fallback

EС и Германия постигнаха съгласие за синтетичните горива

Екологичните организации осъдиха споразумението, определиха го като „вонящ компромис“

Германия постигна споразумение с Европейския съюз относно регламент, който изисква новите автомобили да бъдат въглеродно неутрални до 2035 г. Споразумението ще позволи използването на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични и биогорива, позволяващи нулеви вредни емисии.

ЕС и държавата с най-голяма икономика имаха различия относно плана за планираното за 2035 г. постепенно спиране на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели. Германия настоява и след този срок да се позволява продажбата на превозни средства със синтетични горива (e-Fuels), като това искане беше подкрепено от Porsche и други компании от автомобилната индустрия.

„Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на неутрални горива (e-Fuels) в автомобилите“, написа Twitter Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за климата.

Споразумението беше потвърдено и от германският министър на транспорта Фолкер Висинг, според когото „пътят напред вече е ясен“ и след 2035 г. ще може да се продават нови автомобили, ако те се зареждат само с CO2 неутрални горива.

Сделката означава, че Германия може официално да одобри споразумение, постигнато през октомври, което изисква новите автомобили да бъдат с нулеви емисии - ключов стълб в плановете на ЕС за постигане на климатична неутралност до 2050 г. Гласуването този месец, което се очакваше да бъде проста процедура, беше отложено поради възражения на партията на Висинг, която е част от управляващия съюз на германския канцлер Олаф Шолц.

Постигнатата договорка не променя текста на регламента, който беше договорен между представители на страните членки и Европейския парламент миналата година. След като министрите го подпишат, Комисията ще предостави повече подробности за следващите стъпки за прилагане на разпоредбата относно електронните горива.

Гласувването трябва да се проведе във вторник, когато енергийните министри се срещат в Брюксел. То ще мине с подкрепата на Германия, тъй като останалите страни, които се противопоставят, няма да могат да постигнат достатъчно малцинство, за да го блокират. Сред тях беше и Италия, чиито премиер Джорджия Мелони заяви, че „битката за технологична неутралност е спечелена, което е предпоставка за признаването на биогоривата“.

„Ние показваме, че биогоривата са с нулеви емисии, следователно няма нужда да навлизаме в техническите подробности. Ако технологията достигне целта, можете да я използвате“, коментира Мелони.

Екологичните активисти обаче са разгневени от решението на Германия да задържи плана за емисии и предупредиха срещу промени, които биха могли да отклонят вниманието от напредъка към по-широко използване на електрически и други превозни средства с нулеви емисии. Според Бенджамин Стефан от „Грийнпийс“, сделката е пречка за опазването на климата.

„Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа. Това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност“, категоричен е той.

fallback
  • #56
    Дп 52 ( преди 1 година )
    Коя друга застраховка ще ти вдигне вноската за месеца, защото 384 пъти си превишил скоростта, 736 пъти си настъпил *** на газта и си ускорил, а след това рязко си ударил спирачките в градски условия или взимаш завоите по проходите с голямо странично ускорение или даже си включил дрифт режима и се движиш напред с вратите по обществени пътища? Останалите застрахователи могат да разчитат единствено и само на глоби и реални катастрофи, а Тесла прави реална ИЗМЕРЕНА оценка на риска.
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    И как така става хем цената на тока пада, хем цената на станциите се вдига? То и бензина - в момента руския петрол дето вкарваме е евтин, цената на метана който се използва от рафинерията пада, пък на колонката пак скъпо. Защо мислиш че щом хората са навити да дават пари някой по веригата ще си отреже печалбата в името на обществото? Цента ще падне ако падне търсенето или има свръх конглокенция. За момента няма нито един от двата факта.
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз 3 пъти те питам защо да ти я продаде тази енергия на 30 ст като може на 5ст по-евтино от зарядната станция т.е. 90-тина ст. И пак ще ти е удобно. И колата ти до голяма степен е вързана да седи на неговия паркинг. Та дори на 5 ст над цената на станцията пак повечето хора ще заредят при него.
  • #53
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Това 7 000 долара щети от носач са пари за семки. Един мой познат плати за sms над 100 000 лв, счупен крак и допълнителни щети по друг автомобил. Даже не разбрах дали е успял да изпрати sms който е писал по това време. Въпросът беше колко струва самият носач, а не колко ще са щетите ако катастрофираш заради счупен носач. Дори по българските магазини за авточасти се продават и започват от стотина лева. На твоята баничарка да не е по-евтин. Най-скъпия за Plaid е под 300 лв.
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с нарушенията в западна Европа го има от години. Това че у нас вече 3 години не можем да измислим как да го приложим не прави Мъск гении. А нашите мили управляващи ***.
  • #51
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Нали знаеш, че тесла винаги е с поне 10 крачки пред останалите и решава проблемите още преди да са възникнали, като например че изгради зарядната инфраструктура преди да започне масовото предлагане на електромобили, за да има къде да зареждат. Знам че си зле с фактите, затова ще те информирам че тесла от няколко години предлага и застрахователна услуга, която никой застраховател по света не може да предложи - застраховката ти зависи от стила на шофиране и нарушенията на пътя. Гениално!
  • #50
    До 47 ( преди 1 година )
    И на тебе ли ти е плитка паметта или въобще не четеш, че поне три пъти само в тези коментари повторих че шефа ще продава или подарява само излишната енергия на служителите си. Излишната излишната излишната излишната излишната излишната излишната излишната . Повтарям го 10 пъти за да не ми се налага да пиша 10 поредни коментара с едно и също. Дано обърнеш внимание на думичката излишната излишната излишната излишната излишната, да повтарям ли още или я прочете?
  • #49
    До 48 ( преди 1 година )
    Май ти е плитка паметта и не си спомняш че само преди две години най-скъпият ток на елдрайв беше 45 стотинки на бързите зарядни станции даже и май беше 42, а на бавните беше 25 стотинки. Май забравяш също, че миналата година по това време цените на борсата стигаха до 1,30 лв за киловатчас без ддс без такса пренос без акциз и без 10% комисион за търговеца и дори на левче на моменти са продавали на загуба? Имаш ли някаква идея колко струва тока в момента? 4ст. ЧЕТИРИ стотинки за киловатчас!!!
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом е толкова лесно да се зарежда евтино, защо Елдрайв и Финес продават на левче за киловат? Хайде 50 и 100+ кВч-овите зарядни изискват инвестиции,но защо дори 11-ките са на левче? Да не мислиш, че те не купуват тока на 20ст? Купуват, но после имаш акциз, данъци, такса достъп, печалба.
  • #47
    до 39 ( преди 1 година )
    И защо шефа ти ще инвестира 100-тици хиляди за твоя евтин ток, вместо да вкара в ефективност на бизнеса си? И отново тези които работят в града, където ефективността на фотоволтаиците е ниска а гъстотата на колите висока от къде да взимат евтин ток?
fallback
Последни