fallback

Nissan обвини Toyota в измама с разхода на RAV4

Според представител на марката, не е възможно популярният SUV да харчи 4,7 л/100 км

Автомобилните производители не пропускат да се похвалят с качествата на своите модели, като една от най-важните от тях е разходът на гориво. Посочените стойности често предизвикват спорове, като последният е между две японски компании.

От Nissan се прицелиха в хибридния RAV4 на Toyota, като обявиха, че посоченият разход на гориво на популярния SUV е сериозно преувеличен. Причината в случая е, че Nissan X-Trail e-Power, който използва бензинов двигател за презареждане на литиево-йонната батерия, постига разход от 6,1 л/100 км. За сравнение, Toyota твърди, че хибридният RAV4, оборудван с конвенционална хибридна система, харчи 4,7 л/100 км.

Именно тази разлика явно накара представител на Nissan да заяви, че в реални условия разходът на RAV4 е различен и е почти колкото този на X-Trail e-Power.

„Мисля, че трябва да оставим нещата в ръцете на журналисти и потребители, които да направят тестове в реални условия. Видях много статии за RAV4 и съм сигурен, че не можете да постигнете 4,7 л/100 км“, коментира Александър Печанак, продуктов мениджър на Nissan Australia за X-Trail.

Nissan продължава да твърди, че неговата система X-Trail e-Power осигурява превъзходно изживяване при шофиране. Според Адам Робъртсън, заместник-директор на техническия център на Nissan в Европа, X-Trail се движи „по-скоро като електромобил”.

„От нащия опит с електромобилите знаем, че клиентите харесват този модел. Електромобилите имат най-високо ниво на удовлетворение от ускорението и това не се дължи само на представянето на коли като Porsche Taycan. Такива са всички електромобили. В същото време традиционните хибриди имат най-ниско ниво на удовлетворение. Затова искахме да уловим изживяването на клиентите, което те наистина харесват, и да го внесем с e-Power", обясни Робъртсън.

Продажбите на Nissan X-Trail e-Power в Япония и Европа стартираха миналата есен. Сега предстои излизането на електрифицирания модел и в САЩ, където той е познат под името Nissan Rogue.

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    Този спор е безмислен. Дори нищо да не гори, пак не бих си купил нито РАФ-2 (както е по-коректно да се нарича хибридът, защото 4х4 на практика няма), нито Кашакай, защото са шумни, имат слаби спирачки, крайно незадоволително пътно поведение, евтин интериор и зле работещи системи. Просто разходът не е фактор, при положение, че самата кола е посмешище.
  • #39
    Янко ( преди 1 година )
    #33 на C-HR батерията е малка и това не е критерии за нисък разход.Не случайно на РАВ4 цената е двойна,поне в моят случай ,защото е AWD.Купете РАВ и тогава пишете глупости.Аз не бих я заменил с никоя друга.Макар,че съм бил собственик на АУДИ А6,където брах проблеми със скоростната кутия 2 пъти.БМВ,МЕЕЦЕДЕС ,уж здрави,но съм имал скъпи ремонти. Отидете в Русия и вижте какви коли карат баровците. Лексус,Тойота,но не ярис и приус.
  • #38
    Янко ( преди 1 година )
    Забравих да добавя,че човек ако е умел шофьор може да го свали на 5л/100км,но при мен е 6 или 6.4/100км ако го карам по магистрала.Та разхода не е грешен,защото и на 4,8 съм я свалял моята,но градско с 50-60км.
  • #37
    Янко ( преди 1 година )
    #36 Ама Тойота РАВ не се разваля като Мерцедес-ите.Има държави където чакат цяла година за Тойота РАВ и не случайно е на купуваният в САЩ,КАНАДА,АВСТРАЛИЯ.....За Мерцедес се чака 1месецМоже да е малко шумен,но за 3 години почти само масла сменявям.Същото беше и с Авенсис.Та продай Мерцедес и този на баща ти и ще ме благославяш.
  • #36
    Дани ( преди 1 година )
    И на моят Мерцедес пише по книга 5,4/100км.,но си е 2л отгоре.Защо не се заядът с Мерцедес и не само.Яд ги е,че РАВ4 разби пазара и сега к*и***и номера.Макар,че мен РАВката не ме кефи.Вътре изглежда като 15 годишният Мерцедес на татко и вътре 100 по шумен от 15 годишният Мерцедес.Аз лично не бих си купил,освен ако се продава с шумофони.
  • #35
    До долния ( преди 1 година )
    И какво доказа с това? Доказваш единствено колко са некадърни от toyota и не могат да произведат достатъчно бройки за да задоволят търсенето. Виж какво прави една Тесла, която продава автомобили от 10-на години? Увеличава си производството за да не чакат клиентите и същевременно печели 8 пъти повече от toyota на продаден автомобил. При toyota производството си стои на 10 милиона от преди създаването на Тесла и не е мръднало, но печалбите и качеството падат всяка изминала година.
  • #34
    Поговорка ( преди 1 година )
    За всички, които се изказват неподготвени за хибридите. Лисицата видяла, че гроздето е високо и казала: то е кисело. Понеже са много лоши, затова Тойота се чака над година. Най много от всички марки в България
  • #33
    До 31 ( преди 1 година )
    Ами вие сте го казали. Ако малкия C HR харчи 5.5 значи по големия модел ще е 5.7 поне. Личен опит с хи ридно Камеи София-Бургас-София със 149 на темпомат 5.9. По колонка 6.0
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Жена ми кара Ярис хибрид 2022г. Градско 3/100, с 120 харчи 4.8/100. Аз карам C-HR в София 4/100, с 130 харчи 5.5/100. С 35 години стаж, като шофьор съм, карал съм бензин, дизел, газ, метан. Уважавам мнението на всички!
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Жена ми кара Ярис хибрид 2022г. Градско 3/100, с 120 харчи 4.8/100. Аз карам C-HR в София 4/100, с 130 харчи 5.5/100. С 35 години стаж, като шофьор съм, карал съм бензин, дизел, газ, метан. Уважавам мнението на всички!
fallback
Последни