fallback

Porsche и Ferrari стоят зад отлагането на забраната на ДВГ

Германски политик беше обвинен във връзки с водещ производител на спортни коли

В средата на февруари Европейският съюз одобри закон, който трябваше ефективно да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. По това време нещата изглеждаха решени, но се оказва, че готвената забрана може и да не влезе в сила, като частична вина за това имат два от водещите производители на спортни автомобили в Европа.

Благодарение на своя огромен инженерен опит, натрупан през годините, Porsche и Ferrari решиха да инвестират сериозно в бъдещето на синтетичните горива (eFuels). Неговите привърженици твърдят, че тази технология може да бъде спасението на двигателите с вътрешно горене. Когато се произвеждат с помощта на зелено електричество, синтетичните гориво замърсяват много по-малко от изкопаемите и те вече се използват в състезателни серии по целия свят като средство за намаляване на въздействието им върху околната среда.

Тази технология може да помогне на производителите на суперколи да осигурят бъдещето на своите двигатели с вътрешно горене. От Ferrari вече обявиха, че ще инвестират именно в технологии за намаляване на емисиите, които предвиждат продължаване на използването на конвенционално задвижване. В същото време Porsche продължава да разширява производството на синтетично гориво в завода си в Чили.

Двата производителя имат сериозно лоби сред полиците в Италия и Германия, които заедно с Полша са категорично срещу пълната забрана на използване на ДВГ в нови автомобили в Европа след 2035 г. Решението за нейното влизане в сила трябваше да бъде гласувано в Съвета на ЕС днес (7 март), но беше отложено във времето.

В самите държави, които настояват за включване на електронните горива в законодателството на ЕС, също текат спорове и съответно се стига до скандали. Оказва се, че лидерът на FDP (едва от трите партии в коалиционното правителство на Германия) – Кристиан Линднер, е изпращал съобщения до изпълнителния директор на Porsche – Оливер Блуме, като това е станало именно по време на официалните преговори с правителството.

От партията обаче твърдят, че производителите на автомобили трябва да могат да изследват всички технологии, които намаляват емисиите. И затова ще продължат активно да подкрепят това становище и пред Съвета на ЕС.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    А евтиният ток предопределя преминаването на всичко на ток. Знаете ли само тази година колко хора започнаха да се отопляват на климатици, включително и по селата, въпреки че само до миналата година се кълняха как никога няма да минат на климатици, защото нямало по-романтично нещо от пламъка в камината и топлината която била съвсем различна, а климатика ги разболявал. Но когато дървата удариха 200 лв кубика, запяха друга песен. Така ще стане и с вас и прагматичността ще надделее над емоциите.
  • #13
    До 11 и 12 ( преди 1 година )
    Там ви е най-голямата грешка. Бъркате емоцията с икономиката и с логиката. А логиката казва, че щом най-евтиният начин за производство на електрическа енергия към момента е слънцето, а то грее безплатно, значи всеки ще може да си произвежда евтина енергия и света няма начин да не премине към нея. Следващият най-евтин източник е вятъра а и той дyха безплатно, а това е вече бизнес за по едрия капитал. Тоест токът ще става само по-евтин и ще има свръх излишъци, за разлика от петрола
  • #12
    До Влади ( преди 1 година )
    Напълно си прав пич. Само че под всяка една такава статия трябва като на деца от набор 2019 да ви се обяснява, че през 2035 година никой няма право да ви забрани да си купите точно този автомобил и да си го карате до 2055 година без никакви проблеми. Какъв тогава ти е проблемът с електромобилите и тези които ги харесват? Всеки може да кара каквото си пожелае и никой не те кара да се качваш на електромобил. Това което ти харесва на тебе не харесва на някой друг и обратното. За всеки има по нещо.
  • #11
    Лудория ( преди 1 година )
    И защо спорите?! Нима зависи нещо от вас? Не! Бизнеса и "големите пари" ще решат вместо вас - ток, синтетични горива, LPG..., все тая. Голямо дръвчене, ама не си давата сметка, тежката техника ще си остане на дизел. Демек - пак ще си има бензиностанции. А освен слабоумните, всички други си правят сметките според нуждите за това какъв автомобил да купуват или ползват.
  • #10
    Владислав ( преди 1 година )
    Всеки път в такива статии има някой който ще превъзнася и прехваля Ел. Колите и в частност "Тесла". И аз всеки път обяснявам, че хората сме различни и вкусовете ни са. Как да обясня на някой 2001г набор (в най-добрия случай), че на мен и още милиони хора по света има неща в автомобила които ни трябват и ни харесват. За нас таблет на колела не ни доставя удоволствие. Можеби точно от там трябва да започна. Има хора които шофират за да стигнат от точка А до точка Б
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Само два примера - 1,6 милиона километра изминати с тесла модел s за 8 години. Целият ти род до трето коляно изминал ли е общо толкова за осем години? Втория пример е за един експеримент който беше проведен именно да затвори устите на такива като тебе - 2800 км за 24 часа изминати с тесла модел 3 по обществените германски пътища, зареждане тогава на доста по-бавно зареждащите зарядни на Йонити. Сегашните зарядни на Тесла зареждат много по-бързо. Ти някога за седмица минавал ли си повече?
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    А ти по колко километра минаваш на ден, да не ти стига една батерия? Се извъдихте а обикновено минавате по по-малко от 15 000 км на година, когато ви попитат и се оказва че дори едно зареждане на 10 дни ви стига. Толкова ли не осъзнавате че единственият проблем на електромобилите е високата им цена! Единствения! Когато (не ако) той бъде решен, ще се решат много бързо и останалите им проблеми, защото зареждането е бизнес, а бизнеса не търпи празни ниши. Ще има зарядно и пред входа ти, сигурно е!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Долен, спри се бе пич. Не всички са фенове да търся и бъркат в контакта. Не е проблема в 10с да се закачиш/откачиш. а в това, колко време чакаш да заредиш. Изобщо, за теб, ако колата е да стигнеш до работа и да се върнеш, замисли се, дали изобщо ти трябва кола.
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Не можеш да схванеш народопсихологията на българина. Той е склонен да плати 200 лева, да си напълни резервоара за пет минути, но дори да има гараж, няма да има 10 секунди свободно време всяка вечер и всяка сутрин за да включва и изключва зарядното на електромобила и вместо 200 лева за гориво, плати 5 лв за ток за същото разстояние.
  • #5
    PLAID ( преди 1 година )
    Разбира се, синтетично гориво 15 евро литъра. Сервизите чакат доволни водачи за смяна гарнитура глава, гумички клапани, масло, антифриз, свещи, ремъци, филтри и дюзи, ангренажен ремък, водна и горивна помпа, бобина/комутатор, ЕГР клапан, ламбда сонда, дебитомер, датчик за налягане на маслото, че тече, гарнитура на капака на клапаните, че и тя тече, както и семереинг на колянов и разпределителен вал, че и те са протекли, хидравличен обтегач на ремък и верига..а PLAID се вози за 2 лв/100 битов ток
fallback
Последни