IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla представи нова платформа, загатна и евтин модел

Компанията на Мъск ще направи и най-големия завод за електромобили в света

Ръководството на Tesla разкри подробности за новата стратегия на компанията, която ще подобри производствените процеси, като включва много технически иновации, чиято цел е да се повиши ефективността както на фабриките по света, така и на моделите на марката.


Tesla


В специална презентация, наречена Masterplan 3, главният изпълнителен директор Илон Мъск и други топ-мениджъри на Tesla съобщиха за редица нови разработки на компанията, вариращи от напредъка в технологията на електрическите двигатели до процесите на конструиране на нови автомобили.

Очакваше се, че това представяне ще хвърли светлина върху дълго отлаганите модели Cybertruck и Roadster, а също така върху производствените съоръжения, новите практики за разработка на автомобили и най-вече върху изцяло нова архитектура на превозни средства. Мъск също така трябваше са разкрие и подробности за бъдещия „най-достъпен“ модел на Tesla, който да се настани най-ниско в гамата на марката.

В крайна сметка стана ясно, че такъв електромобил ще се появи, но засега подробностите за него се пазят в тайна. Главният инженер на Tesla – Ларс Морави, потвърди единствено, че това няма да бъде „умален Model Y”,както се предполагаше. Неговият колега – главният дизайнер на марката - Франц фон Холцхаузен, допълни, че подробности ще бъдат дадени „на по-късен етап“.


Tesla


Шефовете на Tesla обаче разкриха подробности за новите производствени методи, на които ще се залага. Те са използвани за първи път при разработката на Cybertruck, като позволяват спестяване на 50% от разходите и драстично намаляват риска от забавяния на всеки етап от производствена линия.

Новата технология се стреми да минимизира необходимото количество работа на всеки етап от процеса. Например, седалките ще бъдат монтирани директно към батерийния блок под пода, като след това целият модул ще бъде повдигнат в корпус, който е боядисан на части, за да се избегне необходимостта от премахване на вратата и повторно инсталиране.

„Създадохме всичко това в отговор на производствените неуспехи, които претърпяхме при пускането на Model 3 на пазара през 2019 г. Тогава влязохме директно в ада, тъй като днешните принципи на производство се основават на тези, създадени от Хенри Форд. И е много трудно да промениш процеса на производство на автомобили след 100 години“, обясни Морави.


Tesla


Новият модел по същество е съсредоточен върху принципа „да правим само неща, които са необходими“, което означава избягване на всяко ненужно движение или разглобяване на автомобила или неговите компоненти по време на пътуването му по линията. Като цяло, в Tesla са изчислили, че новата платформа и система на производство ще позволят намаляване на разходите за направата на едно превозно средство с около 1000 долара.

В същото време стана ясно още, че Tesla ще построи най-голямата фабрика за производство на електромобили в света. Тя ще се намира в покрайнините на град Монтерей (Мексико). Инвестицията в съоръжението е за 5 млрд долара, като се предвижда годишно производство на около 2 млн автомобила. Предвижда се откриването на 6000 работни места в завода.

Мексиканските власти потвърдиха за постигнато споразумение с Tesla, като според заместник министъра на външните работи Марта Делгадо, инвестицията в проекта може да бъде удвоена и да достигне 10 млрд долара. Част от тази сума ще бъде насочена за изграждането на фабрика за батерии. На първо време обаче те ще бъдат доставяни от Гигафабриката на Tesla в Тексас, която е на около 7 часа път от Монтрей.


0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    От личен опит ли говориш за мета вселената? Защото в нашата реалност Тесла пазарната капитализация на Тесла е колкото на следващите 10 автомобилни компании и ако и трябва разнообразие може да си напазарува колкото си иска марки и модели. А ако забелязваш, ти говоря че платото според мен ще е 2028, което ще рече около 10 милиона, което е напълно реалистично и няма да е прецедент. А пък и клиента решава, ако има избор. Ако другите не предлагат достатъчно електрички, клиентите ще купуват Тесла.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Дали Тесла ще продава 20 мил. коли на година, зависи от потребителите, дечко!!! В твоя мета свят може всички джуджета да им е кеф да носят едни и същи дрехи,да ползват едни и същи телефони и да карат еднакви коли, но в нормалния свят хората искат да се различават от околните!!! Освен в Северна Корея!! Това е причината в момента Тесла да продава, това ще е и причината скоро да стигне върха на платото!Малко маркетинг и психология на потребителя трябва да си учил преди да правиш такива пророчества!
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    Кой от Тойота е казал това?! Тесла - произведение на изкуството?!?! Ти освен на клипчета и картинки виждал ли си ги тези зле зглобени пъзели?!?! Айде покарайте малко нещата които хвалите и тогава пак да си говорим!
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    И това в коя анимация го гледа?!?! Пипнали ли си го този пикап? Карал ли си го? Щото до сега освен два прототипа друго на бял свят няма! И единия е толкова брониран, че джама му замина на сцената при представянето!! "Брониран по подразбиране" за цената която уж ще му искат - НЕМА как да стане!!! Най много воланите им да са закрепени както трябва!
  • #20
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Я кажи някога тесла дали ще успее да продаде поръчаните 500 хиляди тесла модел 3 за които излъга Илон Мъск преди години? Тесла някога ще успея ли да излезе на печалба или балонът ще се спука? Дори toyota вече признават че те са не правят автомобили, а произведение на изкуството, само ти все още не си разбрал и си мислиш че те лъжат.
  • #19
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хаха, Мъски извадил нова торба с лъжи.. А лумпенарята попива ли попива, че и безплатно пропагандата повтаря..
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Пикапът на тесла има потенциала да се превърне в най-желания полицейски автомобил. По подразбиране е брониран, може да понесе сблъсъци и да избута който и да е от пътя. Освен това е много по- икономичен и ефективен от бензиновите си събратя, като в същото време е много по-бърз и по-мощен от тях. Малко са автомобилите които могат да му избягат по какъвто и да е терен. Въобще е мечтания полицейски автомобил, който всява респект. Може да има световен успех като такъв.
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото Тесла е единствената която си е поставила за цел да произвежда 3 тераватчаса батерии годишно през 2030 година, които на практика са достатъчни за около 40 милиона автомобила. Освен тези батерии собствено производство, имат дългосрочни договори и с всички световни производители на батерии за цялото количество което могат да осигурят на Тесла. Тесла ще продава десетки милиони, защото клиентите ще ги търсят, а останалите няма да могат да ги произведат, защото нямат достатъчно батерии.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    И да си спестим празните приказки, след като не вярваш че, Тесла може да продава милиони автомобили, през коя година смяташ че вече ще им е трудно да изпълняват поставената през 2014 година цел да увеличават продажбите си с 50% годишно до 2030 година, когато се очаква да продават 20 милиона автомобила годишно. Аз не виждам никакъв проблем до 2028 когато да продават десетина милиона автомобила годишно. Дали ще продават 20 милиона зависи само от останалите производители.
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Може и да си прав, времето ще покаже. Но ако гледаме цифрите това е най-поръчвания автомобил в света с огромна преднина. Следващия най-поръчван автомобил беше тесла модел 3 с 500 000 предварителни заявки, а пикапа има 1,5 милиона. Това ще е почти неубиваем автомобил който можеш да завещаеш на внуците си. Ще го купуват и хора които досега никога не са си и помисляли да си купят пикап. До 200 киловатчаса батерия и мегаватово зареждане с потенциал 3,5 милиона км. живот на батерията, неръждаем.