fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #86
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен това още с разрешителното да връщаш ток в мрежата, на практика вече имаш право да продаваш ток и стига да издаваш касови бележки никой нищо не може да ти каже дори да продаваш тока на 10 лв за киловатчас. Освен това, всеки който е на свободния пазар, тоест абсолютно всички фирми сме сключили договор с търговец на ток, който ни продава и купува тока на каквато цена се договорим с него. Тоест електрическата енергия е също стока точно както доматите с които много обичате да давате пример.
  • #85
    анонимен ( преди 1 година )
    Зарядните станции са напълно законен бизнес. Дори преди няколко години въведоха в закона понятието зарядна точка и никой няма право да ти отказва да ти прекара ток до нея. Също така абсолютно всички частни обществени сгради по закон от две-три години са задължени да имат определен брой паркоместа, за да получат разрешително а също така са задължени на всяко десето място да предвидят зарядна станция, която да заработи най-късно до 2030 година. ЗАКОНОВО СА ЗАДЪЛЖЕНИ.
  • #84
    До 82 ( преди 1 година )
    Може и по 2 лева да ти продаде тока,ти ще го купиш ли?Докато го усетят данъчните и му запечатат и конфискуват незаконния търговски обект.
  • #83
    До 80 ( преди 1 година )
    Изтървал си промоцията. На тази цена беше тока вчера, днес вече по-скъпна на 1,9 стотинки за киловатчас. Можеш да отидеш с цистерната при някой от тези които виж по колко произвеждат точно в тази минута.Малки ВЕЦ 2,15%112.27ВяЕЦ 9,87%515.5ФЕЦ 9,64%503.3Био ЕЦ 0,41%21.64Товар на РБ4365.19Хайде народе на зеленият ток в цистерни. Кеф ти от вятър, кеф ти от слънце кеф ти от вода, а и от биомаса има. В този зимен и облачен ден според Госта и турбоантиелектрика само 25% дял на В ...
  • #82
    анонимен ( преди 1 година )
    Конкретен пример. Някой е вложил 300 000 върху 40 паркоместа за 200 киловата фотоволтаична централа и в момента централата генерира 100 kw мощност. Има избор да ги върне в мрежата срещу 1,90лв за час или да ги разпредели на зарядните станции на паркоместата срещу 20 лв за час без ДДС, което е крайна цена 25 стотинки за клиента, който от домашния контакт ще плати също толкова. А ако някой иска да зареди на бързата зарядна станция, да ти плати 70 лв/ч- ако си на негово място кое ще избереш?
  • #81
    анонимен ( преди 1 година )
    Безплатния ток от фотоволтаиците на навеса е безмислен,ако нямаш електромобил.
  • #80
    анонимен ( преди 1 година )
    Къде да купя ток за 0,09 стотинки?Ще си поръчам два цистерни по 10 тона.
  • #79
    анонимен ( преди 1 година )
    И да се върнем на темата. Коментираме в момента само цената на тока. Каквато и да е цената му, глокиерските услуги за доставка са едни и същи за киловатчас. Не всеки трябва да ги плаща, например масовият случай на фотоволтаиците върху паркингите, така че коментираме единствено и само цената на тока. Пълната цена ще те интересува само ако зареждаш от контакта. Само че знаеш ли колко ги интересува производителите на тебе колко ти излиза? Те получават само цената на борсата.
  • #78
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да ти падна на нивото и да ти обяснявам дали мога или не мога да си купя тесла. хайде твоя тая да е и аз да нямам пари да си купя дори носач за тесла за 300 лв, и съм беден колкото тебе. Това въобще не е важно в случая и е самоизместване на темата към лични нападки. Въпросът е че по света има много хора, които си купуват чисто нови автомобили за над 100 000 лв и електромобилите са избор за тях. 100 пъти ти обяснявам че нито България нито аз или ти в частност сме някакъв критери за света.
  • #77
    Гост ( преди 1 година )
    Ааааааа, забравих.Бедняка теслю няма Тесла.
fallback
Последни