Tesla наскоро изпрати писма до собствениците на Model S Plaid, които проявиха интерес към закупуването на комплекта карбонови спирачки (Carbon Ceramic Brake). Твърдеше се, че комплектът на стойност 20 000 долара ще позволи на спортни седан да вдигне 322 км/ч, но от компанията-производител не го потвърдиха. Спирачките бяха тествани на писта, като с тях колата разви 330 км/ч.
Всъщност, Tesla обеща Carbon Ceramic Brake kit за Tesla Model S още при представянето на обновената версия Palladium през 2021 г. Досега комплектът не можеше да бъде поръчван, като Tesla обеща да го пусне в продажба през миналата година, но успя да го направи едва сега, като спирачките са достъпни в ограничени количества.
Смята се, че комплектът отключва рекламираната максимална скорост от 200 мили в час (322 км/ч) за Model S Plaid. От Tesla официално не потвърждават тази скорост, а съобщават, че за нейното достигане са нужни „платени хардуерни надстройки“. Сега всичко това беше потвърдено, макар не и от официален представител на американската копания.
Според видео, публикувано от автомобилния състезател Себастиан Вител (да не се бърка с четирикратния световен шампион Себастиан Фетел), Tesla Model S Plaid може да се движи дори по-бързо от 200 мили в час. Вител, който е аматьор, беше поканен на събитие на Tesla в Белгия, за да тества комплекта Carbon Ceramic Brake. И с него той постигна 350 км/ч на германски аутобан.
Реалното скорост, според GPS-системата, обаче е по-ниска – около 205 мили в час, което прави 330 км/ч. Самият Вител потвърждава, че с новите спирачки Tesla отключва напълно максималната скорост на автомобила и той може да се движи още по-бързо в идеални условия.
Пилотът успя да тества колата и на писта във Франция, като постави рекорд на трасето. Със комплекта спирачки той свали 4 секунди от най-доброто постижение, което досега принадлежеше на Porsche 718 GTS MR.
Постижението на Вител доказва, че Tesla Model S Plaid може да бъде истински звяр на пистата, когато е оборудван с карбоново-керамични спирачки. Комплектът включва големи предни и задни карбонови керамични ротори, комплект високотемпературни спирачни накладки, тежки спирачни апарати и високотемпературна спирачна течност. Цената от 20 000 долара включва и поставяне на спирачките от специалисти на Tesla.