fallback

Вижте как електрическата G-Class се счупи на „Нюрбургринг“

Прототип на Mercedes-Benz EQG получи сериозна повреда по време на тестове (ВИДЕО)

Изцяло новият електрически офроудър Mercedes-Benz EQG ще дебютира към края на годината, като инженерите на компанията работят усилено върху настройките му. Всъдеходът се тества на „Нюрбургринг“, където един от прототипите получи сериозна повреда.

Видео, публикувано в YouTube-канала Carspotter Jeroen, показва как покритият с камуфлаж електромобил се движи с висока скорост по легендарното трасе, но в един момент шофьорът му спира. От колата се чува силно дрънкане, което идва от долната част, а водачът търпеливо изчаква колегите си.

От описанието на видеото става ясно, че електрическият офроудър е загубил мощност в завоя „Аденауер Форст“ (известен с безкрайните видеоклипове на катастрофи), но когато механиците на Mercedes-Benz пристигат до повредения автомобил снимащият изключва камерата.

Не е известно какво се е случило с колата - може просто да е камък, заседнал в спирачките, или може да е нещо много по-сериозно - като счупена полуоска, например. Каквато и да е повредата, именно това е причината, поради която автомобилните компании тестват своите коли на предела на възможностите им, за да бъдат наясно какво може да се обърка, преди крайният продукт да попадне в ръцете на клиентите.

Серийният Mercedes-Benz EQG се очаква да дебютира към края на 2023 г. или в началото на следващата година. Той ще бъде оборудван с батерия в шасито и 4 електромотора с 4 раздатъчни кутии. Ще има и по-скромна версия, най-вероятно само със задно предаване.

fallback
  • #27
    До Тошето ( преди 1 година )
    Хайде да се поспрете малко с тези хиляда километра шофиране без спиране? Ти някога шофирал ли си 1000 километра без да спреш? Дори да ти се е случвало, по колко пъти в годината ти се налага да изминаваш 1000 км за ден дори се спиранията на всяко от които можеш да заредиш? Проблемът към момента е повече относно зарядната инфраструктура. Обикновеният човек минава 1000 км на месец и единствената разлика при пробег 500 км на електромобил е, че вместо веднъж, ще зарежда два пъти в месеца.
  • #26
    Тошо ( преди 1 година )
    Със сигурност повредата е нещо механично, защото на ел. колите няма какво да се счупи по двигателя или в техния случай електромотор. Единствения недостатък на ел колите за мен си остава пробега, в бъдеще ако го подобрят да може да изминаваш 1000км с едно зареждане, ще може да навлезнат масово и ще си бъдат вариант, иначе ускорението на такава кола е много яко, направо е самолет.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес последните години имаха един автомобил който ставаше за нещо W463 G300 CDI Professional и точно него го спряха от производство. И защо го спряха? Ами защото му бяха сложили абсурдна цена и никой не го купуваше. Иначе си е добър джип но са малко хората които ще дадат 100 000 долара за джип. Сега ще ни заблуждават с тая електрическа имитация която на практика няма нищо общо с истинската G class. Доста разочароващо.
  • #24
    Гостенино ( преди 1 година )
    При електродвигателите всичко е доста елементарно и няма нищо общо с ДВГ. Електродвигателя се върти с точно определени обороти спрямо честотата с която го захранваш. При натоварване оборотите му не падат, както се случва при ДВГ и не трябва да подаваш повече газ за да поддържаш същата скорост. При натоварване се повишава въртящият момент, а с него и тока (мощността) но честотата и съответно оборотите си остават същите. При ДВГ трябва да следиш за стотици параметри на десетки механизми.
  • #23
    Гостенино ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. Не харесваш и или те е страх от непознатото. Как точно смяташ, че ще се зацапа магнитен датчик който се намира в самия електродвигател, защото оста му е свързана твърдо с колелото и едното не може да се върти без другото? Как ще се зацапя датчика за въртящия момент, като въртящият момент се определя от тока който протича през двигателя? Мислиш с предразсъдъци и опитът ти от ДВГ.
  • #22
    Гост ( преди 1 година )
    Прав си - заблудих се - наистина няма смисъл да блокират превъртащото колело - нека си се върти. Между другото колко коли в продажба са с 4 ел. мотора? Аз доколкото знам повечето са с 2 - по един на ос. Все пак съм скептик - да видим ще има ли бъгове и зацапани датчици :-)
  • #21
    До 18 ( преди 1 година )
    И понеже твърдиш че най-доброто четири по четири е с блокаж на диференциала, ще ми кажеш ли как блокира ни е диференциал кореспондира с доброто завиване? По-стабилен ли става автомобила? По-малко напрежение ли се оказва върху окачването и гумите при рязък завой? По-добро ли е сцеплението на стабилен път или асфалт? Защо смяташ че е по-добро от променливите обороти на всяко едно колело при завъртане на волана, което се използва при всички автомобили с четири двигателя?
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    И защо мислиш, че е трудно да се изчисли при завъртане на волана с еди колко си градуса колко става радиуса на завой и с каква разлика от оборотите се въртят всяка една от гумите и да им се подават точно определените обороти за да стои автомобила закован за пътя, дори едно от колелата да изгуби сцепление? Дори да го изгуби ще продължи да се върти с точно зададените обороти и нито оборот повече или по-малко
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Я пак ми обясни защо му е диференциал на автомобил с четири двигателя?
  • #18
    Гост ( преди 1 година )
    Ех.. трябваше да седнем някъде на по бира - толкова по-лесно щяхме да се разберем :-) Имах предвид, че са *** и че софтуера който ползват за да спират колелото със спирачки ще е много подобен на този който ще се ползва при 4 ел мотора - то е същото - и за това не вярвам, че ще го направят читаво и с 4 ел. и че очаквам по принцип проблеми с 4 ел - трябва да имплементират читав диф. за да може да завива - и всичко това със софтуер
fallback
Последни