fallback

Porsche и Ferrari стоят зад отлагането на забраната на ДВГ

Германски политик беше обвинен във връзки с водещ производител на спортни коли

В средата на февруари Европейският съюз одобри закон, който трябваше ефективно да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. По това време нещата изглеждаха решени, но се оказва, че готвената забрана може и да не влезе в сила, като частична вина за това имат два от водещите производители на спортни автомобили в Европа.

Благодарение на своя огромен инженерен опит, натрупан през годините, Porsche и Ferrari решиха да инвестират сериозно в бъдещето на синтетичните горива (eFuels). Неговите привърженици твърдят, че тази технология може да бъде спасението на двигателите с вътрешно горене. Когато се произвеждат с помощта на зелено електричество, синтетичните гориво замърсяват много по-малко от изкопаемите и те вече се използват в състезателни серии по целия свят като средство за намаляване на въздействието им върху околната среда.

Тази технология може да помогне на производителите на суперколи да осигурят бъдещето на своите двигатели с вътрешно горене. От Ferrari вече обявиха, че ще инвестират именно в технологии за намаляване на емисиите, които предвиждат продължаване на използването на конвенционално задвижване. В същото време Porsche продължава да разширява производството на синтетично гориво в завода си в Чили.

Двата производителя имат сериозно лоби сред полиците в Италия и Германия, които заедно с Полша са категорично срещу пълната забрана на използване на ДВГ в нови автомобили в Европа след 2035 г. Решението за нейното влизане в сила трябваше да бъде гласувано в Съвета на ЕС днес (7 март), но беше отложено във времето.

В самите държави, които настояват за включване на електронните горива в законодателството на ЕС, също текат спорове и съответно се стига до скандали. Оказва се, че лидерът на FDP (едва от трите партии в коалиционното правителство на Германия) – Кристиан Линднер, е изпращал съобщения до изпълнителния директор на Porsche – Оливер Блуме, като това е станало именно по време на официалните преговори с правителството.

От партията обаче твърдят, че производителите на автомобили трябва да могат да изследват всички технологии, които намаляват емисиите. И затова ще продължат активно да подкрепят това становище и пред Съвета на ЕС.

fallback
  • #24
    Владислав ( преди 1 година )
    Тук въпроса който много умело избягваш е следният: как някой ще избере нещо и ще предпочете нещо като няма избор, а му е представено само едно?
  • #23
    Владислав ( преди 1 година )
    До:22 Пич, твоето вече почва на заяждане, а не на някаква теза! И аз я мога тази игра да знаеш. А защо смяташ, че няма да му харесва? Както на милиони деца в света години наред които са дишали бензин или конски****? А защо смяташ, че няма да му писне скучните трамвай и ще поиска да чуе какво е да вибрира купето от оборотите и да чуе звука на мотора? И предполагаш, че ще мога да си изкарам колата с ДВГ и да го повозя уикенда така ли? Аз на предположения не лежа пич.
  • #22
    До 21 ( преди 1 година )
    Напълно съгласен съм че всяка една технология има както предимства така и недостатъци. Но не виждам причината постоянно да натяквате недостатъците на някоя технология, но да не желаете да приемете предимствата и. Особено пък като започнете да обяснявате как е невъзможно да се ползва електромобил, при положение, че вече десетки милиони ги ползват безпроблемно. А евтиното зареждане ще е това което ще ги наложи в световен мащаб, не екологията или политиците. Ускорението е само бонус.
  • #21
    До Влади ( преди 1 година )
    А защо смяташ че на внука ти ще му е много приятно да диша миризмата на бензин или конски *** и че ще му е кеф да се вози на каруца из града, защото конските сили в двигателите с вътрешно горене са изкуствени, а истината е в коня? Защо смяташ, че ще се радва на шумния и бавен автомобил с ДВГ, който ускорява безкрайно в сравнение със съвременните след 20-30 години електромобили? Предполагам, че и тогава ще можеш да го заведеш да поязди кон или да кара автомобил с ДВГ за някой уикенд.
  • #20
    Владислав ( преди 1 година )
    До:13 А това какво имам против любителите на електромобили? Ами същото което имам против и с хора с други сексуални наклонности. Нищо, стига не ми се набива в очите. Все някой ще се намери да ми смята колко ще измина с Ел кола и колко ще спестя ,все някой ще ми обяснява какво чакали майсторите при колите с ДВГ, все някой ще обяснява как ускорението им било УАУ. Абе карайте си каквото ви е кеф и стига сте давали акъли. А време ще покаже кое как е по-добре
  • #19
    До 16 ( преди 1 година )
    Също както и мрънкането как трябва да сменяш батерия, но не осъзнаваш, че ще минеш 1,6 милиона километра за 46 години с твоя пробег. А ако сметнем и мрънкането за губене на време за зареждане на дълъг път, онези 2800 км изминати с електромобил за едно денонощие, ти ги минаваш за цял месец. Тоест електромобила не ти поставя някакви технически ограничения, а по-скоро организационни. Колко даваш за гориво и масло годишно? 6-7 хил? За ток може да даваш около 1000 лв, ако караш до 400км/ден
  • #18
    Владислав ( преди 1 година )
    До:13Ами не е така. Как да не ме ограничават. Какво се гласува сега за след 2035г? Тоест бъдещето няма да има ДВГ коли. Хайде , сина ми ще усети какво е заради мен ама внука ми? Или другите поколения? Това не е ли ограничаване? Ограниченията за определена категория "евро" да влизат на определени места не е ли ограничение? И това което твърдиш е така ама СЕГА. Можеш ли да гарантираш, че ще бъде така и след 10г? Или след 20г? То нали знаеш, " пътят към ада е постлан с добри намерения"
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    Е значи познах. 35 000 км годишно означават средно около 670 км на седмица, но понеже съм 100% убеден, че седмичният ти пробег не е еднакъв за всяка седмица, то на практика през повечето от седмиците минаваш по-малко и на практика ще трябва да зареждаш електромобила само веднъж седмично и затова е цялото ти мрънкане, понеже сега зареждаш веднъж на две седмици. Тоест мрънкането ти е абсолютно безпочвено заради два пъти по 10 секунди включване и изключване на зарядно седмично.
  • #16
    До 11 ( преди 1 година )
    Искаш ли да се обзаложим, че когато започне масовото производство на електрически камиони, транспортните фирми ще се редят на опашки да ги купуват, защото бизнесът им се основава на цената на превоз на километър, а не на удоволствието или не е удоволствието на шофьора да чака камиона да се зареди? Ако от превоза на дадена стока на 1000 км ще спечелят два пъти повече, заради спестеното от горивото, няма и да си помислят за дизелов камион. Ще ги ползват само там където нямат избор.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, минавам над 35к км годишно. 14-ти, мм да, защотото е много евтино, в Африка е светло като във Вегас и там всеки е енергиен милионер. Това с вятъра, е съвсем вятър работа, след като дори и на крайно-зелентие почнаха да им пречат ветрогенраторите.
fallback
Последни