IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия заплашва с вето забраната на ДВГ в Европа

Министърът на транспорта поиска интегриране на синтетичните горива

На 14 февруари 2023 г. Европейският парламент реши да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тогава беше дадена зелена светлина за новите цели за намаляване на CO2 за пътнически автомобили и лекотоварни превозни средства като част от пакета „Готови за 55“.


вредни емисии


С 340 гласа „за“, 279 „против“ и 21 „въздържал се“, членовете на Европарламента одобриха споразумението, постигнато със Съвета на Европа относно ревизирани стандарти за емисии на CO2 за нови автомобили и микробуси, адаптирани към по-амбициозните цели на ЕС по отношение на изменението на климата.

Съгласно приетите правила новите пътническите автомобили и леките търговски превозни средства трябва да станат без емисии до 2035 г. Междинната цел до 2030 г. е емисиите от новите автомобили да бъдат намалени с 55% и от леките търговски превозни средства с 50%.

Всички тези мерки трябва да бъдат одобрени от министрите на 27-те държави-членки на ЕС, които ще се съберат на 7 март в Брюксел. Това обаче може и да не стане, защото след Италия още една държава – Германия, заплашва с вето. Това разкри нейният министър на транспорта Фолкер Висинг, цитиран от вестник Bild.

Висинг призовава за изключение за двигатели с вътрешно горене, които се захранват с синтетично гориво, генерирано със зелено електричество. Министърът беше категоричен, че Комисията на ЕС има ясен мандат, да позволи използването на щадящи климата електронни горива в автомобили, както за съществуващия автопарк, така и за двигатели с вътрешно горене, които ще бъдат новорегистрирани след 2035 г.

„На фона на огромния автомобилен парк, който имаме само в Германия, може да бъде направен компромис за използването на електронни горива. В противен случай Германия може да не се съгласи с предстоящите гласувания“, коментира Висинг.

Засега има само няколко изключения от строгото премахване на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Те включват предоставяне на едногодишен гратисен период на нишовите производители, които произвеждат малък брой автомобили. Освен това Европейската комисия през 2026 г. ще преразгледа целите за вредни емисии и да реши дали те са постижими. Също така тя трябва да обмисли и дали превозните средства, задвижвани с електронни горива, също могат да бъдат регистрирани след 2035 г.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тока ще стане 1 лв. киловата 2025 година, какви електрички каква забрана, рано е още за такива мерки.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Не смятам да правя проучвания за да ти отговоря, но казват че това е причината за бума на продажбите на електромобили в Китай и то по ирония на съдбата, почти веднага след като намалиха почти до нула субсидиите за електромобили в страната. Просто вече има свръх производство на електромобили и им паднаха цените. А все още не са отворили и половината фабрики които са в строеж и се очаква да осигурят огромни количества батерии в бъдеще. Дори Тесла модел 3 там струва 33 000 долара - колкото голф.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не остана много за чакане. В 23:00 българско време те са ще обяви новата по-евтина платформа и утре ще четем подробности. А Китай е най-големият автомобилен пазар в света и немците скоро няма да имат пазарен дял там, но за сметка на това китайците със сигурност ще дойдат в Европа. Тоест евтини електромобили ще има и тук, но няма да ги произвеждат германците, а американци и китайци точно по пазарни принципи - икономии от мащаба. А при липса на мащаб, цените на ДВГ само ще се качват.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И пак дай ми конкретен пример за китайска кола с ДВГ и по-евтината аналогична електричка. Защото виждаме как в Русия при почти безконтролния внос китайските коли на ток пак са по-скъпи от същата марка с ДВГ.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като не живееш в Китай и не можеш да си купиш китайска кола защо ми обясняваш за тези коли? В момента колите с ДВГ са нереално надути докато електричките не скочиха, но въпреки това хеч в С сегмент ти започва от 40к лв докато най-евтината аналогична електричка ти е Нисан Лийф/Зое и започва от 70к лв с малката (градска) батерия. Ако гледаме голямата разликата все още е х2. А до есента цените ще паднат поне малко за ДВГ.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Нещата са ясни не влктричките са евтини а двг ги завишават
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    В Китай в почти всеки един сегмент електромобилите вече са по-евтини от автомобилите с ДВГ или на приблизително същата цена. Затова през последните месеци пазарният дял на автомобилите, които се зареждат в контакта е над 30-35% и продължава да расте. Не живея в Китай за да ме караш да си ги купя. Аз ще ми кажеш ли колко струва един volkswagen golf и колко да е по-евтин от електромобил в същия сегмент? Спомняш ли си, че само до преди две-три години, беше два пъти или повече по-евтин, но вече не?
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз казах че искам нормална кола, а не количка за голф. Покажи ми една кола над 3.80-90м дълга и над 1.70м широка с поне 70-80 коня и 40кВч батерия и да струва колкото хеч от В сегмент т.е. около 30к лв. Моля те купи си я ти тази електричка за 5000 долара и я покарай като толкова я рекламираш
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази Тесла с 1000 коня колко точно се продава? Защото S и Х са има няма 10% от общите продажби а Плейд-овете сигурно са 10% от тях т.е. 1% от общите. Ми то Широн-и и тем подобни са по 1000 коня и се продават по толкова. Тя е като поставката за монитори на Епъл заа 1000 долара, Пуснали са я не защото ще е пазарен хит, а за имидж.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Щом не искаш пример с евтините автомобили за 4000 долара което са най-продаваният автомобил в Китай, защото не можеш да си купиш дори по-малък автомобил с по-малко екстри с ДВГ на тази цена, нека отидем в другата крайност. Тесла с 1000 коня струва 120 000. Ще ми посочиш ли поне един бензинов аналог с подобна мощност който да е поне само два пъти по-скъп от тесла и да струва само 240 000 долара? Няма, нали? Тоест и в този случай електромобилите са два три пъти по-евтини.