IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия заплашва с вето забраната на ДВГ в Европа

Министърът на транспорта поиска интегриране на синтетичните горива

На 14 февруари 2023 г. Европейският парламент реши да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тогава беше дадена зелена светлина за новите цели за намаляване на CO2 за пътнически автомобили и лекотоварни превозни средства като част от пакета „Готови за 55“.


вредни емисии


С 340 гласа „за“, 279 „против“ и 21 „въздържал се“, членовете на Европарламента одобриха споразумението, постигнато със Съвета на Европа относно ревизирани стандарти за емисии на CO2 за нови автомобили и микробуси, адаптирани към по-амбициозните цели на ЕС по отношение на изменението на климата.

Съгласно приетите правила новите пътническите автомобили и леките търговски превозни средства трябва да станат без емисии до 2035 г. Междинната цел до 2030 г. е емисиите от новите автомобили да бъдат намалени с 55% и от леките търговски превозни средства с 50%.

Всички тези мерки трябва да бъдат одобрени от министрите на 27-те държави-членки на ЕС, които ще се съберат на 7 март в Брюксел. Това обаче може и да не стане, защото след Италия още една държава – Германия, заплашва с вето. Това разкри нейният министър на транспорта Фолкер Висинг, цитиран от вестник Bild.

Висинг призовава за изключение за двигатели с вътрешно горене, които се захранват с синтетично гориво, генерирано със зелено електричество. Министърът беше категоричен, че Комисията на ЕС има ясен мандат, да позволи използването на щадящи климата електронни горива в автомобили, както за съществуващия автопарк, така и за двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат новорегистрирани след 2035 г.

„На фона на огромния автомобилен парк, който имаме само в Германия, може да бъде направен компромис за използването на електронни горива. В противен случай Германия може да не се съгласи с предстоящите гласувания“, коментира Висинг.

Засега има само няколко изключения от строгото премахване на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Те включват предоставяне на едногодишен гратисен период на нишовите производители, които произвеждат малък брой автомобили. Освен това Европейската комисия през 2026 г. ще преразгледа целите за вредни емисии и да реши дали те са постижими. Също така тя трябва да обмисли и дали превозните средства, задвижвани с електронни горива, също могат да бъдат регистрирани след 2035 г.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    A? ( преди 1 година )
    превозните средства, задвижвани с електронни горива
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до Смог-а ( преди 1 година )
    Много хубаво цитираш данните на Модел 3 Пърформанс. Но я добави и цената. Нека ти помогна 122000 лв. Като сложиш доставка и застраховки я закръглихме на 130к лв. Също ще кажеш и Супер чарджъра какъв е кеф. Но колко такива има у нас? И колко струва да зареждаш там? Електричките са хубаво нещо, но за момента реално са играчки за богатите.
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 година )
    След Линкълн, Кенеди, Де Гол и Стамболов политици НЯМА. Това са k.ви на бизнеса, които се въртят накъдето им кажат. "Бизнесът" има интерес да дишаш л.нa и да си плащаш скъпо за това. Да цакаш по бензиностанциите, по сервизите и магазините за части и да си вечно недоволен. В секундата, в която човек се качи на кола без поддръжка, с разход 2 лв/100, пробег 400 км със 120 при включен климатик, 2 мотора, 4х4, 2 багажника, 0-100 за 3.3 сек., 100-200 за 12.1 сек. (Model 3), ДВГ е ЧАО!
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Топлата вода ( преди 1 година )
    ЕС е по-зле и от СССР! Тия си гласуват глупости на конвейр и после се сещат, че няма как да ги изпълнят, просто защото са си глупости!
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Германция(Германия няма такова понятие) знае че със смъртта на двг ще умрат и те
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Путин е виновен! :)))
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо изобщо си играха да прокарват такова решение, като от самото начало беше ясно какви са настроенията? И то не само Германия, ами цялата автоиндустрия ..
  • #2
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Събуждане от дълбок сън... ама влака вече минал! Застреляхте си индустрията по всевъзможни начини и зорлем правите чайниците световен господар - то, продължавам да повтарям, като си глупав е завинаги! А за политик в европа глупостта явно е основно изискване...
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия са много странни. Най-вероятно от тях е тръгнало предложението за забрана на ДВГ, а сега не искат. Вероятно са се уплашили, че китайците ще вземат пазара с електрическите коли, а за тях ще остане да продават електрически голфове в България, щото тука не е ли ВАГ, не ми го хвали.