ти ще инсталира фотоволтаици за стотици хиляди за да зареждаш ти безплатно". Май пропусна че ще ти продава или подарява излишъка? И то чак когато събереш пари да си купиш електромобил, а през това време под фотоволтаиците ще се паркират дизелови бърлоги на 25 години. Тези 400 kw фотоволтаици ще му струват около половин милион лв. На година ще произвеждат 520 000 kWh, които иначе би платил по 40-50 стотинки тоест 200-250 хиляди лева годишно по днешни цени. Дали си заслужава?
fallback
Последни