fallback

Porsche и Ferrari стоят зад отлагането на забраната на ДВГ

Германски политик беше обвинен във връзки с водещ производител на спортни коли

В средата на февруари Европейският съюз одобри закон, който трябваше ефективно да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. По това време нещата изглеждаха решени, но се оказва, че готвената забрана може и да не влезе в сила, като частична вина за това имат два от водещите производители на спортни автомобили в Европа.

Благодарение на своя огромен инженерен опит, натрупан през годините, Porsche и Ferrari решиха да инвестират сериозно в бъдещето на синтетичните горива (eFuels). Неговите привърженици твърдят, че тази технология може да бъде спасението на двигателите с вътрешно горене. Когато се произвеждат с помощта на зелено електричество, синтетичните гориво замърсяват много по-малко от изкопаемите и те вече се използват в състезателни серии по целия свят като средство за намаляване на въздействието им върху околната среда.

Тази технология може да помогне на производителите на суперколи да осигурят бъдещето на своите двигатели с вътрешно горене. От Ferrari вече обявиха, че ще инвестират именно в технологии за намаляване на емисиите, които предвиждат продължаване на използването на конвенционално задвижване. В същото време Porsche продължава да разширява производството на синтетично гориво в завода си в Чили.

Двата производителя имат сериозно лоби сред полиците в Италия и Германия, които заедно с Полша са категорично срещу пълната забрана на използване на ДВГ в нови автомобили в Европа след 2035 г. Решението за нейното влизане в сила трябваше да бъде гласувано в Съвета на ЕС днес (7 март), но беше отложено във времето.

В самите държави, които настояват за включване на електронните горива в законодателството на ЕС, също текат спорове и съответно се стига до скандали. Оказва се, че лидерът на FDP (едва от трите партии в коалиционното правителство на Германия) – Кристиан Линднер, е изпращал съобщения до изпълнителния директор на Porsche – Оливер Блуме, като това е станало именно по време на официалните преговори с правителството.

От партията обаче твърдят, че производителите на автомобили трябва да могат да изследват всички технологии, които намаляват емисиите. И затова ще продължат активно да подкрепят това становище и пред Съвета на ЕС.

fallback
  • #4
    До долния ( преди 1 година )
    Разбира се че има и такива които са по дълновидни и виждат, че в скоро време няма да могат да дерат населението е да го контролират, защото през голямата част от годината могат дори сами да си произвеждат тока. Далновидни са и виждат огромни печалби при продажбата на синтетични горива, защото електромобил можеш да продадеш само на богатите, но със синтетичните горива ще дереш бедните, които не могат да си позволят електромобил и карат 20-годишни автомобили. Тоест ще дерат 95% от българите
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са само те, отдавна доста други производители изкават същото мнение, а лека по лека и някои политици, които са малко по далновидни и имат нещо останало между ушите
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Междувременно ФВ увеличи целта си за дял на електромобилите в Европа през 2030г от 70 на 80%. По всяка вероятност просто ще сложат някакъв лимит на продажби на хибриди на синтетика по 10-20 000 на марка за който иска като Ферари и Порше
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер. Сега заради тях, ще отложат забраната за продажби на нови автомобили с ДВГ, но ще наложат забрана за употреба на нормални горива. И ако за собствениците на ferrari и porsche цената на горивата няма значение, сега заради тях ВСИЧКИ ще трабва да плащаме скъпите ИМ синтетични горива. Тоест предишната забрана се отнасяше само за тези които ще си купят нови автомобили след 2035 година, като ще могат да ги карат още 20 години. Сегашната забрана ще важи дори за 30 г. котори по българските пътищ
fallback
Последни