fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно както бяха изградени толкова фотоволтаични централи защото са печеливш бизнес и в момента заради пренасищането падна цената на тока, така ще се пренасити и пазара със зарядни станции и ще паднат и там цените на зареждане. Но това ще стане чак когато има достатъчно електромобили които да зареждат. А ще има електромобили чак когато станат по-евтини от ДВГ. Тоест това е процес на който засега е изпълнена само първата стъпка. Вече има евтина енергия през все повече дни и часове от годината.
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    И между другото пак ти се губи причино следствената връзка. Цената на тока е бонус но не е основна причина за преминаване към електромобили. Дори да не е безплатно а направо да ти дават по 20 лв на 100 км при зареждане, 90% няма да си купят тесла. Първо защото е скъпа, а второ защото нямат наблизо зарядна станция. Ниските цени на тока ще се отразят само на печалбите на зарядните станции и ще бъде изградена зарядната инфраструктура, защото е печеливш бизнес.
  • #64
    До 61 ( преди 1 година )
    Сериозно ли ми говориш за пари? Аз мога още днес да си купя тесла, а ти орева света че трябва да теглиш кредит за да си смениш носач за 100-300 лв и затова няма да си купиш тесла. И 100 пъти ти повтарям че дори да си купя електромобил няма да е Тесла, защото единствената причина заради която мога да си купя електромобил към този момент е да си съхранявам излишната енергия от фотоволтаиците за да си инсталирам още. Така или иначе стои почти по цял ден пред къщи/офиса
  • #63
    До 60 ( преди 1 година )
    Ако тръгнеш със свирене на гуми 10 пъти по кръстовищата днес, по системата бонус малус ще ти се вдигне ли вноската за следващия месец и как застрахователя ще го разбере това? Ако ползваш вазе и караш със 140 по обществените пътища и 170 80 по магистралата и не те хванат с нито веднъж, ще ти се вдигне ли застраховката? Докато автомобилът на тесла докладва на секундата какви ги вършиш и ти вдигат застраховката. Ако караш прилично ти я намаляват спрямо стандартната. Избора си е твой.
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото погледнах цените и за вчерашния мъглив зимен ден през който не е пекнало грам слънце според тебе. Коригирам си сметките. Абсолютно прав си, че днес цената е адски висока и защото е работен ден. От вчера до днес увеличението на цената на тока е цели 4252% вдигнала се е от 0,09 стотинки вчера на 3,92 днес. Егати драстичното увеличение. Вчера един мегаватчас, с който камиона на Тесла минава 1 000 км е струвал 90 стотинки. Повтарям 90 стотинки за 1000 км с ТИР.
  • #61
    Гост ( преди 1 година )
    До 59.Значи сега е момента да си купиш Тесла и да зареждаш на 1,9 стотинки от 11 до 18 часа.А къде пари за Тесла офлюх тесларски?Карай си нафтенката и стига тесларско празнословие.
  • #60
    Гост ( преди 1 година )
    До 51.Системата на застраховане бонус малус действа от години.Мъск копира нещо наготово,измислил бил топлата вода.
  • #59
    До 41 ( преди 1 година )
    'Ключовата дума е като пекне СЛЪНЦЕ.Днес беше един облачен ден.Коригирай сметките си за два или три месеца през лятото."Днес летен ден ли е и попада ли в онези два-три месеца за които говориш?Когато фактите говорят и боговете мълчат. Ето ти колко произвеждат в момента:ФЕЦ 10,04%520.81Товар на РБ4127.97Нещо което можеш да проверяваш в реално време и ти на сайта на есо. Можеш да провериш и цените на тока за днес 3,9 стотинки в момента и 1,9 стотинки за киловатчас от 11 до 18 ча ...
  • #58
    анонимен ( преди 1 година )
    Към момента зарядните се възползват от момента, че така или иначе са вдигнали цените и ще се ослушват до последно за да ги свалят, но това е добре и за собствениците на електромобили, защото огромните печалби са и огромен стимул за изграждане на нови зарядни станции а дори и при левче на киловатчас е по-евтино отколкото да караш на бензин. А на тези бързи зарядни станции собствениците зареждат само в 10% от случаите, защото така или иначе си зареждат на 14 стотинки за киловатчас всяка нощ.
  • #57
    До 54 и 55 ( преди 1 година )
    Ето че и сам си си отговорил, но не можеш да се усетиш. Конкyренцията ще реши абсолютно всичко и всеки ще гледа да продаде енергията си на печалба, защото знае че например днес ако не ти продаде тока директно на тебе, до 11:00 часа ще трябва да го продава на 4 стотинки за киловатчас, а от 11:00 до 18:00 на 1,9 ст за киловатчас, защото толкова струва днес тока на борсата. Това са реалните цени които можеш да провериш. Те са следствие само на 400 MW фотоволтаици, които добавиха миналата година.
fallback
Последни